Technologia - Promocje

Ponad 16 tys. przejazdów hulajnogą elektryczną Bolt połączonych z komunikacją miejską

Bolt, największy europejski operator mikromobilności, w mijającym sezonie uruchomił hulajnogi elektryczne w 6 podwarszawskich miejscowościach. Wprowadzenie hulajnóg Bolt było realnym działaniem na rzecz rozwiązania problemu ostatniej mili w tych miejscowościach. Tylko w ostatnim sezonie mieszkańcy stołecznych przedmieść wykonali ponad 16 tys. przejazdów z lub na przystanek komunikacji miejskiej.

 

Bolt oferuje rozwiązania transportowe, które mają na celu wspierać poruszanie się po miastach bez wykorzystania prywatnego samochodu. Firma zawsze podkreśla, że hulajnogi elektryczne, na których rekomendowana długość przejazdu ok 3 km,  to idealne uzupełnienie komunikacji publicznej. Teraz tę tezę potwierdzają dane Bolt. Według operatora, mieszkańcy warszawskich przedmieść, w których dostępne są elektryczne jednoślady Bolt, intensywnie wykorzystywali hulajnogi aby dojechać na przystanek lub wrócić z przystanku do domu. Bolt odnotował na stołecznych przedmieściach ponad 16 tys. przejazdów połączonych z komunikacją miejską.

– Bardzo nas cieszy, że hulajnogi elektryczne Bolt są wykorzystywane jako uzupełnienie istniejącej komunikacji publicznej. Imponująca liczba 16 tysięcy przejazdów, wykonanych na niedawno uruchomionych przedmieściach Warszawy, potwierdza ważną rolę, jaką elektryczne jednoślady odgrywają w organizacji transportu w miastach. Mamy nadzieję, że przekona to kolejne miasta do współpracy z Bolt i uruchomienia hulajnóg elektrycznych w kolejnych miastach  – mówi Bartosz Małecki, Senior Operations Manager, Bolt Rentals w Polsce. 

Mieszkańcy miast chętniej szukają alternatywnych rozwiązań, ponieważ to jeden ze skutecznych sposobów, aby ograniczyć ruch prywatnych samochodów w mieście. W przeprowadzonym przez Bolt badaniu, aż 58% respondentów przyznało, że chciałoby widzieć w miastach więcej przestrzeni wolnych od samochodów, pełnych zieleni i przestrzeni dla pieszych.

Od października  użytkownicy hulajnóg i rowerów elektrycznych Bolt znajdą w aplikacji  nową opcję rozliczenia się za przejazdy. Karnety na przejazdy hulajnogami i rowerami elektrycznymi mają zachęcić mieszkańców miast do korzystania z alternatywnych i bardziej ekologicznych rozwiązań transportowych.

Bolt to partner dla miast

Jako odpowiedzialny operator, Bolt podejmuje liczne działania edukacyjne i administracyjne, a także wdraża rozwiązania technologiczne, które mają wspierać wykorzystanie niskoemisyjnych środków transportu oraz edukować użytkowników z zasad prawidłowego ich wykorzystania. Tylko w tym roku firma wprowadziła m.in. przejazdy grupowe, mające ograniczyć jazdę na jednym pojeździe w dwie osoby a także uruchomiła opcję mówiących hulajnóg, aby zachęcać przechodniów do podnoszenia przewróconego jednośladu.

Zasady bezpiecznej jazdy na hulajnodze elektrycznej

Korzystanie z hulajnóg Bolt jest niezwykle proste, jednak zalecane jest stosowanie się do ogólnych zasad bezpiecznej i odpowiedzialnej jazdy:

  • korzystania z kasku oraz wygodnego obuwia na płaskiej podeszwie,

  • jeżdżenia tylko w dozwolonych miejscach,

  • jeżdżenia w linii prostej, unikania ostrych zakrętów,

  • niekorzystania z hulajnogi w czasie ekstremalnych warunków pogodowych,

  • niekorzystania z hulajnogi pod wpływem środków odurzających,

  • korzystania z hulajnogi samemu – hulajnoga jest przeznaczona do użytku wyłącznie jednej osoby.

Zasady prawidłowego parkowania

Parkowanie jest równie ważnym elementem odpowiedzialnego korzystania z miejskich hulajnóg i zostało uregulowane w skali kraju w maju 2021.

Zasady te opisane są również w aplikacji: 

  • Jednoślad, po zakończeniu jazdy, należy pozostawić w miejscu do tego przeznaczonym, tzw. punkcie mobilności, które są już dostępne w niektórych miastach.

  • W przypadku jeśli nie ma takiego miejsca – jak najbliżej zewnętrznej krawędzi chodnika najbardziej oddalonej od jezdni oraz równolegle do tej krawędzi.

  • Przepisy nakazują zwrócenie uwagi na bezpieczeństwo osób z niepełnosprawnościami i zachowanie miejsca na chodniku o szerokości 1,5 m.

Przestrogą powinny być przejścia dla pieszych, dobrze wybrać miejsce oddalone od nich na tyle, by pojazd nie zagrażał bezpieczeństwu pieszych i pozostałych uczestniczek i uczestników ruchu drogowego. Na koniec należy pamiętać o ustawieniu urządzenia na nóżce, by zachowało równowagę.

foto. materiał prasowy Bolt Polska

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *