Kanał Sportowy rusza z własną platformą streamingową
Po 2,5 roku od startu Kanał Sportowy, jedno z największych mediów o tematyce sportowej w polskim internecie, rusza z własną platformą VOD. Na stronie www.kanalsportowy.pl widzowie będą mogli oglądać programy na żywo, materiały archiwalne, a także docelowo cieszyć się ekskluzywnymi treściami. Dostęp do serwisu jest bezpłatny.
Do dyspozycji wielomilionowej społeczności Kanału Sportowego trafia równocześnie aplikacja mobilna na systemy iOS i Android, do pobrania ze sklepów Google Play oraz AppStore. Na ostatniej prostej są prace wdrożeniowe aplikacji na smart TV w wersji na Android TV oraz telewizory Samsung i LG.
Transmisje będą realizowane w jakości full HD niekompresowanej na niższą, a docelowo w jakości 4K. Użytkownicy będą mieli też możliwość odtwarzania dźwięku z wygaszonym ekranem, przesyłania sygnału przez Google Chromecast czy Apple AirPlay czy dodawania filmów do ulubionych i kontynuowania odtwarzania.
– Własna platforma to odpowiedź na oczekiwania naszych widzów. Oddajemy użytkownikom produkt najwyższej jakości, przygotowany z uznanym partnerem technologicznym firmą Redge Media. Youtube wciąż pozostaje naszym strategicznym kanałem w dostarczaniu treści, natomiast na własnej platformie docelowo będą pojawiać się unikalne formaty oraz w przypadku pozyskania stosownych praw – wydarzenia sportowe.– podkreśla Maciej Sawicki, prezes Kanału Sportowego.
Od strony technicznej realizację przeprowadziło Redge Media, lider w branży streamingu wideo, z dużym doświadczeniem w budowie tego typu platform.
– Ta realizacja dowodzi, że nasze rozwiązanie Redge Media for Lifestyle może stanowić idealne wsparcie dla twórców wideo w budowie własnego sposobu dystrybucji treści. Interaktywne elementy społecznościowe dodatkowo angażują odbiorców. Tworzymy technologie, które budzą emocje – podkreśla Justyna Porzucek, Vertical Market Sales Director.
Całością projektu od strony organizacyjnej zarządzała agencja marketingu sportowego Arskom, wyłączny partner marketingowy Kanału Sportowego.
Założony w 2020 roku przez Michała Pola, Krzysztofa Stanowskiego, Mateusza Borka i Tomasza Smokowskiego Kanał Sportowy ma ponad 900 tysięcy subskrybentów oraz ponad 300 milionów wyświetleń treści na YouTube.