Microsoft przejmuje Activision Blizzard
Microsoft Corp. (Nasdaq: MSFT) ogłosił plany przejęcia firmy Activision Blizzard Inc. (Nasdaq: ATVI), lidera w rynku gier. Fuzja ta przyspieszy rozwój biznesu firmy Microsoft w zakresie gier na urządzenia mobilne, PC, konsole i chmury oraz pozytywnie wpłynie na rozwój metaverse.
Z trzema miliardami ludzi aktywnie grających w gry i napędzanymi przez nową generację przesiąkniętą radością interaktywnej rozrywki, gry są obecnie największą i najszybciej rozwijającą się formą rozrywki. Dzisiaj Microsoft Corp. (Nasdaq: MSFT) ogłosił plany przejęcia Activision Blizzard Inc. (Nasdaq: ATVI), lidera w tworzeniu gier i wydawcy interaktywnej rozrywki. To przejęcie przyspieszy rozwój działalności Microsoftu w zakresie gier na urządzenia mobilne, komputery PC, konsole i chmurę, a także zapewni elementy składowe dla metaverse.
Microsoft przejmie Activision Blizzard za 95,00 USD za akcję w transakcji gotówkowej o wartości 68,7 mld USD, w tym gotówka netto Activision Blizzard. Po zamknięciu transakcji Microsoft stanie się trzecią co do wielkości firmą zajmującą się grami na świecie pod względem przychodów, za Tencentem i Sony. Planowane przejęcie obejmuje kultowe franczyzy ze studiów Activision, Blizzard i King, takie jak „Warcraft”, „Diablo”, „Overwatch”, „Call of Duty” i „Candy Crush”, a także globalne działania e-sportowe w ramach Major League Gaming. Firma posiada studia na całym świecie zatrudniające blisko 10 000 pracowników.
Bobby Kotick będzie nadal pełnić funkcję dyrektora generalnego Activision Blizzard, a on i jego zespół będą nadal koncentrować się na podejmowaniu wysiłków na rzecz dalszego wzmocnienia kultury firmy i przyspieszenia rozwoju biznesu. Po sfinalizowaniu transakcji, firma Activision Blizzard będzie podlegać Philowi Spencerowi, dyrektorowi generalnemu Microsoft Gaming.
„Gry są dziś najbardziej dynamiczną i ekscytującą kategorią rozrywki na wszystkich platformach i będą odgrywać kluczową rolę w rozwoju platform Metaverse” – powiedział Satya Nadella, prezes i dyrektor generalny Microsoft. „Inwestujemy głęboko w światowej klasy treści, społeczność i chmurę, aby zapoczątkować nową erę gier, która stawia graczy i twórców na pierwszym miejscu i sprawia, że gry są bezpieczne, integracyjne i dostępne dla wszystkich”.
„Gracze na całym świecie uwielbiają gry Activision Blizzard i wierzymy, że zespoły kreatywne mają przed sobą swoją najlepszą pracę” — powiedział Phil Spencer, dyrektor generalny Microsoft Gaming. „Wspólnie zbudujemy przyszłość, w której ludzie będą mogli grać w dowolne gry, praktycznie wszędzie, gdzie chcą”.
„Przez ponad 30 lat nasze niezwykle utalentowane zespoły tworzyły jedne z najbardziej udanych gier”, powiedział Bobby Kotick, dyrektor generalny Activision Blizzard. „Połączenie światowej klasy talentów Activision Blizzard i niezwykłych franczyz z technologią Microsoft, dystrybucją, dostępem do talentów, ambitną wizją i wspólnym zaangażowaniem w gry i integrację pomoże nam zapewnić dalszy sukces w coraz bardziej konkurencyjnej branży”.
Mobilność to największy segment gier, w którym prawie 95% wszystkich graczy na całym świecie korzysta z gier na urządzeniach mobilnych. Dzięki wspaniałym zespołom i świetnej technologii Microsoft i Activision Blizzard umożliwią graczom cieszenie się najbardziej wciągającymi seriami, takimi jak „Halo” i „Warcraft”, praktycznie wszędzie, gdzie tylko zechcą. Dzięki grom takim jak „Candy Crush”, mobilna działalność Activision Blizzard stanowi znaczącą obecność i szansę dla Microsoft w tym szybko rozwijającym się segmencie.
Przejęcie wzmacnia również portfolio Game Pass Microsoftu o plany wprowadzenia gier Activision Blizzard do Game Pass, który osiągnął nowy kamień milowy ponad 25 milionów subskrybentów. Dzięki blisko 400 milionom aktywnych graczy Activision Blizzard w 190 krajach i trzem wartym miliardy franczyzom miesięcznie, dzięki temu przejęciu Game Pass stanie się jednym z najbardziej atrakcyjnych i zróżnicowanych zestawów treści związanych z grami w branży. Po zamknięciu, Microsoft będzie miał 30 wewnętrznych studiów tworzenia gier, wraz z dodatkowymi możliwościami w zakresie publikacji i produkcji e-sportowej.
Transakcja podlega zwyczajowym warunkom zamknięcia i zakończeniu przeglądu regulacyjnego oraz zatwierdzeniu przez akcjonariuszy Activision Blizzard. Oczekuje się, że transakcja zostanie sfinalizowana w roku podatkowym 2023 i po zamknięciu zwiększy zyski na akcję inne niż GAAP. Transakcja została zatwierdzona przez zarządy firm Microsoft i Activision Blizzard.