Dzień Dziecka z Radiem 357
Prawie 50 osób z zespołu Radia 357 nagrało „Szkołę Latania”. Powstał też film odsłaniający kulisy produkcji. Radio przeprowadzi ze Słuchaczami licytację na stypendia dla dzieci. Pojawią się specjalne rozmowy z dziećmi oraz z dorosłymi o ich sekretach z dzieciństwa. Tego dnia radio zagra specjalną playlistę „Top Junior” z popularnymi piosenkami dla dzieci. Redakcja muzyczna zaprezentuje utwory, których słuchała w dzieciństwie. Patroni z ponad 4 tysięcy propozycji wybiorą najciekawsze dziecięce słowo.
Słuchowisko „Szkoła Latania”
Radio 357 przygotowało serię niespodzianek dla najmłodszych słuchaczy w związku z Dniem Dziecka. Jedną z nich jest wersja audio „Szkoły Latania” – pierwszego komiksu z serii „Kajko i Kokosz”. W nagraniach wzięło udział prawie 50 osób z zespołu radia. To pierwsza taka produkcja w historii rozgłośni.
– Podczas realizacji radiowe studio rozdzierały wrzaski zbójcerzy, okrzyki bojowe, odgłosy biesiady w karczmie. Nikt się nie oszczędzał. Sam kilka dni dochodziłem do siebie – mówi Krystian Hanke, dziennikarz i członek zarządu.
Projekt został przygotowany wspólnie z wydawnictwem Egmont i Fundacją “Kreska” im. Janusza Christy. Premiera słuchowiska we wtorek, 1 czerwca.
– Fragmenty wyemitujemy na antenie w ciągu całego dnia. Całość będzie dostępna jako podcast w zakładce Twoje 357. Przygotowaliśmy też film odsłaniający kulisy nagrań. Trudno opisać co się tam działo – mamy nadzieję, że dzieciom udzieli się klimat ze studia – opowiada Katarzyna Pruchnicka, kierująca rozwojem oferty programowej Radia 357.
Dodatkowo, w wieczornym paśmie publicystycznym o godz. 21.00, Katarzyna Borowiecka wraz z gośćmi porozmawiają o tym, co sprawia, że 50 lat od pierwszego wydania komiks Janusza Christy cieszy się niesłabnącą popularnością. W audycji wezmą udział: Paulina Christa – wnuczka autora, kierująca Fundacją „Kreska” im. Janusza Christy, Szymon Holcman z Kultury Gniewu oraz Tomasz Kołodziejczak z wydawnictwa Egmont Polska.
Licytacja, Top Junior i rozmowy z dziećmi
Blok atrakcji przygotowała ekipa Ranka – porannego pasma emitowanego między 6.30 a 9.30 rano. Odbędzie się aukcja charytatywna mydełek przygotowanych przez autorów porannej audycji w Radiu 357.
– Nasza radiowa manufaktura mydeł zadebiutowała na początku maja. Uczyliśmy wtedy słuchaczy jak zrobić własne, ekologiczne i niepowtarzalne mydła. Podczas porannej audycji stworzyliśmy serię mydeł „Poranne Bąbelki”. Słuchacze w komentarzach zaproponowali, żeby je wystawić na licytację. Cała „rankowa” ekipa uznała, że to świetny pomysł – wyjaśnia Iza Woźniak, autorka radiowego podcastu „Mydlmy się, czyli historia naturalna”. Zebrane środki zostaną przekazane na program stypendialny dla dzieci w trudnej sytuacji materialnej, prowadzony przez Fundację Świętego Mikołaja.
Gościem porannej audycji będzie Michał Rusinek – tłumacz książki Roalda Dahla „Nigdy nie dorastaj!”. Agnieszka Szwajgier, koordynująca pracami działu reportażu, przygotowała serię rozmów z dziećmi. Iza Woźniak z kolei zadała dorosłym pytanie o to, czego w dzieciństwie nie powiedzieli swoim rodzicom. Specjalnie dobrana playlista Ranka ułoży się w unikatowy zestaw „Top Junior” – popularnych dziecięcych piosenek.
Czego słuchali redaktorzy muzyczni, gdy byli mali?
Do akcji przygotowanej na Dzień Dziecka dołącza również redakcja muzyczna. W specjalnym wydaniu programu Wersja Polska między 13.00 a 15.00 zespół zaprezentuje utwory, których muzyczni redaktorzy słuchali jako dzieci.
– Postanowiliśmy dać sobie totalnie wolną rękę. Pełna dowolność, dużo wspomnień i opowieści, śmiechu i wzruszeń. To będzie muzyczna podróż w czasie do lat, gdy kształtowały się nasze muzyczne gusta – wyjaśnia Piotr Stelmach, koordynujący pracę redakcji muzycznej.
„Słownik polsko dziecięcy” – rozstrzygnięcie głosowania
Redakcja Popołudniówki 357 szykuje natomiast wielki finał zabawy w stworzenie „Słownika polsko – dziecięcego”.
– Odzew przerósł nasze oczekiwania. Słuchacze przesłali ponad 4 tysiące słów i zwrotów wymyślonych przez dzieci. To absolutny popis dziecięcej kreatywności. Pomysł chwycił i już myślimy jak go kontynuować – wyjaśnia Grzegorz Sajór, wydawca Popołudniówki. – Nie było to łatwe zadanie, ale z pomocą prof. Katarzyny Kłosińskiej i Krystiana Hanke wybraliśmy 21 propozycji. Teraz Patroni Radia 357 wybiorą z nich najciekawsze słowo – dodaje.
Głosowanie trwa do wtorku (1 czerwca) do godziny 16:00 i tuż po jego zakończeniu zostaną ogłoszone wyniki.
Radio 357 to stacja założona przez byłych dziennikarzy radiowej Trójki. Zespół tworzy obecnie ponad 100 autorów, dziennikarzy oraz osób organizujących pracę radia. Audycje przygotowują m.in. Marek Niedźwiecki, Piotr Kaczkowski, Kuba Strzyczkowski, Marcin Łukawski, Krystian Hanke, Michał Olszański, Ernest Zozuń, Patrycjusz Wyżga, Katarzyna Borowiecka, Marta Malinowska, Marcin Cichoński, Katarzyna Pruchnicka, Tomasz Gorazdowski, Tomasz Rożek, Paulina Wilk, Tomasz Michniewicz, Aleksandra Budka, Gabriela Darmetko, Mateusz Fusiarz, Piotr Stelmach, Marta Kula, Michał Gąsiorowski, Agnieszka Obszańska, Izabela Woźniak, Paweł Sołtys, Daniel Wyszogrodzki, Tomasz Jeleński, Katarzyna Kłosińska, Filip Jaślar, Łukasz Błąd, Krzysztof Szubzda, Bartosz Gil, Baasch, Łukasz Dunaj, Justyna Godz, Agnieszka Szwajgier, Marcin Klimkowski i Michał Żakowski.
Radio 357 wprowadziło również serwisy informacyjne nadawane rano i popołudniu. Przygotowuje je zespół 10 dziennikarzy i reporterów oraz 9 korespondentów zagranicznych. Pracę newsroomu koordynuje Justyna Mączka.
Na początku kwietnia zespół Radia 357 uruchomił „Twoje 357”. To platforma podcastowa, umożliwiająca dostęp do ponad 1300 odcinków audycji emitowanych od startu radia. Obecnie to ponad 2000 godzin podcastów, a codziennie dodawanych jest ok. 20 nowych audycji. Wśród nich są też podcasty specjalne – nie emitowane na antenie. Podcastów można słuchać poprzez stronę internetową Radio357.pl oraz przez aplikację Radio 357 dostępną na systemy Android i iOS.
Radio 357 utrzymuje się z wpłat słuchaczy. Aktualnie prawie 31 800 Patronów przekazuje prawie 680 000 zł miesięcznie poprzez serwis Patronite.
Radia 357 można słuchać bezpłatnie przez aplikację (Android i iOS), stronę internetową, agregatory stacji internetowych (m.in. OpenFM, WP Pilot, Patronite Audio, TuneIn, Replaio, MyTuner, MediaU, PlayNow). Stacja zwiększa także zasięg poprzez rosnącą dostępność w
telewizjach kablowych.