Internet & Gry - Reklama

Wyniki Huuuge za 2021 r.

Spółka Huuuge Inc., globalny producent i wydawca gier free-to-play, opublikowała wyniki finansowe za 2021 rok.

 

– W 2021 roku Huuuge wypracowała dwucyfrowy wzrost przychodów w stosunku do poprzedniego roku, na poziomie 12%. Przychody ze sprzedaży flagowych tytułów (Huuuge Casino i Billionaire Casino) wzrosły o 5,3% rok do roku, natomiast przychody z nowych gier zwiększyły się o 115,5%, głównie za sprawą Traffic Puzzle – wzrost przychodów z tej gry wyniósł ponad 246%.

– Baza użytkowników gry Traffic Puzzle stale rośnie. Dzienna liczba aktywnych użytkowników (DAU) w czwartym kwartale 2021 roku przekroczyła 200 000, a tzw.
run-rate (ekstrapolowane przychody roczne liczone na podstawie przychodów z ostatniego miesiąca) przekroczyły na koniec czwartego kwartału poziom 35 mln USD. Zdaniem Huuuge istnieje jeszcze znaczny potencjał do dalszego skalowania tego tytułu.

– Wartość skorygowanej EBITDA zwiększyła się do 64,4 mln USD, co oznacza wzrost o 12,4% w porównaniu z rokiem ubiegłym, a skorygowany zysk netto wyniósł 41,1 mln USD w porównaniu z 48,1 mln USD w 2020 roku. Tak dobre wyniki uzyskano pomimo niesprzyjającego otoczenia rynkowego, w tym panującej w sektorze niepewności wywołanej skutkami pandemii COVID-19 oraz zmianami w polityce prywatności Apple.

– W 2021 roku spółka Huuuge zawarła cztery nowe umowy wydawnicze i zamierza podpisać kolejne w 2022 roku. Dodatkowo portfolio Huuuge poszerzyło się o trzy nowe tytuły własne: Brink of Mayhem (jedyna w swoim rodzaju gra z gatunku shooter na urządzenia mobilne), Gatherers (społecznościowa „strzelanka” w trybie umożliwiającym rozgrywkę wieloosobową) oraz Rogue Land (uznana za najlepszą grę rywalizacyjną w konkursie Najlepsze gry 2021 organizowanym przez Google).

Anton Gauffin, założyciel i dyrektor generalny Huuuge powiedział: „Jesteśmy dumni z solidnych wyników finansowych osiągniętych w ubiegłym roku pomimo niesprzyjającego otoczenia rynkowego. Podsumowując rok 2021, pragniemy zwrócić uwagę na transakcję nabycia Traffic Puzzle, którą sfinalizowaliśmy w kwietniu, ponieważ doskonale obrazuje ona sposób, w jaki Huuuge skaluje i rozwija swoją działalność. W przyszłości zamierzamy zwiększyć skalę działalności wydawniczej, jak również inwestować w tworzenie nowych gier. Nasza oferta wzbogaciła się o takie tytuły, jak Gatherers, Rogue Land oraz Brink of Mayhem. Innowacyjność i kreatywność są częścią naszego DNA. Rok 2022 będzie pod tym względem podobny, ponieważ nadal badamy potencjał innowacji w grach, a zwłaszcza technologii Web3 i Blockchain, które zyskują na popularności w branży i które aktywnie analizujemy.”

PODSTAWOWE DANE FINANSOWE

Wybrane dane finansowe (mln USD)

IV kw. 2021

IV kw. 2020

Zmiana

2021

2020

Zmiana

Przychody

88 507

89 192

˗0,8%

373 739

332 721

+12,3%

Skorygowana EBITDA*

20 727

3 065

+576,2%

64 357

57 272

+12,4%

Skorygowana marża EBITDA

23,4%

3,4%

+20 p.p.

17,2%

17,2%

Zysk/(strata) z działalności operacyjnej

15 556

66

>999,9%

44 577

50 184

˗11,2%

Zysk/(strata) netto

11 378

(107 359)

(9 681)

(82 604)

Skorygowany zysk/(strata) netto**

14 018

2 056

581,8%

41 076

48 110

˗14,6%

* Skorygowana EBITDA oznacza zysk EBITDA skorygowany o zdarzenia jednorazowe niezwiązane z podstawową działalnością Grupy oraz o koszty płatności w formie akcji.

** Skorygowany zysk/(strata) netto zdefiniowany jako wynik netto za dany rok skorygowany o zdarzenia jednorazowe niezwiązane z podstawową działalnością Grupy, koszty płatności w formie akcji oraz koszty finansowe dotyczące przeszacowania zobowiązań z tytułu akcji uprzywilejowanych serii C. Po przekształceniu akcji serii C w akcje zwykłe, co nastąpiło bezpośrednio przed ofertą publiczną przeprowadzoną w pierwszym kwartale, akcje serii C przestaną być wykazywane jako zobowiązania finansowe.

Przychody za rok 2021 wzrosły o 12,3%. Głównym motorem tego wzrostu była gra Traffic Puzzle, z której przychody rok do roku zwiększyły się o 246,5%. Na osiągnięty wynik dodatkowo wpłynęła lepsza monetyzacja użytkowników flagowych tytułów, która z nawiązką skompensowała spadek DAU. W czwartym kwartale 2021 roku łączne przychody nie uległy istotnej zmianie w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Skorygowany zysk EBITDA Huuuge za 2021 rok wyniósł 64,4 mln USD, co oznacza wzrost o 12,4% w porównaniu z rokiem poprzednim. Natomiast skorygowany wynik netto ukształtował się na poziomie 41,1 mln USD w porównaniu z 48,1 mln USD w 2020 roku. Zanotowany spadek względem roku ubiegłego wynikał z wyższej amortyzacji, większych kosztów finansowych oraz zwiększenia podatku w 2021 roku.

PODSTAWOWE WSKAŹNIKI EFEKTYWNOŚCI

Wybrane wskaźniki KPI

IV kw. 2021

IV kw. 2020

Zmiana

DAU [w tys. użytkowników]

727,6

893,9

˗18,6%

DPU [w tys. użytkowników]

24,4

27,8

˗12,3%

ARPDAU na poziomie Grupy [USD]

1,3

1,1

+21,9%

ARPPU – flagowe tytuły [USD]

43,4

36,9

+17,5%

Miesięczna konwersja graczy na płacących użytkowników (%) – flagowe tytuły

9,1%

8,3%

+0,8 p.p.

W roku obrotowym 2021 łączna dzienna liczba aktywnych użytkowników (DAU) zmniejszyła się o 17% rok do roku, głównie w odniesieniu do flagowych tytułów (-24% w ujęciu rocznym), podczas gdy dla nowych gier pozostała na niezmienionym poziomie, a dla Traffic Puzzle wzrosła o 199%. Spadek wskaźnika DAU w portfolio flagowych tytułów wynikał z mniejszej liczby instalacji. Dzienna liczba aktywnych użytkowników nowych gier obniżyła się z powodu przeniesienia inwestycji do Traffic Puzzle – gry generującej atrakcyjne wskaźniki monetyzacji.

W ostatnich latach spółka Huuuge konsekwentnie zwiększała wskaźnik ARPPU (średni przychód na użytkownika płacącego) swoich flagowych tytułów dzięki funkcjonalnościom społecznościowym oferowanych gier oraz koncentracji na wydarzeniach na żywo i ofertach specjalnych. W czwartym kwartale 2021 roku nastąpił niewielki spadek w ujęciu kwartalnym, natomiast w ujęciu rocznym wskaźnik ARPPU flagowych tytułów wzrósł o 17%. W całym 2021 roku ARPPU zwiększył się o 16% rok do roku, natomiast dla flagowych tytułów wzrósł o 23% rok do roku. ARPPU flagowych tytułów spółki Huuuge pozostaje na najwyższych poziomach w kategorii gier social casino.

Jak stwierdził Grzegorz Kania, Dyrektor Finansowy Huuuge: „Udało nam się konsekwentnie poprawiać wskaźniki KPI dotyczące monetyzacji naszych flagowych gier i utrzymać ARPPU na najwyższych poziomach w kategorii gier social casino. Jednocześnie skupiamy się na długości życia flagowych tytułów. Skalowanie Traffic Puzzle przebiega zgodnie z planem. Baza użytkowników tej gry nadal rośnie, a dzienna liczba aktywnych użytkowników (DAU) w czwartym kwartale 2021 roku była wyższa niż 200 000, natomiast tzw. run-rate na koniec czwartego kwartału przekroczyły 35 mln USD. Jesteśmy również zadowoleni z osiągnięcia dwucyfrowego wzrostu skorygowanego zysku EBITDA, solidnej marży EBITDA na poziomie 17,2% oraz wysokiego skorygowanego zysku netto pomimo niekorzystnych warunków rynkowych obserwowanych w ubiegłym roku.”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *