"Gazeta Wyborcza" charytatywnie z okazji Dnia Dziecka
Jutro – w czwartek, 1 czerwca br. z okazji Dnia Dziecka razem z katowicko-bielskim wydaniem “Gazety Wyborczej” będzie można kupić specjalną lnianą torbę-kolorowankę, a w sobotę, 3 czerwca br. ogólnopolskie wydanie dziennika ukaże się z wyjątkową okładką – reklamą Toyoty. Wydania wesprą charytatywnie potrzebujące dzieci.
Lniane torby „Niosę Dobro”, o których na Śląsku mówi się „tasze”, to zarazem kolorowanki, które dzieci mogą pomalować mazakami. Dochód ze sprzedaży toreb wesprze działalność Domu Aniołów Stróżów – stowarzyszenia, które w Katowicach i Chorzowie prowadzi placówki dla dzieci i młodzieży z trudnych środowisk. Cały dochód ze sprzedaży toreb zostanie przeznaczony na pomoc, edukację i opiekę nad dziećmi oraz na program „Akademia Rozwoju Talentów”. Więcej o Domu Aniołów Stróżów – anioly24.pl.
Produkcję 3 tysięcy toreb sfinansował Urząd Miejski w Chorzowie. Partnerami akcji są „Gazeta Wyborcza”, Urząd Miejski w Chorzowie oraz Stowarzyszenie Dom Aniołów Stróżów.
Cena „Gazety Wyborczej” wraz z torbą „Niosę Dobro” to 9,99 zł.
Wydanie „Gazety Wyborczej” z torbą wspiera promocja w internecie (Wyborcza.pl, media społecznościowe), w radiu (Radio Piekary, Radio Bielsko, Radio Złote Przeboje, Radio 90), a także autopromocja. Kampanię przygotował dział promocji katowickej „Gazety Wyborczej”.
W sobotę, 3 czerwca br. już po raz dwunasty ogólnopolskie wydanie „Gazety Wyborczej” ukaże się ze specjalną charytatywną okładką – reklamą Toyoty. Dochód z akcji wesprze podopiecznych Fundacji z Pompą, działającej na rzecz wsparcia Oddziału Hematologii Dziecięcej gdańskiego Uniwersyteckiego Centrum Klinicznego, jego małych podopiecznych oraz ich rodzin.
Na Oddziale Hematologii Dziecięcej Uniwersyteckiego Centrum Klinicznego leczeni są pacjenci z całego Pomorza. Oprócz wsparcia w walce z chorobą Fundacja z Pompą oferuje także pomoc psychologiczną dla dzieci z chorobą nowotworową i ich rodzin, współfinansuje rehabilitację chorych dzieci oraz dofinansowuje rodziny w trudnej sytuacji materialnej.
Akcję wspierają teksty oraz autopromocja w „Gazecie Wyborczej” i jej dodatkach.
W ubiegłych latach środki zebrane w ten sposób pomogły dzieciom, którymi opiekują się m.in. Fundacja „Pomóż Im” na rzecz Dzieci z Chorobami Nowotworowymi i Hospicjum dla Dzieci z Białegostoku, Stowarzyszenie Chorych na Mukopolisacharydozę i Choroby Rzadkie z Głoskowa, Bieszczadzkie Stowarzyszenie na Rzecz Dzieci i Młodzieży Niepełnosprawnej „Promyk Nadziei”, Fundacja „Niesiemy Nadzieję” z Poznania oraz Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy dla Dzieci i Młodzieży Słabo Widzącej w Lublinie.