Serwis pogodowy Interii z milionowym wzrostem w kwietniu br.
Jak wynika z badania Gemius/PBI w kwietniu 2019 roku z serwisu pogodowego w Interii skorzystało o 1 milion użytkowników więcej niż w marcu br. Daje to wynik na poziomie bliskim 5 mln RU. Od grudnia 2018 roku Pogoda.Interia.pl pozostaje tym samym liderem w swojej kategorii, a więc serwisem pierwszego wyboru dla polskich internatów.
Polacy uwielbiają długie weekendy, a tegoroczny układ świąt w kalendarzu pozwalał na zaplanowanie długiego wypoczynku rozpoczynającego się już Wielkanocą, a kończącego się dopiero po majówce. Wszystkie serwisy pogodowe zanotowały tym samym większy ruch. Zwiększone zainteresowanie pogodą w Interii obserwowaliśmy już na tydzień przed Wielkanocą. Porównanie drugiego (15-21) i trzeciego (22-28) tygodnia kwietnia br. pokazuje wzrost liczby użytkowników serwisu Pogoda.Interia.pl o ponad 60%. Zainteresowanie prognizami w zasadzie nie osłabło do końca miesiąca, co należy tłumaczyć nadchodzącą majówką.
– Wniosek nasuwa się sam. Polacy, planując swój wolny czas, sprawdzają pogodę, a najchętniej korzystają z informacji dostarczanych przez Interię – mówi Filip Lenart, Dyrektor ds. PR i marketingu w Grupie Interia. – W serwis inwestujemy od lat zarówno promocyjnie, jak i od strony produktowej. Rosnące statystki to efekt dobrego narzędzia i przemyślanej strategii, a koniec końców najważniejsze, że Pogoda na Interii “sprawdza się” tak jak w naszym haśle reklamowym – dodaje.
Dla porównania, zarówno serwisy pogodowe Grupy Onet-RASP, jak i Grupy Wirtualna Polska w kwietniu br. zanotowały odpowiednio po ok. 1,9 i 0,3 mln użytkowników. Grupa Interia.pl jest liderem w kategorii serwisy pogodowe i wyprzedza także specjalistyczny Accuweather.com (3,4 mln RU) oraz serwisy koncernów telewizyjnych jak Grupa Cyfrowy Polsat (1,4 mln RU), czy Grupa TVN (3,2 RU).