Onet i NOIZZ z akcją specjalną #JedzeniePrzyszłości_ENTR
22 kwietnia br. z okazji Międzynarodowego Dnia Ziemi, Onet i NOIZZ wraz z agencją VMLY&R inicjują akcję specjalną pod hasłem #JedzeniePrzyszłości_ENTR. Akcja ma rozpocząć dyskusję na temat wpływu zmian klimatycznych na sektor żywności. Inicjatywa #JedzeniePrzyszłości_ENTR jest częścią europejskiej platformy ENTR.
Międzynarodowy Dzień Ziemi obchodzony 22 kwietnia jest okazją do promowania postaw proekologicznych w społeczeństwie i edukowania, poprzez pokazywanie realnej przyszłości w kontekście zmian klimatycznych. Z tej okazji serwisy Ringier Axel Springer Polska – Onet i NOIZZ – w ramach projektu ENTR, wraz z agencją VMLY&R, przygotują lunch, podczas którego organizatorzy akcji #JedzeniePrzyszłości_ENTR i ich goście będą rozmawiać o wpływie zmian klimatu na jedzenie i produkcję żywności. W akcji wezmą udział influencerzy, a wśród nich m.in.: Magdalena Bereda, Kate Kujko, Marta Michalska, Agata Gwiazdowska, Ekocentryczka oraz Aleksander Baron, szef kuchni restauracji Frank w Warszawie i Stanisław Łaboziak, ekspert z Centrum Nauki Kopernik.
Menu przyszłości na lunch w ramach akcji #JedzeniePrzyszłości_ENTR opracował i przygotował Aleksander Baron, szef kuchni restauracji Frank w Warszawie.
Inspiracją do rozpoczęcia akcji #JedzeniePrzyszłości_ENTR są dane Europejskiej Agencji Środowiska, z których wynika, że przez ostatnie 150 lat średnia temperatura na świecie wzrosła o 0,8ºC. Według IPCC, do 2100 roku globalna temperatura może podnieść się nawet o 4ºC. Skutki efektu cieplarnianego będą miały ogromny wpływ na cały ekosystem.
-W przyszłości, produktem bogatym w białko będą owady, a mięso stanie się towarem luksusowym ze względu na wysoką cenę. Menu, które przygotuję, będzie się składać z dobrze znanych potraw w futurystycznym wydaniu. Każde danie będzie symbolem jednego ze skutków zmian klimatu i w ten sposób, poprzez jedzenie, opowiemy szerzej o zmianach klimatycznych, takich jak susza, zakwaszenie oceanów, nadmierna emisja CO2 czy smog – mówi Aleksander Baron, szef kuchni restauracji Frank w Warszawie.
22 kwietnia na stronie głównej Onetu pojawi się specjalny panel klimatyczny, w którym zostaną zaprezentowane materiały dotyczące kwestii jedzenia przyszłości, m.in.: jak dostępność powierzchni, na której będzie można hodować zwierzęta i uprawiać rośliny, ulegnie w przyszłości zmniejszeniu, jak zmiany klimatyczne i rosnąca świadomość ekologiczna konsumentów wpłyną na poszukiwanie nowych rozwiązań i produktów. Dodatkowo, od godziny 13.30, na stronie głównej Onetu i profilu ENTR na Facebooku, będzie dostępna transmisja akcji specjalnej #JedzeniePrzyszłości_ENTR.
-Mówienie o możliwej katastrofie klimatycznej w sposób czysto teoretyczny nie wpływa szczególnie mocno na naszą wyobraźnię. Dopiero przełożenie jej efektów na konkretne przykłady tworzy w naszej głowie wyraźny obraz. Zależało nam na tym, aby zachęcić do dyskusji i debaty ludzi młodych. Żeby do nich trafić musimy mówić o rzeczach, które są dla nich ważne i bliskie. Stad pomysł na lunch przyszłości – w ten sposób chcemy zwrócić uwagę na zagrożenia, jakie czekają nas za kilkanaście lat w zakresie żywności i zapoczątkować dyskusję na ten temat – mówi Bartosz Paturej, koordynator projektu ENTR w Polsce.
-Faktyczne działania na rzecz walki z kryzysem klimatycznym muszą wreszcie zastąpić przejawy greenwashingu. Kluczowa staje się tu współpraca podmiotów, którym bliska jest walka o bezpieczną przyszłość dla każdego mieszkańca naszej planety. A to już kolejny projekt na rzecz środowiska naturalnego, który wspólnie realizujemy – podkreśla Magdalena Brejnak-Kowalska, Business Director w VMLY&R.
Akcja #JedzeniePrzyszłości_ENTR jest organizowana w ramach paneuropejskiego projektu ENTR we współpracy z redakcjami Onet i NOIZZ. Za koncepcję kreatywną oraz realizację odpowiada agencja VMLY&R oraz dział marketingu Ringier Axel Springer Polska.
NOIZZ od lat angażuje się w działania proekologiczne. Serwis jest organizatorem wielu akcji takich jak: „Tu pijesz bez słomki” „Coś dla planety”, „Arka 2.0”.
Onet od 3 lat realizuje akcję edukacyjną „Niech Żyje Planeta”, której celem jest zmiana nawyków Polaków.
ENTR to paneuropejska, wielojęzyczna platforma – nowa przestrzeń dla otwartej i autentycznej dyskusji o teraźniejszości oraz przyszłości młodych Europejczyków. Ten innowacyjny dziennikarski projekt tworzą europejskie redakcje i organizacje pozarządowe z sześciu krajów: Polski, Francji, Niemiec, Portugalii, Rumunii i Belgii. W Polsce ENTR jest realizowany przy współpracy z portalami Onet i Noizz.
Celem projektu jest przede wszystkim wspieranie dialogu na temat głównych problemów młodego pokolenia, przy jednoczesnym uwzględnieniu wszystkiego, co czyni je różnorodnym, a także pielęgnowanie świadomości jego europejskiej tożsamości.
Treści ENTR są kierowane do młodych użytkowników sieci społecznościowych i serwisów internetowych – grupa docelowa to 18-34 lata – i dostępne na Facebooku, Instagramie, YouTube i na ENTR.net. Wybrane materiały publikowane są również na Onet.pl i Noizz.pl.
Wśród międzynarodowych partnerów ENTR znajdują się: Deutsche Welle z Niemiec, France Médias Monde,: RTP (Rádio e Televisão de Portugal): Ringier Axel Springer Polska; RFI România (Grupa France Médias Monde) i G4 Media (Grupa 4 Wolność i Demokracja Mediów) z Rumunii oraz „AreWeEurope” z siedzibą w Brukseli.