MediaPolecane

Nowa polityka ViacomCBS Networks International

ViacomCBS Networks International ogłosił politykę produkcyjną “No diversity, no commission” w celu promowania różnorodności, równości i integracji poprzez wymóg, aby wszystkie nowe międzynarodowe produkcje były tworzone przez zróżnicowany zespół. Viacom CBS w Polsce został dołączony do inicjatywy.

 

Nowa polityka będzie wprowadzona na pięciu kontynentach i w ponad 180 krajach. Program “No diversity, no commission” wystartował w lipcu w brytyjskim oddziale firmy i wymaga od firm produkcyjnych przestrzegania wytycznych dotyczących różnorodności przed zatwierdzeniem budżetów i produkcji. Po uzgodnieniu budżetów zleceniodawca lub kierownik projektu sprawdzi, czy są one odpowiednio zróżnicowane i w razie potrzeby zaleci usprawnienia. Ponadto, polityka ma zwiększyć reprezentację różnych grup mniejszościowych i potencjalnie dyskryminowanych za kamerą, aby zapewnić zrównoważony i różnorodny udział we wszystkich obszarach produkcji.

„Rozszerzenie programu “No diversity, no commission” na naszą międzynarodową organizację jest ważnym krokiem strategicznym dla VCNI”powiedział David Lynn, dyrektor generalny i prezes VCNI. „ViacomCBS Networks International tworzy i dystrybuuje treści do odbiorców na całym świecie. Zmiana wymagać będzie dogłębnych badań, planowania i ogromnej staranności. Z niecierpliwością czekamy na stworzenie trwałych zmian dzięki sile naszych sieci, partnerstw, platform i marek”dodaje Lynn.

VCNI zobowiązał się do następujących inicjatyw, aby zwiększyć autentyczność reprezentacji na ekranie i włączając tzw. storytelling: globalne treści, różnorodne głosy (firma zidentyfikuje globalne, oparte na scenariuszu treści, które niedostatecznie reprezentują kulturową różnorodność, zarówno w przypadku marek młodzieżowych i rozrywkowych, jak i dla dzieci), zwiększanie różnorodności twórców (w Ameryce Łacińskiej 25 proc. budżetu ViacomCBS International Studios zostanie przeznaczone na edukację i rozwój projektów twórców BIPOC – Black Indigenous People of Color; z kolei oddziały VCNI na Europę, Bliski Wschód, Afrykę i Azję również zobowiązały się przeznaczyć 30 proc. swojego budżetu w 2021 r. na produkcje skoncentrowane na niedostatecznie reprezentowane grupy społeczne i ich problemy).

„Cieszymy się, że Polska jest częścią tej ważnej inicjatywy. To pionierski projekt, wyjątkowy również ze względu na swoja skalę. Przed nami wiele pracy na różnych poziomach, jednak jestem przekonana, że efekty tej pracy przyczynią się do przyspieszenia pozytywnych zmian w strefie społecznej”mówi Katarzyna Samojluk, VP, Country Manager Poland, Ad Sales and Finance CEE.

Wprowadzenie tej polityki i nadchodzące działania firmy mają być zgodne z globalną inicjatywą Inclusion Week, która obejmowała ponad 100 wirtualnych sesji z udziałem ekspertów w ramach promowania różnorodności. „Odbiorcy na całym świecie, zwłaszcza młodsze pokolenia i dzieci, stają się coraz bardziej zróżnicowani pod względem poglądów i perspektyw, a naszym obowiązkiem jest zapewnienie, aby nasze treści pokazywały świat, w którym żyją nasi widzowie” – mówi Jules Borkent, wiceprezes wykonawczy Prezes VCNI Kids & Family.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *