Mariola Kucharska Dyrektorem e-Commerce w Ringier Axel Springer Polska
Z początkiem lipca Mariola Kucharska objęła stanowisko Dyrektora e-Commerce w Ringier Axel Springer Polska. Mateusz Łukianiuk, pełniący tę funkcję od maja 2019 r., rozstaje się z firmą.
Mariola Kucharska będzie odpowiedzialna za zarządzanie operacyjne oraz kreowanie wizji rozwoju kanału e-commerce i będzie zarządzać następującymi zespołami w obszarze e-commerce: Skąpiec, Opineo, Moneteasy, Lamoda, Content Comerce. Mariola Kucharska będzie odpowiedzialna za określanie strategii i celów biznesowych, monitoring i analizę efektów prowadzonych działań, wdrażanie nowych rozwiązań dla podnoszenia efektywności platformy e-commerce, a także bieżącą analizę rynku, konkurencji i trendów w obszarze e-commerce.
Mariola Kucharska będzie raportować bezpośrednio do Jovana Protica, COO i członka Zarządu Ringier Axel Springer Polska.
Mariola Kucharska ma 12-letnie doświadczenie w budowaniu oraz skalowaniu biznesów internetowych zarówno w strukturach startup’owych, jak i korporacyjnych zdobyte w największych podmiotach mediowych w Polsce. Przez ostatnie 3 lata pracowała w Agora S.A., gdzie jako Dyrektor ds. rozwoju biznesu e-commerce odpowiadała za wdrożenie strategii, stworzenie nowych produktów oraz ich monetyzację.
W latach 2015-2018 zajmowała się rozwojem produktowo-biznesowym serwisów z portfolio Wirtualnej Polski (lifestyle, zdrowie i parenting, rozrywka). Wcześniej przez 6 lat pracowała w Grupie NextWeb Media na stanowisku Dyrektora Operacyjnego, gdzie uczestniczyła w budowaniu oraz monetyzacji kilku startup’ów internetowych (m.in. abcZdrowie.pl, Parenting.pl).