Huuuge przejmuje grę Traffic Puzzle
Huuuge, globalny producent i wydawca gier mobilnych typu free-to-play, przejął od Picadilla Games, polskiego studia z Wrocławia, szybko zyskującą na popularności grę Traffic Puzzle. To pierwszy ważny krok w realizacji strategii M&A Spółki. Poprzez przejęcie Huuuge wzmacnia pozycję w szybko rosnącej kategorii gier casual. Całkowita wartość transakcji to 38,9 mln USD.
„To wyjątkowy moment dla Huuuge. Traffic Puzzle to oryginalna gra kategorii puzzle, która szybko staje się naszą trzecią najważniejszą grą. Unikalne doświadczenie match-3 (“wybierz trzy”), które oferuje gra pozwala oczekiwać, że dotychczasowe wzrosty to dopiero początek – powiedział Anton Gauffin, założyciel i dyrektor generalny Huuuge. Kategoria puzzle, do której należy Traffic Puzzle odpowiada za ponad połowę wartego 10,6 mld USD rynku gier casual, a rozszerzenie działalności w tym segmencie to jeden z naszych ważnych celów strategicznych. Kupujemy odnoszącą sukcesy grę, którą doskonale znamy jako jej wydawca i w której widzimy ogromny potencjał rozwoju. Przejmując grę Traffic Puzzle od naszego partnera będziemy mogli przyspieszyć jej rozwój dzięki naszemu know-how w zakresie gier free-to-play oraz technologii. Decyzja o przejęciu właśnie Traffic Puzzle, czyli gry z naszego portfela wydawniczego potwierdza także, że Huuuge Publishing to unikalny i wiarygodny kanał pozyskiwania potencjalnych celów przejęć w ramach realizacji naszej strategii Buduj i Kupuj” – dodał.
Traffic Puzzle to gra stworzona przez Picadilla sp. z o.o., polskie studio z siedzibą we Wrocławiu. Liczba dziennych aktywnych użytkowników (DAU) Traffic Puzzle podwoiła się w 2020 roku w porównaniu z 2019 rokiem, a przychody z gry w tym okresie wzrosły trzykrotnie. Średnie dzienne przychody Traffic Puzzle wzrosły z ok. 12,9 tys. USD we wrześniu 2020 r. do ok. 100 tys. USD dziennie na datę podpisanie umowy przejęcia.
W Traffic Puzzle gracz stara się udrożnić zablokowaną drogę, dopasowując do siebie trzy samochody w tym samym kolorze. Gra oferuje różne poziomy, na których gracze pomagają policji, wozom strażackim i karetkom dotrzeć do celu, pomagają helikopterom i pociągom przedostać się przez blokady lub w inny sposób zapewniają sprawny ruch. Traffic Puzzle opiera się na modelu monetyzacji gier free-to-play, czyli przychody są generowane głównie poprzez mikropłatności.
Gra miała swoją premierę w czerwcu 2019 roku. Dostępna jest na platformach Apple App Store, Google Play i Amazon Appstore.
„Przejęcie Traffic Puzzle ugruntowuje pozycję Huuuge w szybko rosnącym segmencie gier casual i pozwoli na przyspieszenie dywersyfikacji strumieni przychodów Spółki. Oczekujemy, że pozytywny wpływ przejęcia Traffic Puzzle na wyniki Huuuge będzie najbardziej widoczny począwszy od 2022 roku” – dodaje Jon Bellamy, Wiceprezes ds. Strategii i Rozwoju Korporacyjnego Huuuge.
Kategoria puzzle w ramach segmentu gier casual jest duża i nadal dynamicznie rośnie
Gry casual są jednym z najczęściej pobieranych rodzajów gier mobilnych. Są to gry charakteryzujące się prostymi zasadami i krótszymi rozgrywkami, dzięki czemu trafiają w gusta szerokich kręgów odbiorców. Gry puzzle, do których należy Traffic Puzzle, stanowią największą i najbardziej godną uwagi kategorię w ramach segmentu casual, odpowiadając aż za 56% przychodów tego segmentu w 2020 roku. Poza grami typu social casino jest to również kategoria najistotniejsza dla portfela produktowego Huuuge.
Kategoria gier puzzle jest większa niż segment gier social casino. Według Eilers & Krejcik, całkowita wartość kategorii puzzle wyniosła 10,6 mld USD w 2020 r. a jej historyczny CAGR za ostatnie 5 lat wyniósł 14,6%. Według szacunkowych prognoz długoterminowych Eilers & Krejcik, wartość kategorii gier puzzle sięgnie 14,2 mld USD w 2025 roku.
Strategia rozwoju Huuuge
Filarami strategii „buduj i kupuj” Huuuge są rozwój gier tworzonych wewnętrznie oraz wzrost poprzez działalność wydawniczą oraz fuzje i przejęcia.
Grupa planuje realizować wizję i misję, koncentrując się na następujących celach:
– Rozszerzanie działalności w segmencie gier casual
– Dalsza poprawa monetyzacji graczy
– Poszerzanie i wzmacnianie podstawowej oferty gier
– Rozwój działalności wydawniczej Huuuge Publishing
– Dalszy wzrost marż dzięki technologii oraz analizie danych
– Rozwijanie działalności Grupy poprzez przejęcia podmiotów o komplementarnych profilach działalności
– Współpraca z najbardziej utalentowanymi pracownikami na całym świecie,
W 2021 roku Grupa planuje skoncentrować się przede wszystkim na następujących celach:
– Poprawa wskaźników monetyzacji istniejących gier
– Rozwój nowych produktów i zwiększanie ich skali
– Poprawa rentowności i koncentracja na EBITDA
– Rozwój biznesu poprzez fuzje i przejęcia