Kanały TVN Warner Bros. Discovery liderami swoich kategorii w marcu
W marcu 2023 roku TVN Warner. Bros. Discovery utrzymała pozycję lidera rynku medialnego. W ostatnim miesiącu grupa osiągnęła udział na poziomie 24,3% w widowni komercyjnej 20-54. Stacje TVN Warner Bros. Discovery były w marcu najchętniej wybieranymi kanałami przez widzów. TVN – najpopularniejszy kanał ogólnotematyczny nadawcy – znalazł się na czele rankingu Big5 z SHR na poziomie 9,3% w grupie 20-54. TVN24 oraz TVN24 BiS zdominowały kategorię stacji informacyjnych z łącznym udziałem w widowni na poziomie 5,4% w grupie wszystkich widzów. Stacja TVN24 utrzymała pozycję lidera wśród kanałów newsowych zarówno w widowni komercyjnej 20-54 (SHR 3,3%), jak i w grupie 4+ (SHR 4,9%). W grupie 20-54 na pierwszym miejscu uplasowały się: kanał lifestyle’owy TVN Style (SHR 0,4%) oraz kanał factualowy TVN Turbo (SHR 0,9%). Z kolei Eurosport 1 był najchętniej oglądanym kanałem sportowym w grupie 4+ (SHR 0,9%), notując najlepszy wynik oglądalności w swojej historii.
TVN WARNER BROS. DISCOVERY Z NAJLEPSZYMI WYNIKAMI OGLĄDALNOŚCI W MARCU
TVN Warner Bros. Discovery utrzymała pozycję lidera w grupie komercyjnej 20-54, osiągając w minionym miesiącu 24,3% udziału w rynku.
Stacja TVN z udziałem 9,3% w widowni komercyjnej uplasowała się na pierwszym miejscu wśród kanałów telewizyjnych w Polsce, utrzymując przewagę nad pozostałymi stacjami z grupy Big5. Zestawienie tradycyjnie największych kanałów telewizyjnych w Polsce zamyka TVN7 z udziałem w widowni 20-54 na poziomie 3,9%.
Najchętniej oglądanym programem w marcowej ramówce stacji TVN były „Fakty”, których wydanie z 20 marca przyciągnęło przed ekrany prawie 2,8 mln osób (SHR 20-54: 24,43%). Dwa kolejne miejsca w zestawieniu popularności wśród widzów należały do widowisk sportowych. Drugie miejsce zajęły mistrzostwa świata w narciarstwie klasycznym w Planicy, które relacjonowano 4 marca. Tego dnia ponad 2,7 mln widzów śledziło na bieżąco konkurs w skokach narciarskich (SHR 4+: 24,66%). Liczne grono ponad 2,3 mln widzów zgromadziła przed ekranami relacja z Pucharu Świata w skokach narciarskich w Oslo (SHR 4+: 19,95%), zapewniając temu programowi trzecie miejsce.
W minionym miesiącu program śniadaniowy stacji TVN cieszył się dużym zainteresowaniem wśród widowni komercyjnej. Weekendowe wydania „Dzień Dobry TVN” w marcu osiągnęły udział w rynku na poziomie 10,6% w grupie komercyjnej, co pozycjonuje program jako lidera w tej kategorii.
– Początek sezonu telewizyjnego – w tym przypadku wiosny – to dla nas zawsze wyjątkowo ważny moment. Weryfikujemy, w którym miejscu jesteśmy i jak udały nam się przygotowania nowych ramówek. I chociaż przed nami kolejne miesiące, to – patrząc na dotychczasowe wyniki – śmiało mogę powiedzieć, że mamy kolejny udany sezon. Utrzymujemy z dużą przewagą pierwsze miejsce jako grupa telewizyjna, a także w każdej kategorii kanałów: free-to-air, informacyjnych, sportowych, lifestyle’owych i factualowych. Przy tym udaje nam się ciągle umacniać pozycję w streamingu, zarówno dzięki lokalnym produkcjom, które są najlepiej oglądanymi pozycjami w Playerze, jak i świetnym zagranicznym serialom, będącym podstawą oferty HBO – mówi Bogdan Czaja, Group Vice President – Programming & Operations, TVN Warner Bros. Discovery.
