Jak randkują Polacy? Badanie opinii publicznej przeprowadzone przez Zoom TV
Jak to jest z tym naszym randkowaniem? Czy samotni Polacy umawiają się dla seksu, czy w poszukiwaniu miłości? Jakie są nasze wyobrażenia o idealnym partnerze czy partnerce? Z badań przeprowadzonych przez ARC Rynek i Opinia dla ZOOM TV wyłania się niezwykły obraz randkowych preferencji Polaków i ich stosunku do cielesności. Czy emitowany na antenie tego kanału program randkowy „Magia nagości. Polska” potwierdza wyniki badania?
DLACZEGO RANDKUJEMY ?
Z badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia1 dla ZOOM TV wynika, że większość Polaków randkuje, podczas, gdy 26% przyznaje, że tego nie robi. W jakim celu umawiamy się na randki? Osoby będące w stałej relacji deklarują chęć miłego spędzenia czasu z partnerem (52%).
A jak jest w przypadku singli? Okazuje się, że nawet będąc wolnym strzelcem najczęściej oczekujemy, by randka zakończyła się… poznaniem potencjalnego partnera! Dla 31% badanych priorytetem randki jest po prostu rozmowa, natomiast 16% badanych liczy, że spotkanie zakończy się w łóżku.
MAGIA RANDKOWANIA
Czy to uroda partnera sprawia, że randka ma większą szansę powodzenia? Odpowiedź może zaskoczyć. Choć wygląd zewnętrzny odgrywa znaczącą rolę w atrakcyjności partnera, osobowość i różne jej elementy okazują się być równie ważne. Na pytanie o to, na co zwracamy uwagę w pierwszej kolejności u kandydatki i kandydata na randkę, męskie ciało okazuje się najważniejszym czynnikiem dla 6% ankietowanych i damskie ciało u 26% . Dla 46% badanych największe znaczenie u kandydata na randkę ma poczucie humoru, następnie zachowanie (44%) i kultura osobista (44%).
A na co zwracamy uwagę u pań? Równie pożądane są poczucie humoru (38%) i inteligencja (37%), jednak to wygląd zewnętrzny (40%) okazuje się mieć największą wartość. Jeśli chodzi o cechy zewnętrzne, u kobiet największą uwagę zwracamy na twarz (71%) i figurę (59%), natomiast u mężczyzn poza twarzą (74%), ważną rolę odgrywa dla nas wzrost (58%).
RANDKOWANIE PODCZAS PANDEMII
Prawie połowa singli (45%) wyznała, że pandemia miała wpływ na to gdzie i w jaki sposób randkują. 35% randkujących zmuszonych było zmniejszyć częstotliwość. Rozwiązaniem okazał się być Internet – ⅓ badanych twierdzi, że poznała więcej osób w sieci, a niemal tyle samo deklaruje korzystanie z aplikacji lub serwisów randkowych.
Czy więc randka ma szansę na powodzenie, jeśli brak jej fizycznego aspektu? Okazuje się, że tak. Prawie połowa badanych spędzała randki w formie rozmów na czacie (47%), ograniczając tym samym fizyczny kontakt z potencjalnym partnerem.
LUBIMY SWOJE CIAŁO
W badaniu zapytano respondentów o ich podejście do kwestii samooceny i akceptacji siebie. 73% badanych odpowiedziało, że lubi swoje ciało, przy czym 13% wskazało, że lubi je bardzo. Co ciekawe pozytywny stosunek do swojego wyglądu rośnie wraz z wiekiem. Im jesteśmy starsi, tym mniej mamy kompleksów (spadek z 51% dla grupy 30-39 l. do 43% w grupie 40-49 l.). W swoim ciele Polacy najbardziej lubią oczy (38%), natomiast za najmniej atrakcyjną część swojego ciała uważają… brzuchy (36%). 56% badanych twierdzi, że aby zaakceptować swoje ciało, stara się nad nim pracować uprawiając sport lub podejmując dietę.
Współczesne randkowanie to złożony proces. Na decyzję o wyborze partnera wpływa wiele różnych czynników. Zachowanie, inteligencja, wygląd zewnętrzny, poczucie humoru. A gdyby tak wrócić do korzeni? „Magia Nagości. Polska” to oparty na brytyjskim formacie randkowy show, w którym uczestnicy stają przed trudnym wyborem. Patrząc na nagie ciała kandydatów i kandydatek, muszą wytypować osobę, która najbardziej przypadła im do gustu i z którą udadzą się na randkę.
Jest to swojego rodzaju telewizyjny eksperyment randkowy, odpowiadający na pytanie: czy wybór partnera tylko na podstawie wyglądu zewnętrznego determinuje powodzenie związku?
Co okazuje się najbardziej atrakcyjne dla uczestników programu? Czy ich wybory potwierdzają wyniki badania? Na czym polega magia nagości i czy działa?
O tym przekonać się można oglądając show „Magia nagości. Polska” w piątki o 23:00 w Zoom TV
Magia nagości. Polska (oryg. „Naked Attraction”)
Emisja premierowych odcinków w Zoom TV: piątki, 23.00
produkcja: Polska 2021
producent: Jake Vision sp. z o.o. sp. k.