Prasa - Ksiązka

Akcja Ostatni „Twój Weekend” nominowana w kategoriach Titanium i Glass na festiwalu Cannes Lions (wideo)

Portal Gazeta.pl uczcił tegoroczny Dzień Kobiet, wydając wyjątkowy ostatni numer pisma „Twój Weekend” i tym samym symbolicznie podkreślając koniec epoki, w której kobieta była postrzegana wyłącznie jako obiekt seksualny. Akcja zakupu, wydania ostatniego numeru i zamknięcia „Twojego Weekendu”, przeprowadzona wraz z partnerami z VMLY&R Poland, MasterCard i BNP Paribas, otrzymała dwie nominacje do Cannes Lions – najbardziej prestiżowych nagród branżowych na świecie.

 

 

Projekt wydania ostatniego „Twojego Weekendu”, na potrzeby konkursu nazwany „The Last Ever Issue”, znalazł się na listach kampanii nominowanych do Lwów w dwóch kategoriach: Titanium i Glass. Zwycięzców Cannes Lions 2019 poznamy podczas finałowej gali w piątek, 21 czerwca br.

 

 

W kategorii Titanium nagradzane są najwybitniejsze projekty marketingowe mijającego roku – prowokujące, inspirujące i wyznaczające nowe kierunki w branży, a projekt Gazeta.pl i jej partnerów znalazł się wśród kampanii takich marek, jak: Nike, Adidas, HBO czy The New York Times.

W kategorii Glass nominowane są 22 projekty z całego świata, które odnoszą się do kwestii uprzedzeń lub nierówności płci. Ostatni „Twój Weekend” to pierwsza w historii konkursu akcja marketingowa z Polski, która jest nominowana w tej kategorii. Została wyróżniona obok kampanii m.in. Gillette, Nike, L’Oreal czy Volvo.

„Twój Weekend” był najdłużej ukazującym się w Polsce magazynem erotycznym, pełnym zdjęć roznegliżowanych kobiet i seksistowskich tekstów. W grudniu ub.r. w serwisie Allegro ukazało się ogłoszenie o sprzedaży tego tytułu. Zespół portalu Gazeta.pl wraz z partnerami zdecydował się go kupić po to, aby przygotować ostatnie wydanie „Twojego Weekendu”, będące zaczynem dyskusji o wizerunku płci, relacjach partnerskich, równouprawnieniu i o tym, jak codziennie wprowadzać je w życie. Ostatnie wydanie magazynu wypełniły, w nawiązaniu do oryginalnego układu pisma i nazw rubryk, treści promujące równość praw i szans obu płci.

Ostatnie wydanie „Twojego Weekendu” ukazało się w nakładzie 20 tys. egz., a także w wersji elektronicznej. Zakup, wydanie ostatniego numeru i zamknięcie magazynu wsparła kampania obejmująca etap teaserowy (internet, outdoor) i reveal (internet, prasa, kino, outdoor, działania PR). Informacje o akcji w mediach trafiły do ponad 4,2 min osób, a treści umieszczone w serwisie Twojweekend.Gazeta.pl zanotowały ponad 500 tys. wizyt. Wzmianki o akcji pojawiły się w telewizji, prasie, radiu i internecie, a także – 9 tys. razy – w mediach społecznościowych.

Inicjatorami i pomysłodawcami akcji byli: VMLY&R Poland i Gazeta.pl, a jej głównymi partnerami – firmy: MasterCard i BNP Paribas, Wavemaker, Papaya Films (produkcja wizualna kontentu) oraz Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką.

Projekt wydania ostatniego „Twojego Weekendu” dostał również osiem nominacji do konkursu KTR 2019 – najbardziej prestiżowego konkursu reklamowego w Polsce, a już jutro – 5 czerwca br. będzie prezentowany na scenie głównej Forum IAB.

Więcej o Międzynarodowym Festiwalu Kreatywności Cannes Lions: https://www.canneslions.com/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *