Moto.pl prezentuje raport o rynku motoryzacji po pandemii
Ostatnie miesiące miały znaczący wpływ na zmianę nawyków konsumenckich. Przede wszystkim przyspieszyły proces digitalizacji, która wkroczyła właściwie do każdej dziedziny naszego życia, w tym do branży motoryzacyjnej. Konsumenci coraz częściej oglądają samochody w internecie i tam umawiają się na wirtualne jazdy próbne. Redakcja Moto.pl wspólnie z agencją badawczą Minds & Roses postanowiła sprawdzić, jak postępująca digitalizacja oraz nowa rzeczywistość pandemiczna wpłynęły na branżę motoryzacyjną. Wyniki badania internautów prezentuje raport dostępny na https://newslettery.gazeta.pl/raport_moto.
Czy konsumenci będą chętniej kupować samochody w kanale online? Jak pandemia wpłynęła na potrzebę mobilności i jak wyglądają plany zakupowe potencjalnych klientów na najbliższe miesiące? Czy ekologia odgrywa dziś znaczącą rolę przy wyborze nowego samochodu? Odpowiedzi na te i inne pytania zostały zawarte w opublikowanym właśnie raporcie, który stworzyły Moto.pl i agencja badawcza Minds & Roses. Raport przedstawia wyniki badania przeprowadzonego techniką CAWI w dniach od 24 marca do 1 kwietnia 2021 r. wśród 600 użytkowników portali motoryzacyjnych, którzy wchodzą na strony internetowych serwisów z kategorii moto i/lub przeglądają ich profile w mediach społecznościowych przynajmniej raz w tygodniu.
– Pandemia koronawirusa spowodowała zmiany zachowań konsumenckich, które obserwujemy właściwie w każdej branży, także motoryzacyjnej – mówi Bartosz Wysocki, dyrektor handlowy grupy Gazeta.pl. – Wierzymy, że przyspieszona digitalizacja, chęć przemieszczania się w bezpieczny sposób oraz coraz bardziej widoczne trendy związane z ekologią są szansą i wyzwaniem zarówno dla marketerów z branży motoryzacyjnej, jak i dla wydawców. Zdecydowaliśmy się zrobić badanie internautów, aby ułatwić nam poznanie nastrojów konsumenckich, a – co za tym idzie – lepiej odpowiedzieć na ich potrzeby – dodaje Wysocki.
– Pandemia była dla świata motoryzacji wydarzeniem bez precedensu. Odczuły to także media motoryzacyjne, w tym Moto.pl, które zgrabnie dostosowało się do nowej sytuacji, znacznie zwiększając zasięg. Zastanawialiśmy się, jak ten czas zmienił naszych czytelników, czego od nas oczekują i jakie nastroje panują wśród osób, które mają potrzebę zakupu samochodu – wyjaśnia genezę badania Tomasz Korniejew, dyrektor obszaru Moto.pl.
Raport, dostępny do pobrania na stronie https://newslettery.gazeta.pl/raport_moto, bierze pod uwagę obszary, na których skupia się także Moto.pl, czyli motoryzację, biznes i eko-trendy. Twórcy serwisu doskonale wiedzą, że jednym z największych wyzwań w najbliższych latach będzie digitalizacja branży moto, a sprzedaż samochodów w e-commerce przyspieszy. To m.in. dlatego na Moto.pl powstał wirtualny showroom, w którym konsumenci mogą oglądać samochody bez wychodzenia z domu. To rozwiązanie na nowe czasy pozwala dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców, co odegrało niezwykle ważną rolę w okresie pandemicznych ograniczeń.
Gazeta.pl jest w czołówce największych polskich portali internetowych, a jej serwisy należą do wiodących w swoich kategoriach tematycznych. Prezentują użytkownikom różnorodne treści, m.in. artykuły oraz autorskie materiały wideo – dostępne także poprzez aplikacje na urządzenia mobilne. Według badania Mediapanel w maju br. serwisy Grupy Agora odwiedziło 17,6 mln użytkowników (real users), którzy wykonali 564,1 mln odsłon. Wśród najczęściej wybieranych serwisów znalazły się Wiadomosci.gazeta.pl, Plotek.pl, Sport.pl, Next.gazeta.pl, Moto.pl, eDziecko.pl.