Media i marki Agory po raz kolejny grają z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy
Już w najbliższą niedzielę, 12 stycznia br. odbędzie się 28. finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, która w tym roku zbiera środki na zapewnienie najwyższych standardów diagnostycznych i leczniczych w dziecięcej medycynie zabiegowej. Media i marki Agory – m.in. „Gazeta Wyborcza”, Gazeta.pl, Helios, Radio TOK FM i Rock Radio także w tym roku wesprą WOŚP, organizując aukcje internetowe, zbierając pieniądze do wirtualnych puszek oraz relacjonując przebieg niedzielnego finału.
„Gazeta Wyborcza” po raz kolejny zagra z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy jako oficjalny partner finału. Redakcja dziennika przygotowała cztery wyjątkowe aukcje internetowe, z których dochód w całości zostanie przeznaczony na tegoroczny cel zbiórki. Licytować można: rysunek autorstwa Andrzeja Milewskiego znanego jako Andrzej Rysuje z autografem autora, spacer po Puszczy Białowieskiej z przyrodnikiem Adamem Wajrakiem (w pakiecie z noclegiem dla czterech osób w Białowieży oraz książkami od Wydawnictwa Agora), cyfrową prenumeratę dziennika na 100 lat (i jeden dzień dłużej) oraz zaproszenie na szkolenie „Jak mówić, żeby nas słuchano” prowadzone przez Kamilę Kalińczak, redaktorkę naczelną Instytutu Dobrego Życia. Ponadto „Gazeta Wyborcza” po raz kolejny zbiera też fundusze dla WOŚP do wirtualnej puszki na Siepomaga.pl.
Redakcja portalu Gazeta.pl jak zawsze na żywo będzie relacjonować przebieg finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy i podobnie jak w zeszłym roku dokładnie tydzień po finale zorganizuje akcję #JedenDzieńDłużej, podczas której będzie zachęcać internautów do dalszego wspierania WOŚP. Już teraz Gazeta.pl zaprasza również na wyjątkowe aukcje, w których można wylicytować: szklaną różę od Małgorzaty Kidawy-Błońskiej wraz z wycieczką po Sejmie z kandydatką na prezydenta, książkę Donalda Tuska „Szczerze” z autografem i wyjątkową dedykacją od autora, krawat Aleksandra Kwaśniewskiego, kurtkę z limitowanej kolekcji Dody oraz płytę Muńka Staszczyka z autografem. Od niedzieli, 12 stycznia br. aż do niedzieli, 19 stycznia br. Gazeta.pl będzie także prowadzić zbiórkę pieniędzy na Facebooku pod hasłem „#JedenDzieńDłużej dla WOŚP”.
Sieć kin Helios należąca do Grupy Agora również włączyła się w działania na rzecz WOŚP. Helios przekazał na licytacje trzy roczne karnety upoważniające do codziennych wejść na dowolnie wybrane seanse we wszystkich 49 multipleksach sieci w całej Polsce.
Także rozwijana przez Heliosa działalność gastronomiczna dorzuci swoją cegiełkę do puszki Orkiestry. Sieć lokali z kuchnią meksykańską Papa Diego przekaże na WOŚP złotówkę od każdego burrito sprzedanego w najbliższy weekend, a w dniu finału wolontariusze Wielkiej Orkiestry za darmo zjedzą w restauracjach sieci (po okazaniu identyfikatora).
Natomiast w każdym lokalu sieci burgerowni Pasibus, współpracującej z Heliosem, już od 18 grudnia 2019 r. stoi puszka fundacji, do której każdy gość restauracji może wrzucić swój datek. Dodatkowo Pasibus zachęca wszystkich do wzięcia udziału w aukcjach, w których można licytować: udział foodtrucka Pasibus w prywatnym wydarzeniu, spędzenie dnia w Pasi Zajezdni – centrali sieci, a także dwadzieścia, dziesięć i pięć dowolnych burgerów wraz z gadżetami marki.
W tegoroczny finał WOŚP zaangażowała się również spółka AMS, przygotowując aukcje dwóch plakatów nagrodzonych w 20. edycji konkursu Galerii Plakatu AMS prowadzonej pod hasłem „Zwierzę też człowiek”. Prace zostały wybrane i podpisane przez Marcina Dorocińskiego, aktora zaangażowanego w wiele akcji na rzecz zwierząt, który był jednym z jurorów konkursu.
W gronie darczyńców 28. finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy znalazły się też stacje radiowe Agory. Radio TOK FM zaprosi w tym roku internautów do udziału w aż sześciu aukcjach, w których będzie można licytować: występ na antenie i możliwość przeczytania autorskich informacji TOK FM, możliwość spędzenia dnia newsroomie Tokfm.pl, udział w nagrywaniu podcastu „Szkoda czasu na złe seriale”, 100-letni dostęp premium do podcastów i audycji Radia TOK FM, książkę Donalda Tuska „Szczerze” z autografem autora oraz plakat TOK FM z autografem ulubionego prowadzącego.
Rock Radio wystawiło na aukcję dzień w redakcji stacji, podczas którego zwycięzca licytacji będzie mógł od kuchni poznać pracę zespołu rozgłośni i spróbować swoich sił przed mikrofonem. Otrzyma także komplet gadżetów Rock Radia. Podobnie słuchacze Radia Pogoda będą mieli okazję poznać pracę radiowca od kulis – zwycięzca aukcji tej stacji pozna prowadzących, weźmie udział w przygotowaniu programu i zakończy dzień z gadżetami Radia Pogoda oraz pamiątkowym nagraniem wykonanym w profesjonalnym studio.
Jak zawsze na antenach wszystkich stacji radiowych Agory będzie też można usłyszeć bieżące informacje dotyczące tegorocznego finału WOŚP.
28. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy odbędzie się w niedzielę, 12 stycznia br., a jego celem jest zebranie pieniędzy na zakup niezbędnej aparatury do diagnostyki obrazowej oraz narzędzi potrzebnych do działania dziecięcych oddziałów kardiologicznych, neurologicznych czy neonatologicznych. W dniu finału blisko 120 tysięcy wolontariuszy będzie kwestowało na rzecz WOŚP na ulicach nie tylko Polski, ale i kilkudziesięciu miast na całym świecie. Odbędą się tysiące koncertów, imprez i organizowanych całkowicie oddolnie wydarzeń, a o godz. 20:00 niebo tradycyjnie rozświetli „Światełko do nieba” – happening będący punktem kulminacyjnym całodziennej akcji.