Internet & Gry - Reklama

“Żyj ekologicznie i działaj ekonomicznie” – rusza 3. edycja akcji #NiechŻyjePlaneta

Onet oraz serwisy Ringier Axel Springer Polska ruszają z trzecią edycją akcji proekologicznej #NiechŻyjePlaneta. Celem akcji jest inspirowanie Polaków do zmiany ich codziennych nawyków. W 3. edycji akcji #NiechŻyjePlaneta postawiono na nowe podejście połączenia ekologii i ekonomii – równoczesne dbanie o planetę i budżet domowy.

 

Dwa lata temu Ringier Axel Springer Polska uruchomił akcję NIECH ZYJE PLANETA. Jest to akcja inspirowana inicjatywą ONZ #ACT NOW zachęcająca ludzi do podjęcia 10 wyzwań – m.in. 5-minutowy prysznic zamiast wanny, posiłki bez mięsa, oszczędzanie energii. Organizatorzy akcji wierzą, że zmiana codziennych nawyków wśród milionów ludzi pomaga lepiej chronić planetę.

To, co było kluczowe dla akcji do tej pory, to połączenie siły komunikacji marketingowej z działaniami redakcyjnymi. Podczas dwóch pierwszych edycji redakcje serwisów Ringier Axel Springer Polska stworzyły prawie 500 materiałów redakcyjnych, które wygenerowały ponad 21 milionów odsłon, Działania redakcyjne wspierała kampania w telewizji, radiu i w prasie oraz w kinach – dotarła ona do 27 mln osób. Każdego miesiąca szeroko omawiany jest redakcyjnie jeden wybrany temat.

– Jesienią 2021 roku Onet przeprowadził badanie dotyczące świadomości ekologicznej Polaków – wzięło w nim udział ponad 100 tys. Polaków. Z badania wynika, że dzisiaj w wielu akcjach czy komunikacji proekologicznej odwołujemy się głównie do dbania o planetę, nie pokazujemy innych benefitów – a przecież ekologia to też fantastyczny sposób na oszczędzanie. W dzisiejszej sytuacji ekonomicznej jest to niezwykle ważne. Dlatego w 3. edycji naszej akcji edukacyjnej postawiliśmy na EKOLOGIKĘ, wierzymy, że to, co ekologiczne to także ekonomiczne, że możemy dbać o planetę równocześnie dbając o naszą kieszeń i domowe budżetydodaje Olga Korolec CMO&Sustainability Director w Ringier Axel Springer Polska.

Partnerzy merytoryczni UN Global Compact Network Poland, Grid Warszawa, Centrum Nauki Kopernik, National Geographic na każdym kroku kampanii #NiechŻyjePlaneta dbają o rzetelność i wiarygodność materiałów. Do akcji dołączają największe polskie marki – w tym roku po raz trzeci partnerem głównym akcji jest największa polska sieć Biedronka.

#NiechŻyjePlaneta jest kolejną inicjatywą Ringier Axel Springer Polska na rzecz ochrony klimatu. W maju 2021 roku. – zarówno sama firma, jak i wszystkie jej marki – ogłosiła, że zredukowała swój ślad węglowy do zera. https://zeroemisyjni.ringieraxelspringer.pl/, a w 2019 r. jako pierwszy wydawca i medium w Polsce, została partnerem United Nations Global Compact i zobowiązała się do promowania i realizacji 17 celów zrównoważonego rozwoju oraz agendy ONZ 2030.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *