Polska w czołówce krajów, w których korzysta się z wideo przez Internet
Wraz z innowacjami w dziedzinie jakości obrazu i designu Samsung udoskonala system i aplikacje dostępne w telewizorach. W 2010 r. powstał pierwszy na świecie sklep z aplikacjami dla telewizorów, a rok później wprowadzono interfejs dla użytkowników Samsung Smart TV – Smart Hub. Od tego czasu stopniowo pojawiały się kolejne innowacje, w tym system operacyjny Tizen, który pozwolił usprawnić korzystanie z telewizorów poprzez intuicyjną obsługę i możliwość połączenia z innymi urządzeniami.
W 2016 roku w Wielkiej Brytanii liczba użytkowników Samsung Smart TV przekroczyła próg 2,5 mln tygodniowo. W Polsce w grudniu 2015 roku platforma miała 1 milion użytkowników miesięcznie i od tego czasu ta liczba systematycznie rośnie. Już ponad 80 proc. nowych telewizorów i odtwarzaczy Blu-ray firmy Samsung, wyposażonych w funkcje Smart, jest podłączanych do Internetu. Przy czym aż 80 proc. telewizorów Samsung z systemem Tizen zostało podłączonych do „sieci”, podczas gdy wartość ta dla urządzeń z innymi systemami wynosi 67 proc.
Interesująco przedstawiają się preferencje konsumentów dotyczące oglądalność treści wideo przez Internet w Europie i w Stanach Zjednoczonych. Według badania przeprowadzonego przez S&P Global Market Intelligence*, Polska jest tu niekwestionowanym liderem. Aż 81 proc. konsumentów przyznało się do oglądania treści wideo dostarczanych przez Internet na telewizorze – to o 2 punkty procentowe więcej niż w Wielkiej Brytanii i o 8 punktów procentowych więcej niż w Stanach Zjednoczonych.
Wśród polskich użytkowników 56 proc. ankietowanych stwierdziło, że przesyła wideo online z komputera na telewizor, podczas gdy na Wyspach Brytyjskich z tej funkcji korzysta tylko 29 proc. użytkowników. Inne urządzenia, służące do przesyłania treści online do telewizora, takie jak konsole, dekodery czy odtwarzacze Blu-Ray, nie cieszą już taką popularnością. Z badania wynika, że korzystanie z dekoderów jest powszechne wśród użytkowników w Wielkiej Brytanii (31 proc.), jednak w Polsce to zjawisko jest praktycznie niezauważalne (6 proc.).
W dziesiątce najbardziej popularnych serwisów w Polsce znajdują się YouTube, przeglądarka internetowa oraz aplikacje VOD, takie jak: Amazon, HBO GO, player.pl, Netflix, Filmbox Live, IPLA, VOD.pl i TVP VoD. Już sześć z nich oferuje filmy i seriale w jakości Ultra High Definition (4K). Obecnie znajdziemy je w ofercie IPLA, FilmBox Live, VOD.pl, HBO, Netflix i Amazon oraz w serwisie YouTube.
Jeden pilot by rządzić światem multimediów
Smart TV to nie tylko możliwość korzystania z serwisów VOD i innych aplikacji. To także sterowanie urządzeniami podłączonymi do telewizora, takimi jak konsole, soundbary czy dekodery oraz współpraca ze smartfonami czy tabletami. W telewizorach Samsung Smart TV z systemem Tizen udało się osiągnąć tak dużą integrację usług internetowych, urządzeń i telewizji, że przestaje być dla nas istotne, z jakiego medium czy urządzenia korzystamy. Wszystko znajdziemy w jednym miejscu, zarządzane jednym pilotem Samsung Smart Control. Wystarczy jednorazowo sparować z nim urządzenie.
Korzystając z aplikacji Smart View, która jest dostępna na urządzenia mobilne z systemem Android i iOS, można między innymi zmienić kanał w telewizorze, regulować głośność czy uruchamiać aplikacje Smart TV także z poziomu smartfona. Interfejs aplikacji wygląda podobnie, jak ten na większym ekranie, dzięki czemu obsługa jest łatwa i intuicyjna.
Dzięki szybkiej współpracy między urządzeniami na telewizorach QLED czy The Frame możemy także sprawnie przeglądać treści ze swojego smartfona. Filmy i zdjęcia z wakacji na dużym ekranie robią naprawdę niesamowite wrażenie. Ponadto w tym samym czasie możemy niezależnie korzystać z telefonu – wysyłać smsy czy przeglądać Internet. W telewizorach The Frame nie tylko wybierzemy, jakie dzieła sztuki czy zdjęcia zobaczymy na ekranie, ale także ustawimy czujnik ruchu, określimy jego czułość czy zmienimy temperaturę barw prezentowanych reprodukcji.
Smart Pack: czy nie tak powinny być sprzedawane telewizory?
W 2017 roku Samsung wraz z partnerami zaproponował użytkownikom, którzy kupują nowe telewizory, usługę Smart Pack. To pierwsza na naszym rynku wielomiesięczna oferta dostępu do filmów i seriali za pośrednictwem serwisów VOD. Kupując nowy telewizor, widzowie mogą korzystać z wybranych aplikacji. Oznacza to, że zaraz po uruchomieniu urządzenia i jego zarejestrowaniu mogą cieszyć się serialami, filmami i sportem w wysokiej jakości. W zależności od modelu telewizora dostępne są trzy wersje pakietów: Elite, Premium i Welcome**.
Elite Smart Pack – wybierając telewizor QLED TV można skorzystać z najbogatszego z pakietów, który na start oferuje dostęp do HBO GO (na 3 miesiące) oraz Eleven Sports (6 miesięcy). Następnie, co 3 miesiące użytkownicy mogą wejść do filmowo-serialowego świata przez aplikacje Filmbox Live (na 6 miesięcy), VOD.pl (na 6 miesięcy) oraz player.pl (6 miesięcy).
Premium Smart Pack – to oferta skierowana do osób, które kupiły telewizory z serii Premium UHD MU9002, MU8002 i MU7002. Pakiet zapewnia dostęp do Filmbox Live (na 6 miesięcy). Po 3 miesiącach od momentu aktywacji pakietu do wykorzystania jest też voucher do aplikacji player.pl (na 6 miesięcy).
Welcome Smart Pack – osoby, które wybrały telewizory Samsung UHD TV z 2017 roku mogą wykorzystać miesięczny dostęp do Filmbox Live, a także kod do aplikacji VOD.pl, który pozwala oglądać filmy dostępne w tej platformie przez 6 miesięcy.
* W oparciu o publikację Broadband TV News z dnia 28 listopada 2017 roku oraz badania przeprowadzonego przez S&P Global Market Intelligence.
**Promocja trwa do 31 grudnia 2017 roku lub do wyczerpania puli kodów.