Netflix z nowatorską wersję serwisu na telewizory (wideo)
Dyrektor ds. produktów Eunice Kim oraz Dyrektor ds. technologii Elizabeth Stone ujawniły dziś nową wersję serwisu Netflix na telewizory — jest prostsza, łatwiejsza w obsłudze i bardziej intuicyjna, dzięki czemu naszym użytkownikom łatwiej będzie znaleźć coś ciekawego do obejrzenia.
„Nowy interfejs telewizyjny Netflix nadal przypomina ten, który znacie i kochacie — to po prostu jego ulepszona wersja”, wyjaśnia Kim.
Poruszono również temat wielu innowacji technologicznych, które przez lata wprowadzał Netflix — od doskonałej sieci dostarczania treści Open Connect po najlepszy w swojej klasie system rekomendacji.
Stone dodaje: „Jednym z powodów, dla których dołączyłam do Netflix i tu zostałam, jest to, że ta firma ma niezwykłą zdolność łączenia fantastycznej technologii z fantastyczną rozrywką. To nasza supermoc. Oczywiście wszystko zaczyna się od świetnych seriali i filmów, które widzowie kochają. Kiedy jednak zastanowić się nad obszarami, w których Netflix ma przewagę nad konkurencją — czyli naszym zasięgiem, rekomendacjami i liczbą fanów — to staje się jasne, że zawdzięczamy to technologii”.
W najbliższych tygodniach i miesiącach nasi użytkownicy z całego świata poznają nową wersję serwisu na telewizory. Kim wyjaśnia: „Gdy zaczęliśmy pracę nad tym projektem, przyświecała nam chęć stworzenia interfejsu lepiej dopasowanego do naszej szerokiej oferty, bardziej intuicyjnego i trafniej reagującego na potrzeby widzów, a także potrafiącego podkreślić największe zalety serwisu Netflix”.
Oto nowe funkcje, które trafią do użytkowników:
– Łatwiejsze znajdowanie nowych świetnych treści do obejrzenia: W centralnym miejscu umieściliśmy informacje potrzebne do podjęcia decyzji o tym, co obejrzeć. Cechy, które są istotne przy wyborze, będzie teraz łatwiej zauważyć. Wyraźniejsze staną się wyróżniki, takie jak „Laureat nagrody Emmy” czy „Nr 1 wśród seriali”.
– Bardziej widoczne skróty: Do tej pory skróty do wyszukiwarki czy Mojej listy były nieco ukryte po lewej stronie. Przesunęliśmy je na górę strony, gdzie są bardziej widoczne i łatwiej dostępne.
– Lepsze rekomendacje w czasie rzeczywistym: Rekomendacje wyświetlane na stronie głównej będą teraz lepiej dopasowane do aktualnego nastroju i zainteresowań użytkowników.
– Udoskonalony wygląd: Nowa strona główna ma przejrzysty i nowoczesny design, który lepiej odzwierciedla doskonałą jakość, jakiej można oczekiwać od serwisu Netflix.
Nowe funkcje pojawią się też w wersji serwisu na urządzenie przenośne:
– Nowy sposób wyszukiwania: Testujemy sposoby wykorzystywania generatywnej AI
w procesie odkrywania treści przez użytkowników. Rozpoczynamy od funkcji wyszukiwania na iOS, która będzie dostępna w wersji beta dla niewielkiej liczby osób, które się do niej zgłoszą. Pozwoli ona użytkownikom wyszukiwać filmy i seriale za pomocą nieformalnych naturalnych wypowiedzi, np. „chcę zobaczyć coś zabawnego i wesołego”.
– Nowy sposób odkrywania: W najbliższych tygodniach będziemy testować pionowy kanał z klipami z filmów i seriali Netflix, dzięki któremu odkrywanie treści będzie proste i przyjemne. Będzie można dotknąć wybranego klipu, by od razu zacząć oglądać dany serial lub film, dodać go do Mojej listy albo udostępnić znajomym.
Stone podsumowuje: „Najbardziej w nowej wersji serwisu na telewizory podoba mi się to, że ułatwia nam dalszą ewolucję i wprowadzanie innowacji. Dzięki temu Netflix pozostanie znajomy, ale będzie stawał się coraz lepszy. W ten sposób cały czas będziemy budować relacje z widzami, oferując im więcej filmów, seriali i gier, które pokochają”.
Poniżej zobaczysz nagranie rozmowy:
foto, źródło. Netflix