Oferta specjalna Biura Reklamy TVP – ZIO w Pjongczang
Telewizja Polska rozpoczyna sprzedaż czasu reklamowego przy Zimowych Igrzyskach Olimpijskich. Najdrożej zostały wycenione reklamy przy zawodach w skokach narciarskich. Wprowadzone zostały także specjalne zasady dotyczące sponsorowania oraz ogłoszona oferta reklam online.
Telewizja Polska ogłosiła cennik czasu reklamowego na luty. Cennik obejmuje m.in. czas reklamowy przy transmisjach z Zimowych Igrzysk Olimpijskich w Pjongczang. Najdroższą pozycją w ofercie reklamowej przy Igrzyskach Olimpijskich są bloki reklamowe przy skokach narciarskich. Reklamy przy konkursie indywidualnym na normalnej skoczni 10 lutego oraz na dużej skoczni 17 lutego kosztują 50 000 zł (wartość cennikowa, przed rabatami). Skoki narciarskie, mimo różnicy stref czasowych, ulokowane zostały w dobrym czasie z perspektywy polskiego widza – w soboty od godziny 14:20.
Skoki narciarskie były najchętniej oglądanymi transmisjami w czasie poprzednich Zimowych Igrzysk Olimpijskich. Turniej indywidualny na dużej skoczni oglądało średnio 6,4 mln zł widzów i miał 61,5 proc. udziału w widowni (grupa komercyjna, wszyscy w wieku 16-59). Popularność transmisji przekładała się na oglądalność reklam. Rekordowy spot oglądało 6,2 mln widzów, co oznaczało 26,8 GRP z pojedynczej emisji (grupa komercyjna). W czasie poprzednich Igrzysk szczególnie wysoką popularnością oprócz skoków cieszyły się zawody w łyżwiarstwie szybkim zarówno kobiet jak i mężczyzn, biathlon kobiet oraz biegi narciarskie kobiet.
Telewizja Polska rozpoczęła również sprzedaż pakietów sponsorskich oraz oferty reklam online. Wysoka popularność Igrzysk wśród sponsorów spowodowała ograniczenie długości bilbordów sponsorskich do 6 sekund ze standardowych 8 sek. Dzięki temu najważniejsze transmisje będą mogły mieć czterech, a nie trzech sponsorów. Jednocześnie rozpoczęto sprzedaż reklam online. Telewizja Polska przygotowała na Igrzyska dedykowany serwis oraz wykorzystuje stworzoną w zeszłym roku aplikację TVP Sport. Również ta forma promocji cieszy się wysoką popularnością wśród klientów. Transmisje przeprowadzane na żywo oraz dodatkowe materiały wideo traktowane są jako nieodzowne uzupełnienie i przedłużenie komunikacji prowadzonej w telewizji. Materiały wideo w czasie poprzednich Igrzysk (Rio, 2016) obejrzało 5 mln unikalnych użytkowników.
– Duże wydarzenia sportowe przyciągają nie tylko widownię spragnioną emocji i sukcesów Polaków, ale również reklamodawców i sponsorów. Jesteśmy w tej komfortowej sytuacji, że jesteśmy jedynym nadawcą naziemnym, co gwarantuje wysoką widownię. Już dziś widzimy spore zainteresowanie ze strony sponsorów, dodatkowo zwiększane przez dobre wyniki sportowe naszych reprezentantów. W tym roku mocno stawiamy na łączenie oferty telewizyjnej i online, co pozwala na kompleksowe i najbardziej efektywne dotarcie do pożądanej widowni – komentuje Ewelina Czuba, dyrektor Biura Reklamy TVP.
Oferta reklamowa na luty oraz oferta specjalna Pjongczang dostępne są na stronie internetowej www.brtvp.pl.