Paul McCartney zapowiedział premierę nowego krótkometrażowego filmu dokumentalnego
McCartney przedstawia swój pierwszy krótkometrażowy dokument pt. „One Day a Week” promujący kampanię „Meat Free Monday” (Jarski poniedziałek), w którym występują Mary i Stella McCartney, Emma Stone oraz Woody Harrelson. Celem jest zachęcenie wszystkich do ograniczenia spożycia mięsa oraz dyskusji na temat wpływu hodowli bydła na globalne zmiany klimatu.
Paul McCartney, muzyk, działacz i światowa ikona muzyki, spotkał się z Susan Goldberg, redaktor naczelną magazynu National Geographic, przed premierą nowego krótkometrażowego filmu dokumentalnego, promującego kampanię Meat Free Monday. Wywiad można obejrzeć na stronie internetowej www.NationalGeographic.com.
Narratorami filmu dokumentalnego „One Day a Week” są: córki muzyka i współzałożycielki organizacji Meat Free Monday – Mary i Stella McCartney, a także zdobywczyni Nagrody Akademii Filmowej aktorka Emma Stone oraz nominowany do Nagrody Akademii Filmowej, zdobywca nagrody Emmy aktor Woody Harrelson, którzy wyjaśniają jaki wpływ na globalne zmiany klimatu ma przemysłowa hodowla bydła.
Premiera filmu na oficjalnym kanale YouTube Meat Free Monday została zaplanowana na piątek, 3 listopada o godzinie 00:01.
„Kampania Meat Free Monday zachęca odbiorców do wyeliminowania mięsa z jadłospisu przynajmniej raz w tygodniu. Mamy nadzieję, że jeśli szerzej rozpropagujemy ten pomysł, uda się nam wprowadzić pozytywne zmiany” – podkreśla McCartney. „Stworzyliśmy dokument „One Day a Week”, aby nagłośnić ten ważny problem i przekonać społeczeństwo, że jeśli połączymy siły i będziemy działać wspólnie, możemy pomóc środowisku, zmniejszyć negatywny wpływ zmian klimatu, a nawet wywrzeć korzystny wpływ na stan naszego zdrowia” – dodaje.
Celem założonej w 2009 roku przez Paula, Mary i Stellę McCartney’ów organizacji pozarządowej Meat Free Monday jest nagłaśnianie problemu szkodliwego wpływu spożycia mięsa na środowisko oraz zachęcenie społeczeństwa do podejmowania działań, które spowalniają zmiany klimatu, przyczyniają się do ochrony cennych naturalnych zasobów i poprawiają stan naszego zdrowia. Jednym z tych działań jest eliminacja mięsa z diety przynajmniej raz w tygodniu.
Podczas wywiadu McCartney wyjaśnił dlaczego sam został wegetarianinem i obecnie apeluje o ograniczenie spożycia mięsa i wprowadzanie do diety jarskich dni. „Wspieram wiele społecznych inicjatyw, ale ta kampania jest dla mnie szczególnie ważna, bo sam żyję zgodnie z zasadami, które w niej promuję” – mówi McCartney. „Podczas kampanii zachęcam ludzi, aby spróbowali – pokazuję im, że to może być fajne, zachęcam, żeby zastanowili się nad tym, co robią, co jedzą, jak żyją i by zadali sobie pytanie: czy chcę tak żyć do końca mojego życia, czy może warto spróbować zmienić coś na lepsze?”
Susan Goldberg, redaktor naczelna magazynu National Geographic dodaje: “Magazyn National Geographic tłumaczy świat już od 129 lat — na początku robiliśmy to za pomocą słów i zdjęć. Teraz publikujemy materiały na naszych cyfrowych platformach, gdzie prezentujemy dane naukowe, fakty i wpływ różnych procesów na naszą planetę. Portal, który firmujemy jest tworzony z myślą o czytelnikach ciekawych świata. Tworzymy go, aby zaspokoić ich głód wiedzy i informacji oraz pomóc im w podejmowaniu świadomych decyzji, które przyczyniają się do zmian na lepsze. Bardzo cieszymy się, że Paul postanowił nawiązać współpracę z National Geographic, żeby dotrzeć z proekologicznym przesłaniem swojej kampanii do ludzi na całym świecie”.
Podczas rozmowy, która dostępna jest na stronie internetowej www.NationalGeographic.com, Paul McCartney ujawnił również, co zainspirowało go do skomponowania w 1968 roku wielkiego przeboju zespołu The Beatles – „Lady Madonna”. Muzyk wyznał, że w 1965 roku zobaczył na łamach magazynu „National Geographic” artykuł pt. „Amerykańscy komandosi w akcji w Wietnamie” zilustrowany zdjęciem Howarda Sochureka. Przedstawiało ono kobietę z trójką małych dzieci, która karmiła piersią jedno z nich. To właśnie ta fotografia natchnęła McCartney’a do skomponowania słynnej melodii.
“Uwielbiam magazyn National Geographic i czytam go od dziecka. Słynna żółta ramka jest nieodłącznym elementem mojego życia. Zawsze mam pewność, co znajdę na łamach magazynu – świetne zdjęcia i rewelacyjne artykuły o naszym świecie” – mówi McCartney. „W jednym z numerów, który czytałem w latach 60. znalazłem zdjęcie kobiety…. wyglądała na dumną… trzymała dziecko… Zobaczyłem w niej Marię, madonnę z dzieciątkiem…. Czasem widzimy zdjęcia matek i po prostu wiemy, że ta kobieta jest dobrą matką, bo na fotografiach widać łączącą ją z dzieckiem więź. To zdjęcie zrobiło na mnie wtedy ogromne wrażenie. Niedługo potem skomponowałem piosenkę Lady Madonna”.
Cały wywiad z Paulem McCartneyem można obejrzeć na stronie internetowej www.NationalGeographic.com. Zostanie on również udostępniony 396 milionom użytkowników wszystkich cyfrowych platform i serwisów społecznościowych National Geographic, włącznie z Facebookiem, Instagramem, Twitterem, Snapchatem i YouTube. Zapis rozmowy z Paulem McCartney’em ukaże się również w wersji drukowanej magazynu National Geographic, który trafia do 55 milionów czytelników i jest wydawany w 30 wersjach językowych.