Grupa TVP i TVP1 liderami stycznia 2022
W styczniu 2022, 6 na 10 najliczniej oglądanych programów należało do Telewizji Polskiej, wśród nich premierowy film „Marusarz-Tatrzański Orzeł” i transmisja Pucharu Świata w Skokach Narciarskich Zakopane 2022. Z sukcesem zamknęły styczeń grupa TVP i TVP1. Wzrosły też udziały kanałów tematycznych: TVP Info, TVP Seriale, TVP Historia, TVP HD, TVP Kobieta, TVP Dokument i TVP Polonia.
W styczniu 2022 liderem rynku była grupa TVP, której miesięczne udziały wyniosły 25,8% i były najwyższe w rynku. Z kolei wśród anten pierwsze miejsce zajęła TVP1, z udziałami w grupie 4+ na poziomie 8,3%. Swoją pozycję umocniły też kanały tematyczne.
Kanał informacyjny TVP Info uzyskał udziały na poziomie 3,9% – wyższe o 10% w porównaniu do stycznia 2021 (grupa 4+). Stacja zwiększyła swoje udziały również w pozostałych grupach wiekowych, uzyskując 3,5% w grupie 7-74 (wzrost o 10,7%) oraz 2,1% wśród widowni 16-59 (wzrost o 12,6%). W styczniu najliczniej obejrzał się „Teleexpress Extra”, którego widownia w niedzielę, 30 stycznia wyniosła prawie 1,2 mln widzów, a udziały 9,1% (grupa 4+).
Także TVP Seriale z dynamiką wzrostu na poziomie 32-33% zwiększyły udział odpowiednio do poziomu: 1,65% w grupie 4+, 1,73% w grupie 7-74 i prawie 2% w grupie 16-59. Najliczniej w ofercie kanału widzowie obejrzeli popularne seriale: „Czterej pancerni i pies” (widownia odcinka emitowanego 12 stycznia wyniosła 615 tys. osób, a udziały 6%), serial kryminalny „Ojciec Mateusz” oraz serial komediowy „Ranczo”.
Rośnie też zainteresowanie wokół programów TVP HD. Kanał zwiększył udziały we wszystkich grupach wiekowych. W 4+ dynamika wzrostu wyniosła o 34%, a udziały 0,55%. Z kolei w grupie 16-59 antena uzyskała 0,69% udziałów (wzrost o 40,8%). Pozycję umacnia też TVP Polonia, która uzyskała udziały na poziomie 0,24% w trzech grupach: 4+, 7-74 oraz 16-59. Wzrost anteny wyniósł w zależności od grupy od 60% do 84,6%. Także nowe kanały Telewizji Polskiej konsekwentnie budują pozycję rynkową. Hitem kanału TVP Kobieta okazał się w styczniu serial „Dzikie pszczoły”, którego odcinek wyemitowany 25 stycznia obejrzało ponad 146 tys. widzów, przy udziałach 11,2%. Miesięczne udziały kanału w grupie 4+ wyniosły 0,27%, natomiast w NTC wyniosły 0,71% i był to najwyższy wynik kanału w tej grupie.
Z kolei w TVP Dokument widzowie najliczniej obejrzeli dokumentalny serial brytyjski „Niezwykłe miasta”. Widownia produkcji wyniosła ponad 48 tys. widzów, przy udziałach 0,38%. TVP Dokument na przestrzeni roku zwiększył swoje udziały o 150% w 4+ i uzyskał udziały na poziomie 0,1%. Wśród widzów NTC udział kanału na konie miesiąca wynosi 0,17%.
Telewizja Polska jest też liderem telewizji śniadaniowych. „Pytanie na śniadanie”, którego średnia widownia w styczniu 2022 wyniosła ponad 430 tys., a udzi
ały 8,3%, jest liderem programów porannych (grupa 4+). Również w styczniu Telewizja Polska uruchomiła ogólnopolską kampanię informacyjno-edukacyjną dla widzów naziemnej telewizji cyfrowej. Twarzami kampanii są: Elżbieta Jaworowicz, Rafał Patyra i Rafał Brzozowski, a spoty z ich udziałem emitowane są na antenach Telewizji Polskiej oraz w internecie. W spotach radiowych występują Przemysław Babiarz i Małgorzata Ostrowska-Królikowska.
Kampania ma przygotować widzów do odbioru naziemnej telewizji cyfrowej w nowym standardzie nadawania DVB-T2/HEVC. Nowy standard oznacza dla widzów NTC wyższą jakości obrazu i dźwięku oraz możliwość korzystania z pełnej funkcjonalności usług dodatkowych, w tym z telewizji hybrydowej.