#głodni pomagania – PCK i Onet Kobieta we wspólnej akcji dotyczącej niedożywienia wśród dzieci
Od pierwszych dni października profile w mediach społecznościowych i ekrany w wagonach warszawskiego metra zapełniły wizerunki polskich gwiazd dyskutujących na temat głodu. Onet Kobieta przygotował cykl materiałów redakcyjnych i spot promujący kampanię. Akcję wspierają m.in. Małgorzata Socha, Michał Piróg, Katarzyna Zielińska, Michał Pazdan, Ewa Szabatin, Mikołaj Cieślak czy Karol Wójcicki.
Podczas konferencji prasowej Polskiego Czerwonego Krzyża, przedstawiono kulisy oraz cel tegorocznej edycji kampanii „Godne dzieciństwo”, która mówi o dzieciach i młodzieży z rodzin dotkniętych ubóstwem. To one najczęściej borykają się z konsekwencjami niedożywienia lub złego odżywiania. Inicjatywa ma przypomnieć o problemie, a w rezultacie zachęcić wszystkich do wsparcia działań na rzecz walki z ubóstwem, wykluczeniem społecznym i biedą pokoleniową.
– Skrajne ubóstwo nie zawsze oznacza głód. Dzieci z rodzin, które na co dzień borykają się z niedostatkiem, najbardziej potrzebują wsparcia i pomocy. PCK od lat odpowiada na ich rzeczywiste potrzeby, które badają nasze oddziały w całej Polsce. Czasem wystarczy mały gest czy niewielka pomoc, aby stworzyć dzieciom godne warunki do życia. W tej kampanii apelujemy do wszystkich o głód pomagania i zachęcamy do wsparcia naszej akcji – powiedziała Małgorzata Szukała z Polskiego Czerwonego Krzyża.
Choć w 2017 roku w Polsce zgodnie z danymi GUS sytuacja wszystkich gospodarstw domowych się poprawiła, nadal wiele rodzin posiadających troje lub więcej dzieci ma trudności z zaspokojeniem potrzeb materialnych. Do zmniejszenia skali zjawiska ubóstwa skrajnego i relatywnego przyczyniły się w zeszłym roku m.in. wzrost wynagrodzeń, spadek bezrobocia, a w przypadku rodzin z dziećmi świadczenie wychowawcze Rodzina 500+. Pomimo pozytywnych procesów, negatywne konsekwencje związane z niedostatkiem wciąż wpływają na codzienność ponad miliona polskich dzieci.
Głównym partnerem akcji jest Onet Kobieta i FoodLab Studio. Kampania została także objęta patronatem medialnym m.in. przez Business Insider Polska oraz portal Noizz.
– Jako grupa medialna docieramy do prawie 20 mln użytkowników. Dlatego czujemy się społecznie odpowiedzialni za włączanie się w akcje, które pomagają potrzebującym – mówi Małgorzata Ohme redaktor naczelna Onet Kobieta. – Ta kampania jest dla nas szczególna. Ponad milion dzieci w Polsce jest głodnych i niedożywionych, a nikt o tym nie mówi. Redakcja postanowiła aktywnie włączyć się w działania – wyjaśnia Ohme i dodaje – przygotowaliśmy około 15 tekstów. Wszystkie treści pojawiły się w dniu startu akcji Godne Dzieciństwo tj. 16 października, na stronie głównej onet.pl. Dodatkowo nagraliśmy spot promujący kampanię.
Zainteresowani wsparciem kampanii mogą zrobić to przez internet na stronie www.pck.pl Wystarczy przekazać dowolną kwotę. Już 25 zł pozwoli na dofinansowanie pięciu obiadów dla dziecka w szkole przez tydzień, 50 zł umożliwi z kolei zakup pomocy edukacyjnych, natomiast 100 zł to równowartość paczki świątecznej dla całej rodziny.
Więcej: https://kobieta.onet.pl/godne-dziecinstwo