TVN po raz kolejny liderem rynku telewizyjnego
W maju TVN utrzymał pozycję lidera rynku w najatrakcyjniejszych dla reklamodawców grupach docelowych. Antena główna była nadal najchętniej oglądaną telewizją wśród widowni 16-49. Udział całego portfolio Grupy TVN zwiększył się o 10,3% w grupie komercyjnej w porównaniu z rokiem ubiegłym.
TVN był w maju najchętniej wybieraną stacją w porach największej oglądalności telewizji – 12,4% udziału w godz. 18:00-23:00 oraz 19:00-23:00. Stacja utrzymała też pozycję lidera w grupie komercyjnej 16-49, zarówno w godzinach 18:00-23:00 (SHR: 15,1%), 19:00-23:00 (SHR: 15,2%), jak i przez cały dzień (SHR: 13%). Jest to wzrost całodobowego udziału kanału o 3,8% rok do roku. Ponadto TVN był też numerem jeden wśród widowni komercyjnej (16-49) z dużych miast, w tym widzów o wysokich dochodach.
Do najchętniej oglądanych propozycji programowych należą wiosenne nowości. Teleturniej „Milionerzy” przyciągał w tym miesiącu do 3,1 mln osób. Maksymalny udział „Agenta – Gwiazdy” wynosił 22,7% widowni komercyjnej (16-49). Formaty kulinarne TVN nadal podbijają serca widzów. Najpopularniejszy odcinek „Kuchennych Rewolucji” obejrzało prawie 3 mln osób, co dało stacji blisko 30% udział w rynku w grupie komercyjnej (28,9% w grupie 16-49). Udział ostatniego w tym sezonie odcinka „MasterChefa Juniora” sięgnął 20,8% w grupie 16-49. TVN-owskie seriale obyczajowe także utrzymują silną pozycję na antenie. „Na Wspólnej” regularnie ogląda ponad 1,9 mln Polaków (SHR w 16-49: 15,1%). Maksymalna widownia „Drugiej szansy” wyniosła ponad 2 mln osób. „Fakty” są nadal najpopularniejszym serwisem informacyjnym w kraju. W maju regularnie śledziło je ponad 2,5 mln Polaków (udział w 16-49: 23,3%).
Łącznie, w maju, kanały Grupy TVN zanotowały wzrost o 6,8% w grupie 4+ (SHR: 22,4%) oraz aż o 10,3% wśród widowni komercyjnej 16-49 (SHR: 25%) w porównaniu z rokiem ubiegłym. Grupa była też najpopularniejszym nadawcą wśród widzów 16-49 z dużych miast (SHR: 29,4%), w tym także tych o wysokich dochodach (SHR: 30,7%).