Sport w TV

Motowizja patronem Rajdu Polski Historycznego i Rajdu Polskich Nowych Energii

Od 29 sierpnia do 1 września odbywać się będzie siódma edycja Rajdu Polski Historycznego. W tym roku najważniejszej imprezie w jeździe na regularność towarzyszyć będzie pierwszy w historii Rajd Polski Nowych Energii. Motowizja objęła patronatem medialnym obie imprezy.

Rajd Polski Historyczny

O prestiżu Rajdu Polski Historycznego świadczy fakt, że wśród startujących jest wiele zgłoszeń spoza naszego kraju. Na trasach wokół Wieliczki będą rywalizować nie tylko najlepsze polskie załogi w rajdach na regularność, jak mistrzowie Polski w Historycznych Rajdach na Regularność Stanisław i Anna Postawkowie, czy zeszłoroczni zwycięzcy Rajdu Polski Historycznego, Marcin i Mateusz Stryczakowie, ale także czołowe europejskie pary z Christianem Crucifixem i Josephem Lambertem na czele.

Rok temu zawodnicy mieli do przejechania prawie tysiąc kilometrów, z czego prawie sześćset stanowiły próby Testu na Regularność. Tym razem łączna trasa rajdu wynosi ponad tysiąc trzysta pięćdziesiąt kilometrów, w tym prawie osiemset to odcinki RT.

Po raz pierwszy – Rajd Polski Nowych Energii

W tym roku po raz pierwszy odbędzie się Rajd Polski Nowych Energii, który jest eliminacją FIA E-Rally Regularity Cup. Na liście zgłoszeń nie mogło zabraknąć jednego z najlepszych w tej dziedzinie, Artura Pruska, który będzie pilotowany przez innego znakomitego kierowcę w rajdach alternatywnych źródeł energii, Łukasza Nytko.

Start 29 sierpnia w Krakowie

Rajd tradycyjnie rozpocznie się na Rynku Głównym w Krakowie. Następnie odbędą się trzy nocne odcinki na trasie od Rudawy do Cholerzyna.

Jako Motowizja wspieramy rajdy na regularność już od dłuższego czasu. Uważamy, że jest to, atrakcyjna dyscyplina sportu samochodowego zarówno dla widzów, jak i startujących. Rajd Polski Historyczny to niezwykle renomowana impreza nie tylko w Polsce, ale i w Europie. Bardzo dobrze, że powstał także Rajd Polski Nowych Energii. Takie wydarzenie może bardzo pomóc w promocji samochodów z alternatywnymi źródłami energii. Jako, że sam od kilku lat startuję w rajdzie, wiem jak wymagające są odcinki Rajdu Polski Historycznego. W tym roku postanowiłem sprawdzić się za kierownicą samochodu elektrycznego w ramach Rajdu Polski Nowych Energii mówi Krzysztof Mikulski, Prezes Motowizji.

Czwartek będzie krytycznym dniem rajdu. Pierwsze załogi ruszą spod Solnego Miasta w Wieliczce o godzinie 9:00, by zakończyć jazdę przed 2:00 w nocy następnego dnia. Startujący będą mieli przed sobą ponad pięćset siedemdziesiąt kilometrów do pokonania i prawie czternaście godzin jazdy z przerwami na odpoczynek w Czchowie, Starym Sączu, Gorlicach i Żegocinie.
Kolejnego dnia załogi udadzą się w kierunku Podhala. Do przejechania będzie w sumie niecałe czterysta kilometrów, a trasa będzie biegła przez takie miejscowości jak Biały i Czarny Dunajec czy Kasinka Mała.

W sobotę nastąpi ostatnia faza rajdu. Trasa ostatniego etapu liczy sobie ponad dwieście kilometrów, a meta będzie w Muzeum Lotnictwa w Krakowie, gdzie odbędzie się także wystawa pojazdów zabytkowych z okazji 110-lecia Automobilklubu Krakowskiego.

Po raz siódmy startujemy z Rynku Głównego w Krakowie, dzięki pomocy miasta Krakowa. Miejsce to zachwyca swoim urokiem zawodników z kraju i świata. W tym roku startujący będą mieli więcej odcinków nocnych. Po raz pierwszy ruszamy z edycją Rajdu Polski Nowych Energii w formule Mistrzostw Europy. Do rywalizacji staną zawodnicy z czołówki Europy jadący Teslą S90D, Renault Zoe, Kią Soul, Fiatem 500e, Volkswagenem eGolf czy Nissanem Leaf. Na starcie zobaczymy również hybrydowe Toyoty Auris jadące w Toyota Media Cup. Zapraszamy wszystkich 29 sierpnia o godz. 17:30 na Rynek Główny i 1 września do Muzeum Lotnictwa o godz.14:00, gdzie będzie meta rajdów” – mówi Erwin Meisel, dyrektor Rajdu Polski Historycznego.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *