„100 lat Polsko” – Onet rusza z kampanią wizerunkową na 100-lecie niepodległości Polski (wideo)
18 lipca rusza kampania wizerunkowa Onetu, przygotowana z myślą o zbliżającym się stuleciu niepodległości Polski. Jej przekazy skupią się wokół idei wspólnoty ponad podziałami i poczucia narodowej jedności. Egzemplifikacją tych wartości jest spot reklamowy „Łączy nas HYMN”, wyreżyserowany przez Wojciecha Smarzowskiego.
„100 lat Polsko” – pod tym hasłem nowa kampania będzie realizowana we wszystkich serwisach należących do Grupy Onet-RAS Polska na przestrzeni najbliższych miesięcy. Jej myślą przewodnią jest patriotyzm rozumiany jako umiejętność znalezienia wspólnego języka ponad podziałami. Onet występuje w niej jako medium otwarte na dialog, łączące ludzi o różnych poglądach i promujące wartości wspólne dla wszystkich Polaków.
– Uznaliśmy, że rocznica 100 lat niepodległości Polski jest wyjątkowym momentem do podkreślenia tego, co nas łączy. Chcemy przypominać najważniejsze momenty ostatniego stulecia i podkreślić wkład Polaków w historię i kulturę Europy. Nasze narodowe osiągnięcia są tym, co powinno nas łączyć bez względu na światopogląd, podobnie jak łączy nas Mazurek Dąbrowskiego. — mówi Olga Korolec, dyrektor marketingu Grupy Onet-RAS Polska.
Mazurek Dąbrowskiego to wspólny mianownik dla wszystkich Polaków. Jego rolę w budowaniu więzi społecznych podkreśla spot „Łączy nas HYMN” Wojciecha Smarzowskiego, nakręcony na potrzeby kampanii. Przedstawiciele różnych grup wiekowych i społecznych, reprezentujący odmienne poglądy, śpiewają w nim wspólnie hymn Rzeczpospolitej Polskiej. Ważnymi postaciami narracji są dzieci, które — pozbawione uprzedzeń i otwarte na kooperację, inicjują wspólne śpiewanie.
– Ta kampania reklamuje wspaniałe wartości – wolność i jedność, dlatego była dla mnie i mojego zespołu szczególnie ważna. Do współpracy zaprosiliśmy Wojtka Smarzowskiego, który jest dobrym obserwatorem i recenzentem polskiej rzeczywistości i jej demonów. W projekcie połączyliśmy formułę reklamową z fabularną i reportażową – mówi Rafał Baran, szef hybrydowej agencji FCB Bridge2fun.
Spot zrealizowano w 4 wersjach: 15’’, 30”, 45” oraz w wersji reżyserskiej. Towarzyszy mu 8” billboard sponsorski z wypowiedzią Bartosza Węglarczyka, dyrektora programowego Onetu. Spot będzie emitowany w serwisach Onetu oraz w telewizji (Grupa TVN, Stopklatka, Polsat, AXN, 4Fun TV), a jego wersja audio trafi na anteny stacji radiowych.
Spot „Łączy nas HYMN” to tylko część działań, jakie zaplanowano na najbliższe miesiące. Wszystkie media należące do Grupy Onet-RAS będą podejmować tematy związane z ostatnim stuleciem, a Onet każdego dnia będzie publikować co najmniej jeden nowy artykuł związany z tematem kampanii. Całość działań realizowana będzie pod wspólnym hasłem „100 lat Polsko” i będzie oznakowana jubileuszową wersją logotypu Onet.
Działania redakcyjne wesprze kampania w radiu, telewizji, kinach i na nośnikach digitalowych w serwisach Onet. Towarzyszyć jej będą niestandardowe akcje outdoorowe – m. in. murale w Warszwie, Krakowie i Gdańsku, wiaty z wifi i ekrany LED na lotniskach, dworcach i w metrze, a także komunikacja w mediach społecznościowych opatrzona hasztagiem #100latPolsko.
Kampanię przygotował Dział Marketingu i Dział Kreatywny Grupy Onet-RAS Polska. Za koncepcję kreatywną i jej realizację na wszystkich nośnikach odpowiada agencja Bridge2fun. Media dla kampanii zakupił dom mediowy Starcom.
Kampania potrwa do 11 listopada. Tego dnia zwieńczy ją finał w postaci specjalnej kampanii w mediach zagranicznych.