mPTech przedstawia plany i zapowiada nowości. W tle targi MWC 2022 w Barcelonie
Od 28 lutego oczy wszystkich fanów technologii, nowinek i gadżetów są zwrócone w stronę stolicy Katalonii. Tego dnia w Barcelonie wystartowały bowiem targi Mobile World Congress (MWC22), które potrwają przez cztery kolejne dni. Przedstawiciele mPTech, polskiego lidera w produkcji telefonów, smartfonów i elektroniki użytkowej, choć tym razem bez oficjalnego stoiska, dostępni są online i na miejscu targów. Zdradzają plany spółki na przyszłość: działania i nowości. Czego więc mogą spodziewać się kontrahenci i fani marek myPhone, HAMMER i techbite? Prezentujemy szczegóły poniżej.
Targi Mobile World Congress w Barcelonie 2022 odbywają się po raz kolejny w dobie pandemii Covid-19 i obostrzeń z tym związanych. Nie wszystkie firmy zdecydowały się jednak na swoje uczestnictwo w roli wystawcy. Część z nich nie jest obecna wcale, część “spotyka” się z kontrahentami jedynie w formie wirtualnej tj. on-line. Przedstawiciele mPTech są obecni na targach, choć bez stoiska.
– Mamy świadomość, że rola takich wydarzeń jak CES czy MWC jest dla branży i biznesu niepodważalna. Jednak frekwencja na ubiegłorocznym MWC21 oraz obecna niepewna sytuacja pandemiczna – przyczyniły się do podjęcia decyzji, aby w tym roku zrezygnować ze stoiska – tłumaczy Piotr Spychalski, Dyrektor sprzedaży w mPTech. – Mimo to nasi przedstawiciele są tutaj, spotykają się z kontrahentami i prezentują nasze rozwiązania, co jest dla nas tym bardziej istotne, że kraje Półwyspu Iberyjskiego, czyli Hiszpania i Portugalia, wyrastają na jedne z bardziej kluczowych jeżeli chodzi o naszą sprzedaż zagraniczną. W ostatnim roku sprzedaż w Hiszpanii wzrosła ponad 30% kolejny rok z rzędu – dodaje Piotr Spychalski.
Szukanie szans i konsekwencja w działaniu
Ostatnie dwa lata dla producentów elektroniki nie były łatwe właśnie ze względu na pandemię i jej konsekwencje. Fabryki miały przestoje w produkcji, stąd poszczególne podzespoły urządzeń były trudniej dostępne. Znacząco wzrosły też koszty samej produkcji jak i transportu. Jednak mPTech upatruje swoich szans w szukaniu i zagospodarowywaniu nisz rynkowych i dywersyfikacji oferty.
– Mocną stroną mPTech jest umiejętne znajdowanie i zagospodarowanie nisz rynkowych oraz sprawne wprowadzanie produktów odpowiadających na aktualne zapotrzebowanie użytkowników. Przykładowo – aktualnie w ofercie marki HAMMER mamy innowacyjne rozwiązania: model z kamerą noktowizyjną, 5G czy eSIM – wirtualną kartą. Całe portfolio cieszy się dużą popularnością i znajduje rzesze odbiorców. Dzięki spełnieniu wymogów AER są to także firmy i duże przedsiębiorstwa. Dziś z HAMMERÓW korzystają m.in. pracownicy Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego we Wrocławiu i Kolei Litewskich, a od niedawna także ratownicy z Górskiego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego w Polsce. Z kolei, aby odpowiedzieć na zmiany i zapotrzebowanie rynku na sprzęt umożliwiający edukację i pracę zdalną, niezmiennie ubogacamy ofertę przystępnych cenowo laptopów pod marką techbite. W efekcie po 2020 roku mogliśmy się pochwalić sześciokrotnie wyższą sprzedażą laptopów w porównaniu do 2019 roku. 2021 rok pod tym względem również był pomyślny. Ponadto, za chwilę wprowadzimy na rynek dekoder DVB-T2 techbite, który ma stanowić odpowiedź na zmiany w standardzie nadawania telewizji w Polsce. A nowości produktowych w 2022 roku będzie jeszcze więcej. Będą to telefony klasyczne z 4G, kolejne smartfony z 5G czy akcesoria np. specjalna baza ładująca do szerszego zastosowania w przedsiębiorstwach i zakładach pracy – jako następny moduł zwiększający wszechstronność smartfonów z serii HAMMER Explorer – tłumaczy Piotr Spychalski.
Producent chwali się, że HAMMER to najlepiej sprzedające się smartfony odporne w Polsce, rokrocznie od 2018 roku. Z kolei myPhone, także należący do mPTech, to natomiast lider w Polsce, w kategorii klasycznych telefonów komórkowych i przeznaczonych dla osób starszych.
Nowości mPTech to nie tylko hardware
Zespół mPTech poczynił w ostatnich latach spory postęp w rozwoju na rzecz wsparcia swoich urządzeń w zakresie oprogramowania i bezpieczeństwa. Jako jeden z pierwszych polskich producentów wprowadził w swoich modelach oferowanych u operatorów funkcję VoLTE. Może poszczycić się też modelami z certyfikatem Android Enterprise Recommended (m.in. HAMMER Blade 3, Explorer PRO czy bestseller Energy 2). Oznacza to, że urządzenia w programie AER spełniają wymagania Google’a związane z wykorzystaniem smartfonów w środowisku biznesowym. Można nimi zdalnie i masowo zarządzać, nawet w przypadku całej floty urządzeń. Dla zwykłych użytkowników wiąże się to też z regularnymi aktualizacjami. W tym aspekcie mPTech wyróżnia się na tle innych polskich producentów, mało tego – wdrożone usprawnienia stawiają firmę w dobrym świetle nawet w porównaniu do producentów globalnych.
