Znamy finalistów 3. edycji konkursu adFM AWARDS
28 listopada poznamy zwycięzcę 3. edycji konkursu kreatywnej reklamy radiowej adFM AWARDS. W skład finałowej 10-tki wchodzą różnorodne projekty, w pomysłowy i oryginalny sposób wykorzystujące reklamowy potencjał radia. Przypomnijmy, że laureat – czyli podmiot nominujący zwycięską kreację – otrzyma jako nagrodę główną możliwość realizacji na antenie RMF FM kampanii reklamowej o wartości 200 tys. zł netto (po rabatach). Fundatorem nagrody jest Grupa RMF.
Wśród nominowanych znalazły się kreacje z różnych sektorów i kategorii produktowych – branży motoryzacyjnej, sieci sprzedaży, sektora bankowego, organizacji non-profit. Poziom zgłoszeń które trafiły do finałowej 10-tki jest bardzo wyrównany. Siłą każdej z nominowanych kreacji jest nieszablonowy pomysł, który w skuteczny i efektowny zarazem sposób przyczynia się do tego, że dany spot wyróżnia się na tle konkurencji i szerszego otoczenia reklamowego. To co sprawia, że poszczególne spoty są wyjątkowe i przyciągają uwagę, to m.in. odpowiedni dobór muzyki i specjalne efekty dźwiękowe, głos lektora, dopasowanie kreacji do pory dnia i grupy celowej, oryginalne przełożenie głównych elementów świata marki na kanał radiowy, czy też wykorzystanie potencjału wydarzeń rozpalających opinię publiczną do przekazania własnych treści (real-time marketing).
Do ścisłego finału zakwalifikowały się następujące kreacje (w porządku alfabetycznym):
ALDI – z odważną, nieszablonową kampanią wykorzystującą radio jako główne medium komunikacji (zgłaszający: U2);
CASTORAMA z zabawną kampanią radiową promującą wakacyjną ofertę ogrodową (zgłaszający: Mindshare);
FUNDACJA ALIVIA z kampanią zachęcającą do wsparcia smsami walczących z nowotworami (zgłaszający: Ogilvy);
MEDIA MARKT z satyrycznym spotem produktowym (dyktafon) nawiązującym do głośnej nie tak dawno afery podsłuchowej (zgłaszający: Heart & Brain);
PIĄTNICA – z krótkimi, dopasowanymi do pory dnia kreacjami zapraszającymi do sielskiego świata marki (zgłaszający: agencja Plej);
PRACUJ.PL – z oryginalnym formatem wykorzystującym w zabawny sposób główną postać marki, tj. „znanego i lubianego” Szefa (zgłaszający; K2 Precise);
PRZEKRÓJ – z klimatycznymi i zarazem intrygującymi kreacjami „sezonowymi”, m.in. z wykorzystaniem głosów współpracowników pisma;
SANTANDER – za spot, w którym z iście „radiową wyobraźnią” wykorzystywany jest kontekst miejsca słuchania w celu zwrócenia uwagi na ważny problem społeczny;
TOYOTA ze specjalnym spotem na Dzień Ojca, budującym wizerunek marki na bazie uniwersalnych, prostych emocji i wartości (zgłaszający: The & Partnership Poland);
WATCHDOG – za kreatywne wykorzystanie dźwięków na wymiarze od kakofonii do rytmu i melodii, dla przekazania i oddania głównego celu działania organizacji.
Zwycięzcę wybierze jury w składzie: Ewa Osińska – Media Buying Associated Director, Mediacom, Aneta Urbanowicz – Dyrektor ds. Zakupu i Planowania Mediów, Euro RTV AGD, Sebastian Olszowy – Dyrektor Marketingu i Komunikacji, kancelaria prawna SPCG, Bartosz Gomółka – Head of Strategy, BBDO Warszawa, Piotr Myszak – Wiceprezes VFP Communications, wydawcy „Media & Marketing Polska”, Tadeusz Sołtys – Prezes i Dyrektor Programowy RMF FM, Mariusz Gołda – Dyrektor Marketingu Grupy RMF.
Ogłoszenie laureata nastąpi 28 listopada podczas gali XXIII edycji Konkursu Niezależnej Kreacji – Kreatura 2018. Organizatorem konkursu jest Grupa RMF, a patronem medialnym miesięcznik „Media&Marketing Polska”.