BadaniaMediaTVP

Kolejny miesiąc rekordów TVP INFO. „Wiktory” wróciły do TVP w wielkim stylu

W marcu według NAM** najwyższe udziały we wszystkich grupach wiekowych (4+, 16-49, 16-59 i 7-74) wśród anten Telewizji Polskiej uzyskała TVP1. TVP Info kolejny miesiąc odnotowało rekordowe wzrosty udziałów we wszystkich grupach, ogólnej i komercyjnych, zarówno w odniesieniu rok do roku, jak i miesiąc do miesiąca. Najliczniejszą widownię w marcu 2022 zgromadził mecz eliminacyjny do Mistrzostw Świata Polska – Szwecja. W TOP10 programów miesiąca znalazło się aż 8 należących do Telewizji Polskiej. W wielkim stylu po 7 latach do TVP powróciła Gala „Wiktorów”.

 

Porównując wyniki kanałów TVP w okresie luty-marzec 2022 we wszystkich analizowanych grupach wiekowych, wzrost udziałów zanotowało TVP Info i TVP Sport. TVP Info w marcu najwyższe udziały uzyskało w grupie 4+, które wyniosły 7,93%. Porównując udziały kanału informacyjnego TVP rok do roku, ten wzrost jest znaczący. W grupie 16-49 udziały anteny zwiększyły się rekordowo o 204% i wyniosły 4,84%. Rekord oglądalności 29 marca uzyskał również TVP Sport. Tego dnia udziały kanału kształtowały się na poziomie 3,7% i były najwyższe od lipca 2021 roku. Porównując wyniki kanału miesiąc do miesiąca TVP Sport zyskało w marcu w grupie 4+. Udziały wzrosły o 16% i wyniosły 0,87%.

W marcu 9 proc. dynamikę wzrostu udziałów w grupie 4-15 zanotowało TVP ABC. Kanał dziecięcy od miesiąca wzbogacił swoją ofertę o bajki i programy dla najmłodszych widzów z Ukrainy w ich ojczystym języku. Udziały anteny w tej grupie wyniosły 4,47%. Natomiast w grupie 4-9 udziały były na poziomie 6% (dynamika wzrostu 6,6%).

W marcu, w porównaniu rok do roku, świetne wyniki we wszystkich grupach wiekowych uzyskały: TVP Dokument, TVP Kobieta, TVP Polonia, TVP HD i TVP Seriale. Największą dynamikę wzrostu zanotowały dwie anteny. TVP Dokument o 150% zyskał w grupie 7-74. Udziały kanału wyniosły 0,10%. Swoje udziały również o 150% wyższe uzyskała TVP Kobieta i grupie 16-49 wyniosły one 0,15%.

W marcu najliczniejszą widownię zgromadził finałowy mecz eliminacji do Mistrzostw Świata w 2022 roku rozegrany przez reprezentację Polski i Szwecji. 29 marca w momencie najwyższej oglądalności wg MOR* obejrzało w TVP1 i TVP Sport ponad 10 mln widzów, średnio 8,2 mln widzów. Według NAM średnia widownia na obu antenach wyniosła 5,9 mln widzów z łącznymi udziałami na poziomie 44%. W piku mecz w TVP1 i TVP Sport zobaczyło 7,3 mln osób. Tego dnia liderem wśród stacji telewizyjnych było TVP1 z udziałami na poziomie 14,9%, to najwyższy wynik anteny od października 2021 roku.

Świetny wynik zanotował też mecz towarzyski Polska – Szkocja emitowany w czwartek, 24 marca. Według MOR* 4,6 mln widzów w momencie najwyższej oglądalności, a średnio 4,2 mln osób obejrzało to spotkanie w TVP1 i TVP Sport. Według NAM mecz przyciągnął do TVP1 i TVP Sport średnio 3,2 mln widzów, a w piku 3,6 mln osób przy udziałach obu anten 25,7%.
W marcu miały miejsce dwa wielkie wydarzenia Telewizji Polskiej: Festiwal Kultury Narodowej „Pamięć i Tożsamość” oraz gala „Wiktory 2021”. 1 marca w Narodowy Dzień Pamięci Żołnierzy Wyklętych w siedzibie Telewizji Polskiej nagrodzono najlepsze produkcje II Festiwalu Kultury Narodowej „Pamięć i Tożsamość”. Podczas wydarzenia Złote i Platynowe Ryngrafy wręczali Jacek Kurski, Prezes Telewizji Polskiej oraz Mateusz Matyszkowicz, Członek Zarządu TVP.

W wielkim stylu po 7 latach powróciła gala „Wiktory 2021”, która odbyła się 31 marca w Ufficio Primo w Warszawie. Twórcy, seriale i formaty związane z Telewizją Polską uhonorowano statuetkami Wiktora. Krystian Ochman otrzymał Wiktora w kategorii „Odkrycie Roku”. Ida Nowakowska – Herndon została laureatką w kategorii „Wiktor publiczności”, najlepszym serialem okazał się serial „Osiecka”, a wśród programów statuetka Wiktora powędrowała do twórców programu „The Voice Senior”. Superwiktory otrzymali: Alicja Majewska i Karol Strasburger.
Telewizja Polska w marcu nadal aktywnie była zaangażowana w pomoc Ukrainie walczącej z rosyjskim najeźdźcą. W niedzielę, 27 marca zorganizowany został przez Telewizję Polską i ukraińskiego nadawcę globalny maraton charytatywny „Save Ukraine”, podczas którego zbierano środki na pomoc dla pogrążonej w wojnie Ukrainie, obejrzało według MOR* w TVP1 w momencie najwyższej oglądalności 1,6 mln widzów. Średnio, charytatywny maraton „Save Ukraine” w TVP1 wg MOR obejrzało 1,1 mln widzów, a według NAM 1 mln widzów (udziały 8,8%). W piku wg NAM widownia wydarzenia wyniosła 1,5 mln osób.

W marcu TVP VOD udostępniła bezpłatnie najpopularniejsze polskie filmy i seriale, m.in.: „Dom nad rozlewiskiem”, „Ranczo Wilkowyje” czy „O mnie się nie martw” z napisami w języku ukraińskim. Ponadto w TVP VOD znajdują się dedykowane najmłodszym widzom bajki i programy z lektorem w języku ukraińskim. Są to m.in.: „Zagadki zwierzogromadki”, „Halo, Halo!” i „Licz na Wiktora”. Kolejne tytuły, które widzowie znajdą w bibliotece filmów i seriali w TVP VOD opatrzone tłumaczeniem w języku ukraińskim pojawią się w najbliższych tygodniach. Będą to m.in.: „Miłość nad rozlewiskiem”, „Ja wam pokażę”, „Siedlisko” i „Ranczo”.

TVP dzięki współpracy z Emitelem udostępniła widzom telewizji naziemnej, posiadającym telewizory podłączone do Internetu ze standardem HbbTV pierwszy ukraińskiej telewizji publicznej UA1. W TVP1 od 14 marca jest też emitowany program od poniedziałku do piątku „Podaj rękę Ukrainie”, w którym przebywającym w Polsce mieszkańcom Ukrainy prezentowane najważniejsze informacje przydatne w czasie ich pobytu w Polsce.

 

MOR** – Model Oglądalności Rzeczywistej
NAM* – Nielsen Audience Measurement

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *