Grupa TVN stawia na rozwój kompetencji pracowników
Grupa TVN inwestuje w rozwój swoich pracowników – ich nowe umiejętności i kompetencje. Tylko w Q1 2022 roku Grupa zorganizowała 32 różne szkolenia i webinary wewnętrzne, w których udział wzięło łącznie ponad 1350 osób. Lider rynku medialnego w Polsce obserwuje także stały wzrost zainteresowania dodatkowymi formami szkoleń wśród pracowników. Opierając się na wnioskach z wewnętrznego badania potrzeb rozwojowych, nadawca planuje w najbliższych tygodniach uruchomić kolejne projekty, w tym m.in. skierowany do różnych grup zawodowych i zespołów program szkoleniowy w zakresie usprawniania procesów i innowacji. Rozwój, który Grupa TVN zapewnia od lat swoim pracownikom przekłada się na ich lojalność i zaangażowanie – 7% wszystkich pracowników jest z nią związanych od ponad 20 lat, a 32% zespołu pracuje w firmie już ponad 10 lat. Co istotne, w ostatnim roku do Grupy TVN dołączyło ponad 200 nowych pracowników, których wybrano spośród grona przeszło 2000 kandydatów.
Zdecydowana większość pracowników i współpracowników Grupy TVN wskazała na webinary jako narzędzie rozwojowe pierwszego wyboru w Q1 2022 – brało w nich udział aż 920 osób. Warsztaty w formule online, których odbyło się 18, przyciągnęły grupę 355 pracowników łącznie. Cała oferta szkoleniowa cieszy się dużym i rosnącym zainteresowaniem pracowników oraz ich dobrą opinią.
„Obserwujemy stały wzrost zainteresowania dodatkowymi formami szkoleń i rozwoju wśród pracowników. To pokazuje z jak ambitnych indywidualności składa się nasz zespół. Chcąc utrzymać ten trend, zdecydowaliśmy się na przeprowadzenie badania potrzeb rozwojowych w obszarach biznesowych. Wiemy czego oczekują nasi pracownicy, więc już w najbliższych tygodniach ruszą kolejne inicjatywy. Będziemy kontynuować również te działania rozwojowe, które do tej pory świetnie się sprawdziły. Od 2021 roku zespół Learning & Development w dużej mierze kieruje się potrzebami konkretnych zespołów oraz zachęca pracowników do korzystania z bardzo bogatej oferty szkoleń online, także w języku angielskim” – mówi Agnieszka Maciejewska, szefowa działu People&Culture.
Opierając się na wynikach badania potrzeb rozwojowych, Grupa planuje w najbliższych tygodniach uruchomić kolejne projekty, w tym m.in. programy dla managerów sekcji newsowej z zakresu zarządzania projektami, usprawniania procesów i innowacji oraz program rozwojowy dla managerów średniego szczebla. Nadawca dodatkowo przewiduje kontynuację programu „Lider w zmianie”, czyli warsztatów i webinariów wspierających pracowników oraz menedżerów w nowym modelu pracy hybrydowej po powrocie do biur. Program stworzony jest z 5 modułów rozwoju kluczowych kompetencji przywódczych i praktyk zarządzania w procesie zmian oraz transformacji. W portfolio szkoleń znajdą się również warsztaty z zarządzania czasem pracy i efektywnością oraz storytelling danych w biznesie.
„W naszej firmie pracujemy z ludźmi, którzy rozumieją specyfikę branży, odpowiedzialność jaką niesie za sobą ta praca, a także siłę jaką tworzymy jako zespół. W ramach naszej Grupy 7% wszystkich pracowników jest z nami ponad 20 lat! Napełnia nas to dumą, bo świadczy to o tym, że jesteśmy pracodawcą, na którym można polegać. Notujemy również stały napływ nowych pracowników. Chcemy im pokazać, że warto zostać z nami na dłużej – inwestujemy we wszystkich, niezależnie od ich etapu kariery” – dodaje Agnieszka Maciejewska.
W Grupie TVN funkcjonuje atrakcyjny wewnętrzny system nagradzania finansowego o nazwie Stellar, w którym poszczególni pracownicy mogą docenić innych za okazane im wsparcie. Wyznaczając beneficjenta nagrody sami pracownicy wskazują, z którą wartością organizacji dane osiągnięcie jest szczególnie powiązane: jesteśmy jednym zespołem, jesteśmy twórczymi wizjonerami, mamy moc sprawczą, stawiamy odbiorców na pierwszym miejscu, działamy globalnie, działamy szybko i skutecznie, działamy świadomie oraz robimy to, co słuszne. W 2021 roku trzema wartościami, które pracownicy wybierali najczęściej przyznając nagrody swoim kolegom były jedność zespołu, sprawczość oraz efektywność w działaniu. Tylko w zeszłym roku Grupa przeznaczyła na ten program niemal 750 tys. zł.
„W 2021 roku jako zespół przyznaliśmy sobie nawzajem aż 2466 nagród. Ta liczba jest komentarzem samym w sobie. Niewiele rzeczy działa na ludzi tak motywująco jak wyrażenie uznania za dobrze wykonaną pracę. Docenianie zaangażowania i wyrażanie podziękowań to ważne elementy naszej kultury organizacyjnej. Uznanie to coś więcej niż tylko miły gest. Umacnia ono i nagradza zachowania pomagające w osiągnięciu sukcesu. Krótko mówiąc, to metoda, która się sprawdza” – podkreśla Monika Karczewska, International Compensation & Benefits Senior Manager.