– Dla Klienta B2B czy B2C równie ważne co specyfikacja urządzenia, czyli hardware, są też: wsparcie softowe, bezpieczeństwo i pewność dostępu do usług Google. A i na tym polu wykonujemy nieprzerwanie dużo pracy. W samym ostatnim roku, dzięki naszym staraniom udało się uskutecznić i wdrożyć VoLTE w większości naszych modeli dostępnych u krajowych operatorów komórkowych. Co więcej, widzimy rosnącą rolę tej technologii w procesie decyzyjnym i zakupowym Klientów. Stąd w 2022 roku funkcjonalność VOLTE będzie dostępna we wszystkich nowych modelach mPTech jakie pojawią się na rynku – nie tylko w tych zakupionych u operatorów. Pierwszym modelem, który zyska VoLTE Ready będzie Explorer Plus Eco, a następne to: klasyczny myPhone Tango LTE oraz nowy klasyczny HAMMER, który premierę będzie miał bliżej połowy tego roku – dodaje Piotr Spychalski.
VoLTE gwarantuje użytkownikom najwyższą jakość połączeń, dźwięku i większą łatwość ze znajdowaniem zasięgu sieci komórkowej, nawet w miejscach, które określa się jako tzw. „białe plamy”. Gdy dodamy do tego fakt, że część ze smartfonów wzmocnionych HAMMER ma certyfikat AER, to okazuje się, że urządzenia mPTech są nie tylko pożądane przez użytkowników końcowych, lecz też partnerów biznesowych: sieci sprzedaży oraz przedsiębiorstwa. Potwierdzeniem jest tego chociażby fakt, że urządzenia producenta są dostępne w ofercie wszystkich czterech największych operatorów komórkowych w kraju, a smartfony HAMMER są używane w szerokim zakresie w wielu firmach, m.in.: IMPEL, MPK Wrocław, a ostatnio także u naszych sąsiadów w Państwowych Kolejach Litewskich.
Coraz ważniejszy aspekt ekologii i wizerunku
Przedstawiciele firmy wykazują coraz większą aktywność w działaniach na rzecz inicjatyw z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu, w tym ekologii oraz szeroko pojętych działań wizerunkowych. Z tego względu podejmują wiele aktywności, stąd m.in. sponsoring telewizyjnego reality show – Ninja Warrior Polska (HAMMER), wsparcie Panthers Wrocław – wielokrotnego Mistrz Polski w futbolu amerykańskim, czy GK GOPR oraz innych inicjatyw sportowych bądź społecznych. W najbliższym czasie największą uwagę firma chce jednak poświęcić działaniom na rzecz środowiska. – Zielona zmiana eko już dotyczy wielu aspektów naszego życia, a coraz bardziej świadomi Klienci oczekują od firm większej odpowiedzialności i uczestnictwa w tych zmianach. Jako mPTech – zawodowo i prywatnie – chcemy więc w tym wziąć udział i sprawić, aby niejako negatywny wpływ na planetę i otoczenie wynikający z działalności naszej firmy po prostu zmniejszyć. Podjęliśmy już pierwsze kroki w tym kierunku: mieliśmy przyjemność wraz z Lasami Państwowymi zorganizować akcję sadzenia drzew i wprowadziliśmy do oferty model Explorer Plus Eco, który daje początek nowej linii produktów Eco naszej firmy. Zresztą wzmocnione i bardziej odporne urządzenia takie właśnie jak HAMMER, są tworzone, aby działać i służyć dłużej od zwykłych modeli, dzięki czemu zyskuje planeta. Działań proekologicznych będzie w przyszłości jeszcze więcej – uzupełnia Piotr Spychalski.
Wspomniany smartfon – Explorer Plus Eco – oferowany jest w nowym opakowaniu o znacznie mniejszej objętości niż dotychczas, wykonanym z biodegradowalnych materiałów. Celem tego działania jest redukcja śladu węglowego związanego z logistyką urządzeń. Firma postawiła sobie też za cel, aby jej działania nie generowały zbędnych akcesoriów, urządzeń, czy plastiku – tam gdzie to możliwie – i wyrazem tego są właśnie urządzenia z eSIM (wirtualną kartą).
Ponadto, celem zmniejszenia “elektrośmieci”, mPTech prowadzi akcje skupowania HAMMERÓW i urządzeń innych producentów (można oddać stary, zużyty model i wymienić na nowy z dużym rabatem), a każde oddane urządzenie jest przez firmę w odpowiedni sposób utylizowane.
Przedstawiciele firmy mPTech wierzą, że z oficjalnym stoiskiem na targach MWC w Barcelonie będą mogli wystąpić w 2023 roku. Mając na uwadze aktualną sytuację biorą pod uwagę też udział w nieco mniejszych lokalnych wydarzeniach i targach, które w obecnym czasie mogą okazać się z perspektywy biznesu równie skuteczne, lub nawet skuteczniejsze.
Fot. mPTech