Ponad 150 tys. wniosków o dofinansowanie zakupu odbiornika cyfrowego złożono w placówkach Poczty Polskiej
Niesłabnące zainteresowanie uzyskaniem dofinansowania do zakupu odbiornika cyfrowego w placówkach Poczty Polskiej potwierdza nie tylko imponująca liczba złożonych dotychczas 150 tys. wniosków, ale także ich dynamiczny przyrost. Na przestrzeni ostatnich tygodni Polacy składali dziennie ok. 5 tys. wniosków! Bony w postaci kodów wydawane są od 21 marca br., czyli od niespełna dwóch miesięcy.
Zawnioskowanie o świadczenie na zakup odbiornika cyfrowego możliwe jest albo przez Internet, na stronie gov.pl, albo w placówkach Poczty Polskiej, zlokalizowanych na terenie całego kraju. Zdecydowanie najpopularniejszym sposobem na uzyskanie świadczenia na zakup odbiornika cyfrowego, umożliwiającego odbiór telewizji naziemnej w wersji DVB-T2/HEVC, jest wizyta w urzędzie pocztowym albo jego filii. Już przeszło 150 tys. wniosków złożono w placówkach Spółki.
Poczta Polska obsługuje wnioski o dofinansowanie zakupu odbiornika cyfrowego, w związku ze zmianą standardu nadawania naziemnej telewizji cyfrowej. Dofinansowanie do zakupu odbiorników cyfrowych uzależnione jest od rodzaju odbiornika i wynosi 250 zł w przypadku telewizora i 100 zł w przypadku dekodera.
W Polsce przejście ze standardu DVB-T na DVB-T2/HEVC odbywa się regionalnie, w czterech etapach. Pierwsze przełączenia rozpoczęły się 28 marca w województwach dolnośląskim i lubuskim. Ostatnie przełączenie nastąpi 27 czerwca.
Zakup odbiorników jest możliwy już w ponad 2600 punktów sprzedaży zlokalizowanych w całej Polsce.