Rebtel rozszerza swoją działalność i oferuje darmowy pakiet mobilny wszystkim Polakom (wideo)
Po uruchomieniu pierwszego na świecie darmowego pakietu mobilnego we Wrocławiu, szwedzki operator Rebtel poszerza obszar działania i udostępnia usługę w całej Polsce. Marka rozszerza także sieć swoich ambasadorów o cztery kolejne miasta: Kraków, Poznań, Łódź i Gdańsk. Czy taka oferta oznacza przewrót na rynku telekomunikacyjnym w Polsce?
W czerwcu na rynek wszedł nowy operator sieci komórkowej, Rebtel, wprowadzając darmowy pakiet mobilny we Wrocławiu. Oferta była dostępna jedynie dla osób, które zostały zaproszone do grona Rebtel przez ambasadorów marki. Otrzymywały one darmowe rozmowy, smsy i 1 GB internetu. Jak zapowiada Rebtel podczas konferencji prasowej – darmowa usługa będzie dostępna nie tylko we Wrocławiu – jak na początku – ale w całej Polsce.
– Odkąd weszliśmy na rynek wrocławski, widzimy ogromny popyt na naszą usługę wśród Polaków i tym bardziej mamy pewność, że to odpowiedni moment, aby udostępnić nasz darmowy pakiet mobilny na cały kraj – mówi Jonas Lörnell, Head of Rebtel Poland.
Użytkownicy mają możliwość zarówno otrzymania nowego numeru, jak i przeniesienia dotychczasowego do Rebtel. Marka kieruje swoje działania w szczególności do młodych ludzi z czterech polskich miast: Krakowa, Poznania, Łodzi i Gdańska.
– Pierwsza faza kampanii, we Wrocławiu, miała dla nas ogromne znaczenie – tłumaczy Lörnell. – Poznaliśmy polski rynek, mogliśmy udoskonalić usługę, ale przede wszystkim zostaliśmy pozytywnie przyjęci przez klientów i zyskaliśmy wielu użytkowników w ciągu 3 miesięcy. To główny powód, dlaczego zdecydowaliśmy się rozszerzyć usługę na całą Polskę – dodaje.
Przewrót na polskim rynku mobilnym
Założeniem marki Rebtel było wywrócenie rynku do góry nogami poprzez dostarczenie darmowej usługi, odpowiadającej temu, do czego tak naprawdę ludzie używają smartfonów.
– Użytkownicy nie przywiązują już takiej wagi do rozmów czy smsów, stąd te usługi można oferować za darmo, a skupić się jedynie na danych internetowych. Dajemy im swobodę w zakupie danych – po wykorzystaniu 1 GB darmowego internetu, jeśli tylko będą mieć taką potrzebę, mogą dokupić ile tylko danych chcą po rynkowo niskich cenach – wyjaśnia Lörnell.
Otwartość na ludzi i nowości oraz głowa pełna pomysłów
Sieć Rebtel ma wizerunek marki lifestyle’owej skierowanej do młodych ludzi. To wśród nich brand, w samym Wrocławiu, zbudował sieć 500 ambasadorów, dla których organizował eventy, takie jak m.in. impreza na statku czy w Wake Parku we Wrocławiu, warsztaty kulinarne i działania podczas imprez studenckich, gdzie Rebtel wystawiał swoją strefę z napojami i przekąskami pod swoim brandem, przy okazji zapraszając do przyłączenia się do sieci.
Rebtel już zapowiada podobne atrakcje dla miast wybranych przez markę, jak Kraków, Poznań, Gdańsk i Łódź, w których mnóstwo jest młodych ludzi, a wśród nich studentów.
W pierwszej kolejności marka poszukuje ambasadorów w Krakowie, którzy odzwierciedlają wartości marki. Następnie w Poznaniu, Gdańsku i Łodzi. – Poszukujemy przede wszystkim ludzi otwartych, ciekawych nowości i kreatywnych – wyjaśnia Ewelina Bukowska, Brand Experience Manager w Rebtel.
Rebtel to marka międzynarodowa, dostępna w 80 krajach, która w ubiegłym roku uzyskała obrót w wysokości 100 mln USD na dodatniej marży. Usługa, jaką Rebtel wprowadził po raz pierwszy na świecie właśnie w Polsce, bazuje na technologii firmy łączącej nowoczesne technologie VoIP z tradycyjną technologią telekomunikacyjną.