Rok 2017 w Wirtualnej Polsce
Ponad 21 milionów Polaków korzysta już z produktów Wirtualnej Polski. Mobilność redakcji, innowacje na rynku medialnym i rozwój w e-commerce – tak WP podsumowuje rok 2017.
#mobilność
W serwisach WP Wiadomości i WP Opinie dziennikarze przeprowadzili ponad 200 relacji na żywo. Od materiałów z wizyty Donalda Trumpa w Polsce przez protesty związane z reformą sądownictwa, aż po Przystanek Woodstock. WP jest w centrum wydarzeń, którymi żyje Polska. Każdego dnia w redakcjach powstaje około 100 autorskich materiałów. Dzięki nim strona główna WP dynamicznie rozwija się i zyskuje coraz szersze grono odbiorców. W listopadzie 2017 było ich o 7% więcej niż rok wcześniej, co oznacza 10,3 milionów realnych użytkowników (Gemius/PBI, listopad 2017).
#wyróżnienia
Pracę dziennikarzy doceniono m.in. w konkursie Nagród Newsweeka im. Teresy Torańskiej. Nominację otrzymała Nina Harbuz za tekst „Myślałem, że dorastam w normalnym domu”. Nagrodę w kategorii Internet zdobył Paweł Kapusta za reportaż „Trudno ratować kogoś, kogo życie rozlało się po podłodze i kapie”. Dziennikarz za tekst był także nominowany do Grand Press 2017. Michał Kołodziejczyk otrzymał wyróżnienie Konkursu Radia ZET im. Andrzeja Woyciechowskiego za cykl wywiadów z polskimi sportowcami publikowanych na łamach magazynu “Plus Minus” dziennika “Rzeczpospolita” i w serwisie WP SportoweFakty. Najlepsze treści premium pisane przez redaktorów Wirtualnej Polski znalazły się w nowym serwisie WP Magazyn. Miesięcznie korzysta z niego ponad 1,2 miliona osób (Gemius/PBI, wrzesień-listopad 2017).
#kontent
Poza materiałami autorskimi WP inwestuje również we współpracę z najlepszymi partnerami. Dzięki współpracy z Eleven Sports użytkownicy platformy WP Pilot zyskali dostęp do kanałów Eleven Sports 1, 2 i 3. W serwisach WP pojawiają się także skróty meczów najlepszych europejskich lig. Dostęp do materiałów sportowych zapewniają również SportKlub i FightKlub. Treści popularno-naukowe, technologiczne i lifestylowe dostarczają m.in. A+E Networks, MediakraftTV i Independent Digital. Do Telewizji WP w styczniu trafi także Ucho Prezesa. Wirtualna Polska, jako jedyna na rynku otrzymała prawa do emisji serialu w telewizji.
#innowacje
W 2017 Wirtualna Polska wygrała grant Google Digital News Initiative. Kwota 135 tysięcy Euro wesprze projekt, który będzie wykrywać nieprawdziwe informacje przy pomocy inteligentnych algorytmów. Jego premiera planowana jest na drugą połowę 2018 r. WP wprowadziła także automatyczną moderację komentarzy w części serwisów. Narzędzie Applica bada znaczenie całych wypowiedzi, dzięki czemu efektywnie eliminuje nieregulaminowe posty. WP zmienia też rynek reklamy internetowej. Od nowego roku klienci płacić będą wyłącznie za reklamy, które użytkownicy faktycznie zobaczyli. Ponadto, Biuro Reklamy Wirtualnej Polski trzeci raz z rzędu otrzymało wyróżnienie w prestiżowym rankingu magazynu Media & Marketing Polska.
#e-commerce
Wirtualna Polska od czterech lat rozwija biznes na rynku sprzedaży internetowej. Zyski EBITDA w tym segmencie stanowią już niemal połowę wszystkich zysków firmy. W październiku 2017 do oferty serwisów turystycznych dołączył eHoliday. Wspólnie z Wakacje.pl i Nocowanie.pl zapewniają obsługę podróży i wygodny nocleg. WP jest też właścicielem serwisów modowych Domodi oraz Allani. W urządzaniu wnętrz pomaga Homebook wraz z pomysłami i ofertami najlepszych marek. Usługi finansowe i fachowe porady znaleźć można na Money.pl, TotalMoney.pl oraz Finansowysupermarket.pl.
#lider
Wirtualna Polska jest liderem ośmiu kategorii tematycznych pod względem liczby realnych użytkowników. Są to zdrowie i medycyna, styl życia, kobieta, biznes i finanse, nowe technologie, dzieci i rodzina, plotki i życie gwiazd oraz turystyka (Gemius/PBI, listopad 2017). Należą do nich m.in. serwisy Money.pl, WP abc Zdrowie, Pudelek i WP Gwiazdy, WP Tech, WP Parenting i WP Turystyka. Należące do WP radio internetowe Open FM jest najpopularniejszą aplikacją muzyczną na polskim rynku. Pozycję lidera utrzymuje od lutego 2017.
Wirtualna Polska to holding spółek mediowych i e-commercowych. Według badania Gemius/PBI, w listopadzie 2017 z wszystkich produktów internetowych WP korzystało 21 mln Polaków.