4fun Media kupuje spółkę naEKRANIE.pl
4fun Media podpisała umowę kupna 51 proc. udziałów właściciela portalu naEKRANIE.pl – spółki o tej samej nazwie. Całość naEKRANIE.pl została wyceniona przez niezależną firmę doradczą na ok. 5,4 mln zł. Wartość transakcji wyniesie 2,48 mln zł, co uwzględnia ok. 10-procentowe dyskonto do tej wyceny.
NaEkranie.pl sp. z o.o. istnieje od 2012 r. Prowadzi serwis internetowy publikujący treści dotyczące szeroko pojętej kultury popularnej, głównie książek, filmów, gier i muzyki, a także nowych technologii. Obecnie naEKRANIE.pl ma około 2 mln unikalnych użytkowników miesięcznie i jest drugim najpopularniejszym portalem o tym profilu w Polsce. W pierwszym półroczu 2018 r. spółka miała prawie 1 mln zł sprzedaży i 230 tys. zł zysku operacyjnego. Według szacunków kierownictwa firmy, ma ona w całym 2018 roku osiągnąć nieco ponad 2 mln zł przychodów i blisko 700 tys. zł EBITDA. Dla porównania w całym 2017 roku przychody spółki wyniosły 1,9 mln zł a zysk operacyjny ponad 570 tys. zł. Obecnie większościowym udziałowcem NaEkranie.pl jest Nova Group Ltd., czyli dominujący akcjonariusz 4fun Media.
– W Nova Group kupujemy spółki wymagające restrukturyzacji lub takie, które mają duży potencjał, ale brak funduszy na jego rozwój. NaEkranie.pl należała do tej drugiej grupy. Nova Group pełniła tu rolę inkubatora, biorąc na siebie ryzyko inwestycyjne i koszty rozwoju biznesu. Teraz uznaliśmy, że NaEkranie.pl, jest już na etapie, kiedy ryzyko jest niskie, a potencjał na rozwój w strukturach 4fun Media bardzo obiecujący. Dlatego jesteśmy głęboko przekonani, że w przyszłości przejęcie to przyczyni się do wzrostu (skonsolidowanych zysków grupy 4fun Media a tym samym wykreuje wzrost) wartości dla akcjonariuszy 4fun Media. Tym bardziej, że zastosowaliśmy spore dyskonto do wyceny biegłego rewidenta – mówi Ross Newens, prezes 4fun Media S.A oraz współzałożyciel i współwłaściciel Nova Group.
– Przejęcie NaEkranie.pl to pierwszy i z pewnością nie ostatni krok w realizacji strategii rozwoju 4fun Media w segmencie digital content. Spółka ma już ugruntowaną pozycję rynkowej i osiąga z roku na roku coraz lepsze wyniki finansowe. Dzięki lekkiej strukturze organizacji jest w stanie wypracowywać bardzo wysokie marże – kontynuuje Ross Newens. – Jesteśmy przekonani, że po włączeniu do Grupy 4fun możemy wygenerować wymierne synergie zarówno kosztowe, jak i przychodowe, skutecznie skalując biznes. Z jednej strony budujemy coraz szerszą bazę klientów, którą możemy monetyzować na różne sposoby, z drugiej zaś zyskujemy know how oraz zespół 25 osób potrafiący tworzyć wysokiej jakości treści, które możemy wykorzystywać w wielu naszych kanałach – dodaje Ross Newens.
Wraz z finalizacją akwizycji powołano do zarządu 4fun Media obecnego prezesa NaEkranie.pl – Mateusza Góreckiego. Będzie odpowiedzialny za skuteczną budowę digitalowej „nogi” biznesu 4Fun Media, która zgodnie z przyjęta strategią pozwoli zmniejszyć uzależnienie od rynku reklamowego oraz szybciej rozwijać biznes nie tylko w Polsce, ale również za granicą.