Internet & Gry - Reklama

Spektakl „Himalaje” Teatru Śląskiego na Wyborcza.pl/himalaje dla prenumeratorów cyfrowej „Gazety Wyborczej”

„Gazeta Wyborcza” zaprasza prenumeratorów swoich cyfrowych treści na wyjątkowy spektakl – w środę, 6 czerwca br. o godz. 19.00 w serwisie Wyborcza.pl premierę internetową, wraz z premierą teatralną, będą miały „Himalaje” w reżyserii Roberta Talarczyka z Teatru Śląskiego im. Stanisława Wyspiańskiego w Katowicach.

 

Subskrybenci pakietów Wyborcza.pl będą mogli obejrzeć przedstawienie na ekranach swoich urządzeń przez najbliższy miesiąc. Scenariusz sztuki wraz z Arturem Pałygą tworzyli Dariusz Kortko i Marcin Pietraszewski, autorzy głośnej biografii „Kukuczka. Opowieść o najsłynniejszym polskim himalaiście” wydanej przez Wydawnictwo Agora, a producentem premiery jest Katowice Miasto Ogrodów – Instytucja Kultury im. K. Bochenek.

 

 

 

– Jerzy Kukuczka rzucał wyzwania najwyższym szczytom Ziemi ze świadomością, że za każdym razem góry wystawią mu rachunek. W cenniku: rozłąka z rodziną, samotność, często śmierć. Taki wątek oczywiście pojawia się w „Himalajach” wystawianych na deskach Teatru Śląskiego. To także opowieść o determinacji i granicach ryzyka, które bywają granicami człowieczeństwa. I o przepaściach, których nie da się zasypać ani przekroczyć. O postaciach, które dla jednych są bohaterami, a dla innych nieodpowiedzialnymi marzycielami. To pierwsza teatralna historia o Jerzym Kukuczce i tych, których życie się z nim splotło – napisali o przestawieniu Dariusz Kortko i Marcin Pietraszewski. – Co zrobisz, gdy na wysokości 8300 metrów nagle pęknie lina, która Cię utrzymywała? Przed Tobą kilka długich chwil samotnego lotu w pustkę – masz więc czas, żeby się zastanowić. Samotność to Twoja jedyna towarzyszka w tej podróży. A może zawsze była z Tobą tylko ona?

– Pomysły na „Himalaje” reżyser Robert Talarczyk miał ryzykowne. Zamiast gór – bal. Żadnych skafandrów, lin, namiotów. Aktorzy w garniturach, aktorki w wieczorowych sukniach. Wśród nich spersonifikowana Lhotse. Ryzyko się opłaciło. Tak nieoczywistego, zaskakującego, a jednocześnie poruszającego spektaklu dawno na Śląsku nie oglądałam – napisała w recenzji spektaklu Marta Odziomek (jej tekst można przeczytać na Katowice.Wyborcza.pl).

Spektakl, którego prapremiera odbyła się w maju br., będzie grany jednocześnie na scenie Teatru Śląskiego i prezentowany w internecie. Aby go obejrzeć online, wystarczy być prenumeratorem cyfrowym „Gazety Wyborczej” i włączyć przedstawienie do 6 lipca br. na stronie Wyborcza.pl/himalaje.

Więcej informacji o przedstawieniu – www.himalaje.teatrslaski.art.pl.

Producentem premiery jest Katowice Miasto Ogrodów – Instytucja Kultury im. Krystyny Bochenek.

Książka “Kukuczka. Opowieść o najsłynniejszym polskim himalaiście” ukazała się nakładem Wydawnictwa Agora w sierpniu 2016 r. To wyjątkowy portret legendarnego himalaisty – zapierająca dech opowieść o granicach ryzyka, które bywają granicami człowieczeństwa. Jej autorami są Dariusz Kortko i Marcin Pietraszewski.
Dariusz Kortko to dziennikarz „Gazety Wyborczej”, od 2004 r. redaktor naczelny jej katowickiej redakcji. Jest współautorem książek: „Dobry zawód. Rozmowy z lekarzami” (z Krystyną Bochenek), „Czerwona księżniczka”, „Religa. Biografia najsłynniejszego polskiego kardiochirurga”, „Na szczycie stromej góry” i “Słodziutki. Biografia cukru” (z Judytą Watołą).

Marcin Pietraszewski jest dziennikarzem “Gazety Wyborczej” w Katowicach, zajmuje się przede wszystkim dziennikarstwem śledczym. Laureat m.in. nagrody Silesia Press.
Więcej informacji o książce “Kukuczka. Opowieść o najsłynniejszym polskim himalaiście” można znaleźć m.in. na stronie agora.pl.

Informacje na temat aktualnej oferty prenumeraty cyfrowej „Gazety Wyborczej” – Wyborcza.pl/prenumerata.

Premierę internetową sztuki „Himalaje” na Wyborcza.pl wspiera autopromocja w „Gazecie Wyborczej”, w serwisie Wyborcza.pl i na jej profilach w mediach społecznościowych, a także specjalna komunikacja do prenumeratorów ”Gazety Wyborczej”. Działania przygotował zespół „Gazety Wyborczej” w Katowicach oraz dział strategii online Wyborcza.pl.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *