Internet & Gry - Reklama

Ruszyła ogólnopolska kampania Dzieciństwo bez Przemocy. To sprzeciw wobec krzywdzenia dzieci

Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę oraz Krajowa Koalicja na Rzecz Ochrony Dzieci rozpoczęła kampanię Dzieciństwo bez Przemocy, której celem jest przeciwdziałanie przemocy wobec dzieci w Polsce. Uroczysta inauguracja kampanii odbyła się 8 października w Sejmie RP.

 

Jedna trzecia Polek i Polaków dopuszcza stosowanie kar fizycznych wobec dzieci, a aż 80 proc. z nas akceptuje krzyczenie jako metodę dyscyplinującą. Wyniki najnowszego badania “Barometr postaw wobec krzywdzenia dzieci” przeprowadzonego przez Ipsos Polska i Fundację Dajemy Dzieciom Siłę, pokazują, że przyzwolenie na przemoc wobec dzieci ciągle jest w Polsce wysokie. Są jednak też optymistyczne wyniki – wysoka świadomość społeczna szkodliwości takich działań.

Kampania Dzieciństwo bez Przemocy jest wyrazem sprzeciwu wobec krzywdzenia dzieci. Ma na celu uwrażliwianie na problem i promowanie systemowych rozwiązań sprzyjających dobremu dzieciństwu. W ramach akcji prowadzona jest ogólnopolska kampania medialna, w całym kraju organizowane są wydarzenia edukacyjne adresowane do dzieci, rodziców i profesjonalistów pracujących z dziećmi.

Głównym partnerem kampanii jest Rzeczniczka Praw Dziecka. Honorowym patronatem objęli akcję: Marszałek Sejmu RP, Szymon Hołownia, Marszałek Senatu RP – Małgorzata Kidawa-Błońska oraz Ministra ds. Równości – Katarzyna Kotula. Inicjatywę wspierają setki organizacji, instytucji i firm, a także ambasadorki i ambasadorzy, którzy będą promować jej cele w mediach społecznościowych. Dodatkowo, swój aktywny udział w kampanii potwierdził Episkopat Polski, planując między innymi wysłanie listu pasterskiego do wszystkich wiernych.

– Od ponad trzech dekad prowadzimy szeroką edukację społeczeństwa, w tym rodziców, by chronić dzieci przed przemocą. Zmiana postaw jest jednak zawsze długim procesem. Ciągle jeszcze żywe jest przekonanie o skuteczność kar fizycznych w wychowaniu dzieci. Wciąż zbyt rzadko reagujemy na przemoc. Dzieciństwo bez przemocy jest naszym celem – Arkadią, do której prowadzi długa droga nieustających starań. Dlatego planujemy kampanię Dzieciństwo bez Przemocy, jako cykliczną akcję, w ramach której każdego roku jesienią chcemy wzmacniać centralny przekazy kampanii, że dobre dzieciństwo daje dziecku MOC na całe życie, a traumatyczne doświadczenia przemocy tę moc odbierają powiedziała dr Monika Sajkowska, Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę, liderka kampanii Dzieciństwo bez Przemocy.

Inauguracja w Sejmie RP

Oficjalna inauguracja kampanii odbyła się w Sejmie RP. Uroczystość otworzył Marszałek Sejmu Szymon Hołownia oraz Marszałek Senatu Małgorzata Kidawa-Błońska. Podczas uroczystości organizatorzy kampanii z Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę przedstawili diagnozę problemu przemocy wobec dzieci oraz opowiedzieli o celach kampanii Dzieciństwo bez Przemocy i podejmowanych działaniach. Wystąpili również: Zastępca Rzecznika Praw Dziecka Adam Chmura, Ministra Równości Katarzyna Kotula, Ministra Edukacji Barbara Nowacka, Wiceministra Sprawiedliwości Zuzanna Rudzińska-Bluszcz oraz Przewodnicząca Komisji ds. Dzieci i Młodzieży Posłanka Monika Rosa. Przedstawili działania na rzecz ochrony dzieci przed przemocą prowadzone przez polski parlament i rząd.

– Kampania Dzieciństwo bez przemocy ma ogromne znaczenie, gdyż promuje uważne rodzicielstwo i zachęca do reagowania na przemoc wobec najmłodszych. Zależy nam także na zwiększeniu świadomości problemu wśród osób odpowiedzialnych za rozwiązania legislacyjne oraz zachęcenie ich do budowania strategii działań systemowych podkreśla Renata Szredzińska, prezeska zarządu Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę.

Mobilizacja całego społeczeństwa poprzez działania lokalne i ogólnopolskie

Kampania Dzieciństwo bez przemocy obejmuje zarówno działania na szczeblu ogólnopolskim, jak i lokalnym, angażując instytucje, organizacje i firmy w całej Polsce. Organizacje pozarządowe zrzeszone w Krajowej Koalicji na Rzecz Ochrony Dzieci koordynują działania lokalne w swoich województwach, miastach i gminach.

– Zaangażowanie lokalnych społeczności i organizacji jest kluczowe, ponieważ to właśnie na tym poziomie możemy najszybciej reagować na przypadki przemocy i realnie wspierać dzieci i ich rodziny Bardzo liczymy na to, że do tej akcji włączą się wszyscy – społeczeństwo obywatelskie i rządzący, placówki oświatowe i firmy, mobilizujące swoich pracowników. Każdy może zrobić swój krok na drodze ku dzieciństwu bez przemocy komentuje Anna Lechowska, prezeska Stowarzyszenia dla Dzieci i Młodzieży SZANSA z Głogowa, organizacji zrzeszonej w Krajowej Koalicji na Rzecz Ochrony Dzieci.

W czasie trwania kampanii w wielu miastach Polski organizowane będą lokalne konferencje Dzieciństwo bez Przemocy, szkolenia dla personelu placówek oświatowych, spotkania edukacyjne z rodzicami oraz zajęcia dla dzieci i młodzieży. Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę przygotowała ogólnodostępne webinary dla rodziców i dla profesjonalistów poświęcone tematyce przeciwdziałania przemocy wobec dzieci. Organizowane będą również lekcje online dla dzieci z różnych grup wiekowych.

W kampanię włączył się także Lidl Polska – spot głosowy kampanii emitowany jest w ponad 900 sklepach. Sieć opublikowała również informacje na temat kampanii w gazetkach promocyjnych.

– Cieszymy się, że jako Lidl Polska możemy dołączyć do działań, które przyczyniają się do wychowania zdrowych, pewnych siebie i szczęśliwych młodych ludzi. Nasze zaangażowanie w tę kampanię to dla nas wyraz społecznej odpowiedzialności biznesu i dbałości o dobrostan przyszłych pokoleń. Mamy nadzieję, że dzięki naszemu wkładowi przesłanie kampanii dotrze do jeszcze większej liczby osób podsumowuje Aleksandra Robaszkiewicz, Dyrektorka ds. Corporate Affairs and CSR w Lidl Polska.

Kampania zakończy się 19 listopada w Międzynarodowym Dniu Przeciwdziałania Przemocy Wobec Dzieci. O godzinie 17:00 tego dnia, fasady budynków w całej Polsce rozświetlą się na czerwono – symbolizując sprzeciw wobec krzywdzenia dzieci.

Do kampanii można dołączyć poprzez zgłoszenie inicjatywy edukacyjnej lub podświetlenia budynku na stronie kampanii: dziecinstwobezprzemocy.pl.

Ambasadorem kampanii Dzieciństwo bez Przemocy został Jakub Gierszał, który również użyczył głosu w spotach promujących inicjatywę. Za kreację kampanii odpowiadała agencja Communication Unlimited we współpracy z Coloroffon Film. Kampania finansowana jest z Funduszu Sprawiedliwości, którego dysponentem jest Minister Sprawiedliwości i ze środków przekazanych przez Save the Children.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *