BadaniaMediaTVP

Miliony widzów oglądało 59. KFPP w Opolu!

Po raz kolejny widzowie Telewizji Polskiej docenili artystyczną ofertę największego święta polskiej piosenki. W ciągu pierwszych trzech dni festiwalu na scenie wystąpiło 174 artystów, którzy wykonali blisko 100 utworów przy akompaniamencie Orkiestry Polskiego Radia w Warszawie i Orkiestry Grzegorza Urbana. Ostatniego dnia festiwalu scena należała do artystów, którzy wybrali własną, nowatorską drogę muzyczną. Według NM** tegoroczny Festiwal osiągnął najwyższą oglądalność od 2019 roku.

 

Od piątku do niedzieli TVP1 była liderem rynku w grupie 4+ według NM. Udziały w rynku przedstawiają się następująco: piątek, 17 czerwca – 13,2%; w sobotę, 18 czerwca – 10,4%, w niedzielę, 19 czerwca – 10,5%. Według NM w TOP10 programów weekendu, aż 9 najliczniej oglądanych należało do TVP, z czego aż 6 pozycji to koncerty 59. KFPP w Opolu transmitowane w TVP1.

Najliczniejszą widownię zgromadził wg MOR* koncert „Tych lat nie odda nikt – 70 lat Telewizji”. W momencie najwyższej oglądalności w TVP1 koncert oglądało według MOR 3,7 mln widzów, a średnio 3,3 mln osób. Udziały koncertu wg NM wyniosły 22,9%.

Koncert „Od Opola do Opola: Największe Gwiazdy! Legendarne Przeboje!”, według NM w momencie najwyższej oglądalności oglądało aż 3 mln osób w TVP1. Średnio w TVP1 i TVP Polonia koncert oglądało 2,6 mln widzów. Udziały obu anten kształtowały się na poziomie 24,8%.

Koncert „Folkowe Opole” w momencie najwyższej oglądalności wg MOR obejrzało w TVP1 i TVP Polonia 1,9 mln widzów, a średnio 1,5 mln widzów. Według NM średnio koncert oglądało w TVP1 i TVP Polonia 1,7 mln widzów, a w momencie najwyższej oglądalności w TVP1 ponad 2 mln widzów. Łączne udziały obu anten wyniosły 25,1%.

Koncert ,,Premiery” oglądało według MOR w momencie najwyższej oglądalności w TVP1 i TVP Polonia ponad 3 mln widzów. Średnia widownia koncertu dla obu anten wyniosła 2,5 mln osób. Według NM średnia widownia w TVP1 wyniosła ponad 2 mln widzów (udziały 20,6%), a w piku koncert zobaczyło 2,5 mln osób.

Koncert „Dziewczyna szamana – 50. urodziny Justyny Steczkowskiej” w momencie najwyższej oglądalności wg MOR zgromadził na antenach TVP1 i TVP Polonia 1,9 mln widzów. Średnia widownia wyniosła 1,6 mln widzów. Wg NM koncert w piku oglądało 1,6 mln osób w TVP1, a średnio ponad 1,3 mln osób, przy udziałach na poziomie 14,6%.

„Debiuty” w momencie najwyższej oglądalności wg MOR zainteresowały 1,3 mln widzów, a średnio 852 tys. widzów na dwóch antenach TVP1 i TVP Polonia. Według NM w momencie najwyższej oglądalności w TVP1 koncert oglądało w piku ponad 1 mln widzów, a średnio na obu antenach 651 tys. osób. Łączne udziały anten wyniosły 14,5%.

Koncert „To już lato!” czyli wakacyjne, opolskie przeboje” był symbolicznym początkiem lata, a także niepowtarzalną okazją do zaprezentowania wakacyjnych hitów. Oglądalność koncertu w piku według MOR wyniosła 2,2 mln widzów w TVP1 i TVP Polonia, a średnio 1,7 mln osób na obu antenach. Według Nielsen Media koncert oglądało średnio w TVP1 i TVP Polonia prawie 1,5 mln widzów, a w piku w TVP1 widownia wyniosła 2 mln. Udziały z obu anten wyniosły 22,1%.

Ostatniego dnia 59. Krajowego Festiwalu Polskiej Piosenki w Opolu odbył się koncert pt. „Scena Alternatywna – Romantyczność”, podczas którego wystąpili artyści, którzy wybrali własną nowatorską drogę muzyczną. Na szóstą edycję koncertu z cyklu „Scena Alternatywna” zaprosiła TVP Kultura. Transmisja koncertu na antenie TVP Kultura w piku wg MOR zgromadziła przed telewizorami 112 tys. widzów, a wg NM 92 tysiące osób. Powtórkę koncertu w TVP1 w momencie najwyższej oglądalności wg NM obejrzało 580 tys. widzów, a według MOR w piku widownia wyniosła 500 tysięcy.

*MOR – Model Oglądalności Rzeczywistej

**NM – Nielsen Media

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *