Prasa - Ksiązka

“PoRUSZ!my przyszłość naszych dzieci” – już dziś rozpoczyna się akcja edukacyjna “Gazety Wyborczej” i “Wysokich Obcasów”

Redakcje “Gazety Wyborczej” i “Wysokich Obcasów” postanowiły w 2024 r. – roku Igrzysk olimpijskich – podjąć wyzwanie rozbudzenia w dzieciach miłości do ruchu, inicjując akcję edukacyjną “PoRUSZ!my przyszłość naszych dzieci”. W ramach projektu powstanie cykl eksperckich artykułów, podcasty i krótkie materiały wideo. Sponsorem akcji jest firma Toyota Central Europe.

 

Jak pokazują badania nawet w szkołach sportowych kompetencje ruchowe aż 75% uczennic i uczniów są niewystarczające. Jeszcze bardziej alarmujące są dane dotyczące wszystkich polskich uczniów i uczennic – 94% z nich ma niski poziom kompetencji ruchowych, taki
sam odsetek dzieci z klas 1-3 nie umie prawidłowo rzucić ani chwycić piłki – wynika z raportu “WF z AWF: Aktywny dzisiaj dla zdrowia w przyszłości”.

Redakcje “Gazety Wyborczej” i “Wysokich Obcasów” w ramach akcji “PoRUSZ!my przyszłość naszych dzieci” postawiły sobie za cel uświadamianie rodzicom i opiekunom, że poprzez ruch kształtują nie tylko zdrowe nawyki i postawy, ale też uczą dzieci odporności na
porażki i kryzysy, a wielką zmianę najlepiej przeprowadzać metodą małych kroków. Najważniejsze, by dzieci czerpały z ruchu radość, budowały relacje i poczucie przynależności.

Akcja wychodzi naprzeciw zainteresowaniom czytelników i użytkowników “Wyborczej” i “Wysokich Obcasów”, wśród których amatorskim uprawianiem sportu interesuje się 2,2 mln osób, a rodzicielstwem – 2 mln (AI 178)*.

Przez najbliższe tygodnie na łamach “Gazety Wyborczej” i “Wysokich Obcasów” oraz serwisów internetowych Wyborcza.pl i Wysokieobcasy.pl redakcje wraz z ekspertkami i ekspertami będą rozmawiać o psychologii i psychomotoryce, zdrowiu fizycznym i psychicznym dzieci, a także roli badan genetycznych w określaniu sportowych predyspozycji dziecka.

W sobotę, 1 czerwca w “Wysokich Obcasach” ukaże się rozmowa z Moniką Pyrek, byłą polską lekkoatletką i prezeską fundacji promującej sportową pasję wśród dzieci i ich opiekunów. Monika Pyrek będzie też bohaterką okładki magazynu. Tego samego dnia w “Gazecie
Wyborczej” zostaną opublikowane życzenia z okazji Dnia Dziecka, które będą jednocześnie niestandardową reklamą marki Toyota, natomiast dzień wcześniej “Wyborcza” zostanie wydana w specjalnym obłożeniu.

Kampania “PoRUSZ!my przyszłość naszych dzieci” potrwa do połowy lipca i obejmie eksperckie artykuły, podcasty i materiały wideo. Sponsorem akcji jest firma Toyota Central Europe. Wszystkie informacje można znaleźć na stronie projektu – tutaj.

W ramach kampanii wsparcie finansowe na fundusze stypendialne związane ze sportowym rozwojem dzieci i młodzieży otrzyma Fundacja Moniki Pyrek.

“Gazeta Wyborcza” i “Wysokie Obcasy” mają w swoim DNA troskę o dobro oraz rozwój dzieci i młodzieży. Wysokieobcasy.pl na co dzień publikują eksperckie treści w ramach cyklu Być Rodzicem i w serwisie Żyć lepiej. Psychologia codziennie oraz w podcaście “Być Rodzicem”. Redakcje angażują się również w projekty skierowane do dzieci i młodzieży, a także do rodziców i opiekunów, m.in.: “Silna jak dziewczynka”, “Festiwal matematyki”, “Miasta Idei” czy “Wielki Test Wiedzy o Klimacie”.

foto, źródło. Agora

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *