Czy bonusy bez depozytu to skuteczna forma promocji dla online kasyn?
Z racji dużej konkurencji na rynku, kasyna internetowe muszą stale rywalizować między sobą. Chodzi zarówno o to, aby być medialnym i rozpoznawalnym miejscem, jak i o zdobywanie nowych klientów. Od pewnego czasu jednym z magnesów i chwytów marketingowych są bonusy bez depozytu. W naszym artykule postaramy przyjrzeć się temu, czy faktycznie takie bonusy są skuteczną formą promocji dla kasyn online.
Czym są bonusy bez depozytu?
Zanim przejdziemy do spraw czysto reklamowych, warto w ogóle przedstawić istotę bonusów bez depozytów. Kiedyś przyjęło się, że obstawianie zakładów w internetowych kasynach wymaga wpłacenia pieniędzy. Tak jest w zasadzie do dziś, choć akurat bonusy bez depozytu stanowią wyjątek. Bonus bez depozytu to swoista nagroda, prezent dla gracza za to, że zechce założyć konto w kasynie. Już tylko za to dostaje się właśnie bonus. W zależności od kasyna może to być 60 zl bez depozytu, 25 EUR, 50 czy 100 darmowych spinów. W ten oto sposób gracz zyskuje szansę na grę w kasynie, obstawianie i wygrywanie zakładów, ale nadal nie wydaje własnych pieniędzy.
Jaka jest rola bonusów?
Dostępne na rynku bonusy bez depozytu mają w zasadzie 3 główne zadania do wykonania, które od lat są w dobrym stopniu realizowane:
– sprowadzanie nowych graczy — dużo osób ceni sobie darmowe nagrody, więc chętnie zakłada konto w kasynie i odbiera bonus.
– zwiększanie ilości aktywnych graczy — zawsze określona część nowych klientów daje nadzieję na to, że zostanie na dłużej w kasynie, więc będzie już wydawać swoje pieniądze, a co za tym idzie, kasyna mogą zarabiać.
– rozpoznawalność marki — dzięki bonusom kasyno staje się bardziej rozpoznawalne i cenione w branży, przez co częściej się o nim mówi, pisze.
To oczywiście tylko główne zadania takich bonusów, ale jest ich zdecydowanie więcej. Najważniejsze jest jednak to, aby spełnić najważniejsze założenia, które będą decydować o sukcesie marki hazardowej.
Jak promuje się bonusy?
Samo stworzenie bonusu, jeśli nawet byłby on najlepszy na rynku, to tylko początek długiej drogi do sukcesu. Oferta musi pójść w świat, a na to potrzebne są środki i wykorzystywane muszą być konkretne kanały. Które z nich są najpopularniejsze?
– newslettery — kasyna mogą z różnych źródeł pozyskiwać adresy mailowe graczy lub osób zachęconych hazardem. Można wysłać im link do promocji z prezentacją bonusu.
– reklamy AdWords — wciąż ogromną rolę odgrywają reklamy AdWords od Google. Kasyno może zdecydować się na takie reklamy na stronach, które w ten sposób nie łamią regulaminu. Dzięki temu czytelnikom blogów, tematycznych portali wyświetlać się będą informacje o możliwym bonusie do pozyskania.
– partnerzy — bardzo dużo kasyn korzysta z pomocy partnerów w postaci właśnie branżowych portali. To one zajmują się opisywaniem promocji, recenzowaniem kasyn i tworzeniem rankingów. W wielu przypadkach wystarczy tylko dobrze zapłacić, aby konkretne kasyno miało najlepsze oceny, miejsce w rankingu.
– reklamy mobilne – dziś mnóstwo osób gra na telefonie. Nie jest zatem zaskoczeniem, że kasyna wykorzystują mocno te urządzenia jako nośniki reklamowe. Wystarczy jedynie wykupić reklamę w mniej lub bardziej popularnych aplikacjach, by ta wyświetlała się często tysiącom osób dziennie.
Promocja bonusów związana jest też z obowiązującymi przepisami. Są takie kraje, gdzie jakakolwiek reklama hazardu jest zakazana, a też są i takie, gdzie nie ma żadnych ograniczeń. Dlatego też na wybranych rynkach zdecydowanie łatwiej jest o sukces.
Kwestie finansowe
Skuteczność bonusów bez depozytu można określić na podstawie dwóch czynników. Pierwsze jest to, ile osób skorzystało z oferty i wypłaciło środki. Nie wspomnieliśmy wcześniej, ale większość takich promocji ma dodatkowe warunki do spełnienia przez graczy, zwłaszcza do wykonania jest obrót bonusem. Chodzi tu o to, ile razy gracz musi postawić otrzymane pieniądze czy wygrane ze spinów. Im jest to wyższa wartość, tym trudniej jest to wykonać. Do tego wprowadzane są limity na wygrane jak 50, 100 czy 200 złotych, więc kasyno zabezpieczy się na wypadek, gdyby gracz za darmo wygrał 100 000. Finalnie może się okazać, że z 1000 osób, które skorzystało z bonusu, tylko 50 czy 100 spełniło warunki, więc kasyno nie straci za wiele pieniędzy. A przecież tyle samo czy więcej osób postanowi się odkuć, wpłaci pieniądze i może je przegrać. Wtedy kasyno może być zdecydowanie na plusie.
Drugą sprawą są koszta ponoszone w związku z działaniami marketingowymi. Przecież reklamy, newslettery, współprace z portalami kosztują. Im mamy większy rynek, więcej krajów oraz kanałów, tym więcej pieniędzy należy wydać. Niejednokrotnie są to kwoty 6-cyfrowe. Niemniej jednak biorąc pod uwagę, jak wiele kasyn korzysta z bonusów bez depozytu i ich promocji, trzeba uznać, że jest to opłacalne. Tym bardziej że mowa tu nie o jednorazowym, lecz stałym zysku, gdyż nowi gracze mogą szybko stać się stałymi bywalcami kasyn.
Jak zatem widać, bonusy bez depozytu bardzo dobrze spełniają swoją rolę. Są to bowiem proste, aczkolwiek skuteczne formy przyciągania uwagi nowych graczy. Ci z miłą chęcią założą sobie konto, a potem być może będą wydawać coraz więcej pieniędzy. Do tego kasyno zaczyna być obecne na różnych forach, stronach tematycznych, więc zwiększa się ruch wokół niego, co daje dodatkowe profity.