Internet & Gry - Reklama

Agora doceniona za cyfrowy rozwój w raporcie „Wydawcy 2021” „Media&Marketing Polska”

W najnowszym raporcie „Media&Marketing Polska” poświęconym wydawcom Agora otrzymała wyróżnienie za rozwój „Gazety Wyborczej”, Wyborcza.pl i Gazeta.pl – „liderów kontentu”. Zespoły spółki zostały docenione za działania podjęte w 2020 r., które zapewniły czytelnikom, użytkownikom i klientom nowoczesne produkty i oferty wysokiej jakości. 

 

2020 rok był dla wydawców szczególnie trudny. Mierzyli się oni nie tylko z dotychczasowymi niekorzystnymi trendami, ale też nowymi wyzwaniami związanymi z pandemią COVID-19. Działania podmiotów na rynku wydawniczym w minionych 12 miesiącach podsumowała redakcja „Media&Marketing Polska” w specjalnym raporcie „Wydawcy 2021”.

Wyróżnienie w tej publikacji otrzymała Agora, wydawca „Gazety Wyborczej”, serwisu Wyborcza.pl i portalu Gazeta.pl. Marki te zostały określone jako “liderzy kontentu” w Polsce.

Redakcja magazynu zwróciła uwagę m.in. na istotny rozwój tradycyjnej i cyfrowej oferty „Gazety Wyborczej”, dzięki czemu na koniec 2020 r. liczba sprzedanych przez nią subskrypcji Wyborcza.pl wyniosła blisko 260 tys. Pod tym względem „Wyborcza” zajmuje 11. miejsce wśród wszystkich europejskich tytułów prasowych wg FIPP, a w rankingu światowym ma 24. lokatę. Serwis Wyborcza.pl zwiększył też liczbę użytkowników i odsłon, a w obszarze reklamowym uruchomił Content Categories – unikalne narzędzie na rynku, które umożliwia efektywną emisję reklam w kategoriach tematycznych.

Z kolei Gazeta.pl w 2020 r. pracowała przede wszystkim nad budowaniem zasięgu, pogłębiając bliskość z użytkownikami, przygotowując jakościowe treści i angażując się w różnego rodzaju akcje społeczne. Mocno postawiła na wzmocnienie serwisów z obszaru sportu, motoryzacji i zakupów – Sport.pl z odrębną redakcją sportową, Moto.pl z własną redakcją i Avanti24.pl z prężnie działającym marketplace’em. W sfe rze reklamowej istotnym projektem Gazeta.pl było przeprowadzenie wraz z partnerami pierwszej w Polsce i jednej z pierwszych w Europie skutecznej kampanii wykorzystującej do targetowania wyłącznie identyfikatory 1st party.

„Jesteśmy pod wrażeniem rozwoju, jaki w ostatnim roku wykonały teamy skupione wokół marek Gazeta Wyborcza, Wyborcza.pl oraz Gazeta.pl. Mamy nadzieję, że nie zabraknie obu zespołom energii do  działania i w tym roku” podsumowali swoją ocenę twórcy raportu z redakcji „Media&Marketing Polska”.

Magazyn „Media&Marketing Polska” co roku publikuje raport „Wydawcy” poświęcony polskiemu rynkowi wydawców. Obecna edycja ukazała się w 5. numerze magazynu; więcej informacji – na stronie pisma.

„Gazeta Wyborcza”  jest największym opiniotwórczym dziennikiem w Polsce i Europie Wschodniej, którego treści dostępne są zarówno w formie papierowej, jak i cyfrowej.

Wyborcza.pl to serwis prezentujący treści przygotowywane przez redakcję “Gazety Wyborczej” – teksty, materiały wideo, podcasty, reportaże multimedialne. Są one także dostępne w aplikacji mobilnej oraz w wersji na czytniki. Wyborcza.pl jest liderem procesu transformacji cyfrowej prasy w Polsce. Na koniec grudnia 2020 r. społeczność prenumeratorów cyfrowego wydania „Gazety Wyborczej” liczyła niemal 260 tys.

Gazeta.pl jest w czołówce największych polskich portali internetowych, a jej serwisy należą do wiodących w swoich kategoriach tematycznych. Prezentują użytkownikom różnorodne treści, m.in. artykuły oraz autorskie materiały wideo – dostępne także poprzez aplikacje na urządzenia mobilne. Według badania Mediapanel w kwietniu 2021 r. serwisy Grupy Agora odwiedziło 17,5 mln użytkowników (real users), którzy wykonali 574,2 mln odsłon. Wśród najczęściej wybieranych serwisów znalazły się Plotek.plWiadomosci.gazeta.pleDziecko.plNext.gazeta.plMoto.plSport.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *