“Fakty” TVN liderem oglądalności
“Fakty” TVN w październiku ponownie zanotowały największą oglądalność wśród programów informacyjnych. Od początku roku wyprzedzają “Wiadomości” TVP1 – wynika z danych Nielsen Audience Measurement.
W 2017 roku od stycznia do października serwis informacyjny “Fakty” TVN notował wyższą oglądalność niż “Wiadomości” TVP w każdym kolejnym miesiącu.
Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement, średnia oglądalność “Faktów” w TVN wyniosła 2,78 mln widzów, natomiast “Wiadomości” w TVP1 2,4 mln.
Średnia oglądalność “Faktów” za okres styczeń-październik z uwzględnieniem emisji na antenie TVN24BiS to 2,95 mln widzów.
24 sierpnia TVP wprowadziła na stałe emisję swojego głównego serwisu informacyjnego także na antenę TVP Info. Od tego czasu łączna oglądalność “Faktów” na TVN i TVN24 BiS to 2,94 mln, a “Wiadomości” w TVP1 i TVP Info – 2,59 mln.
W grupie komercyjnej (widzowie w wieku 16-49 lat) to odpowiednio 960 tys. widzów “Faktów” i 529 tys. widzów “Wiadomości”.
Dominacja w grupie komercyjnej
Serwis informacyjny TVN zdecydowaną pozycję lidera zajmuje też w najważniejszej dla reklamodawców grupie komercyjnej.
“Fakty” na antenie TVN oglądało w tej grupie od początku roku średnio 962 137 widzów (a dołączając do tego emisję na antenie TVN24 BiS, średnia łączna oglądalność wyniosła milion osób).
“Wiadomości” w TVP1 śledziło w tym samym okresie średnio 544 528 widzów.
“Fakty” liderem w październiku
“Fakty” wyprzedziły “Wiadomości” także w październiku.
Na antenie TVN “Fakty” śledziło 2,9 mln widzów, a “Wiadomości” w TVP 1 – 2,15 mln widzów.
Na antenach TVN i TVN24 BiS serwis oglądało średnio 3,06 mln widzów. “Wiadomości” na antenach TVP1 i TVP Info śledziło średnio 2,64 mln osób.
W grupie komercyjnej oglądalność “Faktów” w tym samym miesiącu na obu antenach wyniosła średnio 998 018 osób, natomiast “Wiadomości” 545 315 widzów.
Źródło: tvn24.pl