„Gazeta Wyborcza” z nowym szefem redakcji lokalnych i zmianami w zespole sprzedaży
Od 1 lipca br. nowym szefem redakcji lokalnych „Gazety Wyborczej” będzie Mikołaj Chrzan. Wprowadzone zostaną także zmiany w zespole sprzedaży dziennika i Wyborcza.pl – nowe stanowisko dyrektora rozwoju i sprzedaży produktu obejmie Robert Staśkiewicz, a dyrektorem sprzedaży regionalnej zostanie Marek Wilk. Dodatkowo powstanie kilkunastoosobowy zespół ogłoszeń komunikatowych, za który będzie odpowiadała Danuta Kubow.
– Zgodnie ze strategią „Gazety Wyborczej” i nową strategią Agory chcemy maksymalnie skupiać nasze działania na kluczowych obszarach – zarówno w sprzedaży, jak i w redakcjach. Skoncentrujemy się m.in. na rozwijaniu wybranych produktów, aby lepiej je monetyzować, a także na tworzeniu jakościowych i użytecznych treści, które przyciągają prenumeratorów – mówi Jerzy Wójcik, wydawca „Gazety Wyborczej”.
Z funkcją szefa redakcji lokalnych rozstaje się Wojciech Bartkowiak, który dwa miesiące temu został zastępcą wydawcy „Gazety Wyborczej”. Nowym szefem redakcji lokalnych zostanie Mikołaj Chrzan, redaktor naczelny „Gazety Wyborczej” w Gdańsku, który będzie łączył obie funkcje.
Zmieni się również struktura działu sprzedaży „Gazety Wyborczej” i Wyborcza.pl, kierowanego przez Joannę Kwas. Nowe stanowisko dyrektora rozwoju i sprzedaży produktu „Gazety Wyborczej” i Wyborcza.pl obejmie Robert Staśkiewicz, dotychczasowy dyrektor sprzedaży regionalnej. Wraz z zespołem handlowców będzie odpowiadał za obszary employer brandingu (m.in. konferencje), e-learning oraz inne nowe projekty rozwijane przez zespół dziennika.
Dyrektorem sprzedaży regionalnej zostanie Marek Wilk, który od 1 lipca br. będzie łączył nowe obowiązki z dotychczasową funkcją wydawcy regionu Katowice.
Od lipca br. w strukturach sprzedaży „Gazety Wyborczej” i Wyborcza.pl powstanie także nowy zespół, który będzie odpowiadał za rynek ogłoszeń komunikatowych. Będzie nim zarządzała Danuta Kubow, która w ostatnim czasie pełniła funkcję dyrektora sprzedaży w Trader.com (Polska).