Eurosport 1 najpopularniejszym płatnym kanałem w Polsce w 2018 roku
W 2018 roku Eurosport 1 po raz kolejny był najchętniej oglądanym płatnym kanałem sportowym w Polsce wśród ogółu widowni (A4+). Średnia oglądalność kanału była o 13% lepsza od kolejnej stacji[1]. Wspaniałym zwieńczeniem roku były kwalifikacje do konkursu w Oberstdorfie, które przyciągnęły blisko 2-milionową widownię, co jest rekordem w historii Eurosportu.
Rozegrane 29 grudnia kwalifikacje do konkursu w Oberstdorfie pokazywane na żywo wyłącznie w Eurosporcie 1 przyciągnęły blisko 2 miliony widzów w grupie A4+ i były rekordową transmisją w historii stacji. W ich czasie Eurosport 1 z udziałem w rynku w wysokości ponad 15% był najchętniej oglądanym kanałem telewizyjnym w Polsce zarówno w grupie allowej, jak i komercyjnej. Kwalifikacje osiągnęły rating blisko 3, co stanowi czwarty wynik w historii Eurosportu 1 i najlepszy od ponad 10 lat.
Przez cały rok Eurosport 1 oferuje tysiące godzin relacji na żywo z najważniejszych wydarzeń sportowych na całym świecie. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom polskich widzów stacja dostosowuje ramówkę do ich preferencji, czego najlepszymi przykładami są pełna lokalizacja transmisji z Zimowych Igrzysk Olimpijskich Pyeongchang 2018, czy Tour de France, pokazywanie spotkań polskich tenisistek i tenisistów w turniejach Wielkiego Szlema, a także obudowywanie transmisji np. ze skoków narciarskich studiami z udziałem komentatorów i ekspertów Eurosportu.
– Wszystkie działania podejmujemy przede wszystkim z myślą o widzach. Nieustannie pracujemy nad tym, aby lepiej zrozumieć ich potrzeby i sprostać ich oczekiwaniom. Właśnie dlatego dostosowujemy naszą ramówkę do preferencji polskich widzów, wprowadzamy studia, nawiązujemy współpracę z największymi gwiazdami jak Kamil Stoch czy Stefan Hula. Chcemy dać kibicom możliwie największy dostęp do ich idoli i wspólnie przeżywać sportowe emocje. Bardzo się cieszymy, że widzowie to doceniają, czego dowodem są znakomite wyniki oglądalności i fakt, że po raz kolejny Eurosport 1 jest najpopularniejszym płatnym kanałem sportowym w Polsce – powiedziała Dorota Żurkowska-Bytner, Członek Zarządu Discovery TVN w Polsce.
W minionych 12 miesiącach Eurosport pokazywał między innymi wszystkie najważniejsze wydarzenia w sportach zimowych na czele z Zimowymi Igrzyskami Olimpijskimi Pyeongchang 2018. Jako jedyny w Polsce Eurosport transmituje kwalifikacje i konkursy Pucharu Świata w skokach narciarskich. W zimowej ofercie stacji znajdują się też pucharowe zawody w biathlonie, narciarstwie alpejskim, biegach narciarskich i saneczkarstwie, dzięki czemu kanał jest miejscem pierwszego wyboru dla fanów sportów zimowych.
Eurosport 1 jest niekwestionowanym liderem transmisji kolarskich. Stacja pokazuje rocznie kilkadziesiąt wyścigów kolarskich, w tym wiosenne klasyki oraz trzy wielkie toury – Giro d’Italia, Tour de France i Vuelta a Espana, przyciągając przed ekrany miliony fanów kolarstwa. W minionym roku przez cały wyścig dookoła Francji peletonowi towarzyszyli polscy reporterzy Eurosportu, którzy nie tylko przeprowadzali wywiady z gwiazdami kolarstwa, ale także pokazywali kulisy najbardziej prestiżowego wyścigu kolarskiego na świecie.
Wyłącznie na antenach Eurosportu widzowie mogą oglądać zmagania najlepszych tenisistek i tenisistów w trzech turniejach Wielkiego Szlema – Australian Open, Roland Garros i US Open. Podczas paryskiego turnieju stacja transmitowała również mecze kwalifikacyjne z udziałem polskich nadziei tenisa.
Polscy kibice mogli się emocjonować żużlowymi meczami z cyklu Speedway Euro Championship, a także spotkaniami polskich klubów koszykarskich w europejskich pucharach – Arki Gdynia w EuroCup oraz Stelmetu Enea BC Zielona Góra BC w lidze VTB. Fani piłki nożnej oglądali w Eurosporcie spotkania Lotto Ekstraklasy, a także mecze Pucharu Niemiec.
Do świetnego wyniku Eurosportu przyczyniły się też transmisje legendarnego wyścigu 24h Le Mans, wszystkich rundy Formuły E oraz wszystkich najważniejszych turniejów snookerowych na czele z mistrzostwami świata w Sheffield.
Więcej informacji o sporcie, w tym wiele materiałów wideo z anten Eurosportu oraz dedykowanych produkcji, wywiady ze sportowcami i ekspertami oraz artykuły i analizy na stronie eurosport.pl, w aplikacji Eurosportu oraz w mediach społecznościowych kanału.