Wirtualna Polska podwoiła zysk w trzecim kwartale
Wirtualna Polska Holding S.A. w trzecim kwartale 2021 roku zanotowała prawie 55 mln złotych zysku netto. Oznacza to wzrost o ponad 106% w porównaniu do trzeciego kwartału ubiegłego roku. Zysk EBITDA w tym samym czasie wzrósł o ponad 50%, do poziomu niemal 85 mln złotych.
Łączne przychody ze sprzedaży Wirtualna Polska Holding S.A., w segmentach online i tv, w trzecim kwartale 2021 roku wyniosły 225 mln złotych, a w sumie po trzech kwartałach zamknęły się w kwocie 622 mln złotych. To oznacza wzrosty odpowiednio o 47% i 50% rok do roku. Na wyniki, zarówno w obszarze mediów, jak i e-commerce, wpłynął m.in. wzrost rynku i luzowanie obostrzeń związanych z Covid-19. Przychody Wakacje.pl, największej spółki holdingu w obszarze e-commerce, były znacznie wyższe niż w 2020 roku i zbliżone do wyników trzeciego kwartału 2019 roku. Wzrost przychodów w obszarze mediów od wielu miesięcy utrzymuje się znacznie powyżej całego rynku.
– Cieszymy się, że tegoroczne inwestycje w redakcję tak szybko przyniosły efekt i Wirtualna Polska już po ośmiu miesiącach osiągnęła pozycję najchętniej cytowanego medium w Polsce. W obszarze sprzedaży reklamy, do wyników przyczynił się m.in. rozwój sieci reklamowej WPartner, która dynamicznie rośnie i po trzech kwartałach dostarcza witrynom w niej zrzeszonym już blisko milion złotych miesięcznie popytu na reklamę z polskich i zagranicznych spółek e-commercowych. To zasługa m.in. narzędzia do samodzielnej obsługi kampanii reklamowych w rozliczeniu za faktyczną sprzedaż ADS.WP.PL, z którego korzysta już 50 klientów – mówi Jacek Świderski, prezes zarządu Wirtualna Polska Holding S.A.
Jednym z najnowocześniejszych narzędzi reklamowych na rynku jest WP Ads. To platforma, która pozwala na samodzielne planowanie i zarządzanie kampaniami reklamowymi i mailingiem. Pomija pośredników i zapewnia rozliczenie za faktyczną sprzedaż (ROAS). Po niespełna trzech miesiącach
z platformy korzysta już ponad 50 partnerów biznesowych WP z branż: odzież i obuwie, dom
i ogród, elektronika i media, sport oraz zdrowie i uroda.
Równocześnie spółka rozwija WPartner. To platforma SSP (Supply-Side Platform), która pozwala innym wydawcom na skuteczną monetyzację własnych powierzchni reklamowych. Jest to możliwe dzięki unikatowej, autorskiej technologii opartej o model programmatic. Rozwiązanie umożliwia wydawcom wybór optymalnej oferty w czasie rzeczywistym, bez konieczności integracji systemów
z wieloma partnerami biznesowymi. Dzięki WPartner wydawcy w jednym miejscu mają możliwość emitowania reklam z różnych źródeł (domy mediowe, klienci bezpośredni, klienci regionalni, reklama programmatic), przy zachowaniu najefektywniejszego dla nich modelu rozliczania kampanii.
Wybrane pozycje sprawozdania z wyniku finansowego
Trzy miesiące zakończone |
Trzy miesiące zakończone |
Zmiana |
Zmiana % |
|
Segment ONLINE | ||||
Przychody ze sprzedaży |
219 617 |
146 715 |
72 902 |
49,7% |
Przychody gotówkowe ze sprzedaży |
212 204 |
142 732 |
69 472 |
48,7% |
Skorygowana EBITDA (wg. MSSF 16) |
74 714 |
57 195 |
17 519 |
30,6% |
EBITDA (wg. MSSF 16) |
85 708 |
56 329 |
29 379 |
52,2% |
Segment TV | ||||
Przychody ze sprzedaży |
5 487 |
6 283 |
(796) |
(12,7%) |
Przychody gotówkowe ze sprzedaży |
5 487 |
6 283 |
(796) |
(12,7%) |
Skorygowana EBITDA (wg. MSSF 16) |
(969) |
17 |
(986) |
n/d |
EBITDA (wg. MSSF 16) |
(969) |
17 |
(986) |
n/d |
Segmenty łącznie | ||||
Przychody ze sprzedaży |
225 104 |
152 998 |
72 106 |
47,1% |
Przychody gotówkowe ze sprzedaży |
217 691 |
149 015 |
68 676 |
46,1% |
Skorygowana EBITDA (wg. MSSF 16) |
73 745 |
57 212 |
16 533 |
28,9% |
EBITDA (wg. MSSF 16) |
84 739 |
56 346 |
28 393 |
50,4% |
Amortyzacja środków trwałych i wartości niematerialnych |
(21 414) |
(20 326) |
(1 088) |
5,4% |
Zysk na działalności operacyjnej |
63 325 |
36 020 |
27 305 |
75,8% |
Wynik na działalności finansowej |
900 |
(3 937) |
4 837 |
n/d |
Zysk przed opodatkowaniem |
64 225 |
32 083 |
32 142 |
100,2% |
Zysk netto |
54 866 |
26 555 |
28 311 |
106,6% |
Wirtualna Polska to holding technologiczny, prowadzi działalność mediową, reklamową oraz
e-commerce. Jest właścicielem Strony Głównej WP, posiada również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty czy autocentrum.pl. W branży e-commerce WP działa w obszarach turystyki (m.in. wakacje.pl, nocowanie.pl, eholiday.pl), mody (domodi.pl, allani.pl), wyposażenia wnętrz (homebook.pl) i projektowania domów (extradom.pl), usług finansowych (totalmoney.pl) oraz motoryzacji (superauto.pl). Zgodnie z badaniem Gemius/PBI, w październiku 2021 roku z produktów internetowych WP korzystało 21 mln Polaków.