Samsung 18. rok z rzędu liderem globalnego rynku telewizorów
Samsung po raz kolejny udowodnił, że innowacje i uważne wsłuchiwanie się w potrzeby użytkowników przynosi efekty. Po raz 18. został globalnym liderem w branży. Polki i Polacy również pokochali telewizory tego producenta, co potwierdzają wyniki sprzedaży w Polsce – już 19. raz z rzędu najczęściej wybierali oni telewizory Samsung, w ostatnich latach decydując się głównie na modele z linii Neo QLED, OLED, Excellence Line Neo QLED 8K czy model The Frame [1]. Firma nie spoczywa jednak na laurach i wprowadza kolejne innowacje – na tegorocznym forum innowacji „World of Samsung” zaprezentowała najnowsze produkty wyposażone w sztuczną inteligencję.
W czym tkwi sekret sukcesu?
Firma badawcza Omdia podała, że marka Samsung osiągnęła 30,1% udziału w światowym rynku sprzedaży telewizorów w 2023 roku, wzmacniając swoją pozycję lidera branży osiągniętą po raz pierwszy w 2006 r. Sukces ten wynika przede wszystkim z faktu, że Samsung w swojej ofercie skupia się w ostatnich latach głównie na telewizorach premium oraz tych o dużej przekątnej, w których bezsprzecznie dominują najnowocześniejsze modele Neo QLED i OLED.
Od chwili wprowadzenia technologii kropki kwantowej w telewizorach Samsung QLED w 2017 roku, łączna sprzedaż tych modeli, obejmująca najnowsze modele Neo QLED, przekroczyła 40 milionów egzemplarzy. Tylko w 2023 roku sprzedano 8,31 mln sztuk modeli z linii QLED.
Marka Samsung zapracowała na pozycję lidera w sektorze telewizorów premium – szczególnie w przypadku tych o przekątnej powyżej 75 cali i cenach powyżej 2500 dolarów. Firma odnotowała imponujący wynik – 60,5% udział w rynku pod względem sprzedaży telewizorów w cenie powyżej 2500 dolarów, utrzymując jednocześnie przewagę w sprzedaży tych powyżej 75 cali z 33,9% udziałem. Ponadto, dzięki wysokiej sprzedaży modeli 98-calowych, telewizory o przekątnej powyżej 90 cali utrzymały pozycję lidera z 30,4% udziałem w rynku.
Opierając się na sukcesie na rynku telewizorów ultra dużych i wysokiej klasy, Samsung poczynił także znaczące postępy w segmencie OLED. W 2023 roku firma sprzedała 1,01 mln telewizorów OLED, co stanowi udział w rynku na poziomie 22,7%. Przewiduje się, że wraz z poszerzeniem oferty produktów OLED w 2024 r. udział firmy Samsung w rynku OLED wzrośnie w bieżącym roku.
– Jesteśmy niezwykle dumni z faktu, że od 18 lat, rok w rok, jesteśmy uznawani za lidera globalnego rynku telewizorów, co stanowi świadectwo trwałego zaufania i lojalności, jaką nasi klienci niezmiennie obdarzają firmę Samsung – stwierdził SW Yong, President and Head of Visual Display Business w Samsung Electronics. – Dlatego dążymy do tego żeby znacznie wykraczać poza wyjątkową jakość obrazu, a wszystko po to, aby móc oferować naszym Klientom jeszcze bardziej spektakularne doświadczenia.
„World of Samsung” – więcej niż innowacje
Dzięki postępom w technologii procesorów i najnowocześniejszym funkcjom sztucznej inteligencji Samsung w 2024 roku jest na dobrej drodze do dalszej transformacji domowej rozrywki i wyznaczania nowych standardów w branży telewizorów. Dowodem na to są urządzenia prezentowane na „World of Samsung” we Frankfurcie. Wszyscy goście, którzy mieli w połowie lutego br. wyjątkową szansę zobaczenia – jeszcze przed oficjalnymi premierami – modele z linii Excellence Line Neo QLED 8K, OLED czy serię telewizorów Lifestyle są nimi zachwyceni. Jakie innowacje pokazano jeszcze na tym międzynarodowym wydarzeniu?
- 75-calowy telewizor Samsung Excellence Line Neo QLED 8K QN900D jest wyposażony w nowy i wydajny procesor NQ8 AI Gen3, który obsługuje takie funkcje, jak 8K AI Upscaling Pro i AI Motion Enhancer Pro, zapewniając najlepszy jak dotąd obraz.
- System operacyjny Tizen OS 2024 przenosi treści na pierwszy plan, oferując spersonalizowaną obsługę w oparciu o różne konta konfigurowane w telewizorach Smart TV. Tizen udostępnia takie usługi jak Samsung Gaming Hub – wszechstronną platformę do grania online z rekomendacjami pozwalającymi na wygodne i dostosowane do potrzeb wyszukiwanie treści w chmurze.
- Music Frame to konfigurowalny głośnik bezprzewodowy zaprojektowany tak, by elegancko wtapiał się w otoczenie. Może działać jako samodzielny głośnik lub można go sparować z telewizorem Samsung i listwą dźwiękową za pośrednictwem Q-Symphony. Wszystko po to, by uzyskać jeszcze bardziej wciągające wrażenia wizualne z dźwiękiem przestrzennym.
- Nowa technologia OLED Glare Free została zaprojektowana specjalnie dla ekranów OLED firmy Samsung na rok 2024. Zapewnia ona wierność kolorów i ostrość obrazu, jednocześnie redukując odbicia pobliskiego oświetlenia. Nowa, specjalna warstwa twardej powłoki i sposób naniesienia jej na powierzchnię ekranu przełamują dotychczasowy kompromis pomiędzy połyskiem, a odbiciem światła.
Więcej informacji na temat najnowszej oferty telewizorów Samsung i urządzeń Lifestyle na rok 2024 wyposażonych w AI można znaleźć na stronie samsung.com.
[1] Według wewnętrznych danych firmy Samsung.
foto. Samsung Polska