SUKCES TVN WARNER BROS. DISCOVERY W KATEGORII NEWSOWEJ
„Fakty” TVN w marcu 2023 roku ponownie znalazły się na pozycji lidera wśród głównych serwisów informacyjnych. Średni dzienny udział rynkowy „Faktów” TVN wyniósł 22,2 proc. w kategorii ogólnej 4+. Wynik ten obejmuje zarówno TVN jak i TVN24 BiS. W grupie wiekowej 20-54 lat „Fakty” TVN w marcu 2023 roku osiągnęły 23,1 proc. udziału w rynku.
TVN24 był w marcu najchętniej oglądanym kanałem informacyjnym w kraju. Stacja uzyskała w analizowanym okresie udział na poziomie 4,9% w grupie 4+ oraz 3,3% w widowni komercyjnej 20-54. Całe newsowe portfolio nadawcy – TVN24 i TVN24 BiS – osiągnęło 5,4% udziału w grupie wszystkich widzów.
Tvn24.pl utrzymuje pozycję lidera portali stacji telewizyjnych już kolejny miesiąc – tylko w marcu stronę odwiedziło ponad 9,5 mln użytkowników.
TVN WARNER BROS. DISCOVERY WYGRYWA W LIFESTYLE’U, FACTUALU I SPORCIE
TVN Style (SHR: 0,4%, 20-54) miało największą widownię spośród kanałów lifestyle’owych. Najchętniej oglądanymi przez widzów programami w ubiegłym miesiącu były „Kuchenne rewolucje”, „Jestem z Polski” i „Ugotowani”. TVN Turbo zostało liderem kanałów factualowych z udziałem 0,9% widowni komercyjnej. Najchętniej oglądanymi przez widzów stacji programami były w marcu „Wojny samochodowe”, „Zawodowi handlarze” oraz „Automaniak”.
Kolejny raz pierwsze miejsce na podium w kategorii sportowej zajął Eurosport 1. Stacja znalazła się na pierwszym miejscu w zestawieniu kanałów sportowych w grupie wszystkich widzów (SHR: 0,9%), tym samym notując najlepszy wynik marca w swojej historii. Niekwestionowanym królem oglądalności w marcu były skoki narciarskie. Największą widownię w Eurosporcie 1 zgromadziła przed ekranami transmisja drużynowego konkursu skoków narciarskich na skoczni dużej podczas mistrzostw świata w Planicy z 4 marca – obejrzało ją niemal 1,1 mln osób. Drugą najczęściej oglądaną relacją sportową były zawody Pucharu Świata w Vikersund z 18 marca, które zebrały ponad 1 mln widownię. Na trzecim miejscu w zestawieniu popularności wśród widzów w marcu znalazł się konkurs indywidualny mężczyzn na skoczni dużej podczas mistrzostw świata w Planicy z 3 marca – obejrzał go prawie 1 mln fanów sportu.
POPULARNOŚĆ OFERTY DIGITALOWEJ TVN WARNER BROS. DISCOVERY W POLSCE
W marcu w pierwszej trójce najpopularniejszych pozycji w serwisie HBO Max znalazły się dwa seriale produkcji HBO: „The Last of Us” i „Sukcesja” oraz film „Ad Astra”. Z platformy skorzystało w marcu prawie 4 mln realnych użytkowników.
Z kolei w serwisie Player w minionym miesiącu największą widownię zgromadziły: „Azja Express”, „True Love Extra” i program Kuby Wojewódzkiego. Natomiast użytkownicy serwisu VOD.pl w marcu najchętniej oglądali „Most nad Sundem”, „Prawo Agaty” i „BrzydUla”. Oba serwisy łącznie zgromadziły przed ekranami prawie 4,5 mln realnych użytkowników.