„150 kłopotliwych śmieci” – specjalny, proekologiczny dodatek „Gazety Wyborczej”
Agrafka, stare ubrania, koperta z foliowym okienkiem, zepsute mięso, płyty winylowe…jak poprawnie segregować śmieci, które często lądują w jednym kuble? Czy da się je wykorzystać czy jedynym rozwiązaniem jest kosz z naklejką „Inne”? Jeśli nie, w jakim powinny się znaleźć? W czwartek, 23 stycznia br., w „Gazecie Wyborczej” opublikowany zostanie dodatek „150 kłopotliwych śmieci” zawierający alfabetyczną listę przedmiotów, których segregacja często bywa nieoczywista.
Statystyczny Polak w roku 2018 wyrzucił 315 kilogramów śmieci – małych i dużych, mokrych i suchych, wielowarstwowych i prostych do obróbki, brudnych, czystych, toksycznych i neutralnych. Powszechnie wiadomo, że nie wypada używać plastikowych słomek w restauracjach, a zwierzęta duszą się w jednorazowych reklamówkach spływających wraz z rzekami do mórz i oceanów, ale wiedza o odpadach wciąż wydaje się elementem towarzyskiego savoir-vivre’u, a nie powszechnej świadomości.
Europejscy liderzy osiągnęli poziom recyklingu około 67 proc. odpadów komunalnych. W Polsce wskaźnik ten wynosi jedynie 33 proc. Co możemy zrobić, aby poprawić ten wynik? Jeśli nie potrafimy produkować mniejszej ilości odpadów, pozostaje rozwijanie systemów zbiórki i coraz bardziej precyzyjne oddzielenie śmieci, które nadają się do recyklingu od tych, z którymi nie da się zrobić już nic poza wysłaniem do spalarni lub na wysypisko.
„150 problematycznych śmieci” to alfabetyczny przewodnik, wyróżniający problematyczne odpady, który ma za zadanie ułatwić praktykę poprawnej segregacji odpadów i pomóc rozstrzygnąć, co zrobić ze śmieciami, które bardzo często niesłusznie lądują w jednym kuble na śmieci.
Specjalny dodatek „150 kłopotliwych śmieci” ukaże się 23 stycznia br. wraz z „Gazetą Wyborczą” w cenie 5,49 zł.
„Gazetę Wyborczą” wraz z dodatkiem wspiera kampania promocyjna prowadzona w radiu i telewizji oraz na nośnikach reklamy zewnętrznej, autopromocja w papierowym wydaniu dziennika i jego dodatkach, serwisie Wyborcza.pl i w mediach społecznościowych. Działania przygotował i zaplanował dział marketingu „Gazety Wyborczej”.