Powstaje The European VOD Coalition
Grupa spółek z sektora usług wideo na żądanie (VOD) oraz rozrywki cyfrowej, które zajmują się finansowaniem i dystrybucją europejskich treści, ogłosiła dziś powstanie nowej inicjatywy – The European VOD Coalition.
-
wspieranie europejskiego sektora usług audiowizualnych i streamingowych w tworzeniu i promowaniu europejskich treści wśród odbiorców na całym świecie
-
wzbogacanie narracji w filmie i telewizji (storytelling)
-
propagowanie kreatywności i innowacji w rozrywce online
-
zapewnianie odbiorcom bogatszego wyboru w zakresie dostępu do treści.
CHILI
CHILI to europejska spółka działająca w branży rozrywki z siedzibą w Mediolanie. Dzięki sukcesom odniesionym we Włoszech, zdołała rozszerzyć swoją działalność na Wielką Brytanię, Niemcy, Polskę i Austrię. CHILI posiada ponad 3,5 mln zarejestrowanych użytkowników. Jest innowacyjną platformą działającą w modelu non-subscription, oferującą najwyższej jakości filmy i seriale na Smart TV, Blu Ray, komputerach stacjonarnych, tabletach i smartfonach. www.chili.com
ContentScope
French Metropolitan Filmexport i German EYZ Media połączyły siły w ramach spółki joint venture ContentScope. W efekcie połączenia oferty serwisów realeyz.de i unverscine.de powstanie nowa marka na rynku VOD, która zostanie wprowadzona na rynek w II kwartale 2020 roku w ramach nowej sieci europejskich platform współpracujących w zakresie rozwoju technicznego, działań marketingowych i pozyskiwania treści. https://contentscope.de
Discovery
Discovery jest wiodącym koncernem medialnym, którego programy inspirują, edukują i bawią widzów na całym świecie. Każdego roku Discovery dostarcza ponad 8000 godzin oryginalnych produkcji, będąc liderem kategorii w popularnych gatunkach telewizyjnych. Discovery dociera do odbiorców w 220 krajach, w 50 językach za pośrednictwem wszystkich platform – TV Everywhere (aplikacje GO), serwisów skierowanych bezpośrednio do konsumenta (Eurosport Player, Food Network Kitchen i MotorTrend OnDemand) oraz kontentu społecznościowego tworzonego przez Group Nine Media. Firma dostarcza treści w partnerstwie z BBC. Łączy ją także sojusz strategiczny z PGA TOUR. www.discovery.com
FilmDoo
FilmDoo to globalna platforma edukacyjno-rozrywkowa i firma technologiczna wspierająca odbiorców w nauce języków obcych i odkrywaniu innych kultur za pośrednictwem filmów, programów telewizyjnych i krótkich materiałów filmowych. www.filmdoo.com
Nordic Entertainment Group AB
Nordic Entertainment Group AB (publ) (NENT Group) to wiodący dostawca treści rozrywkowych w Skandynawii. Każdego dnia dostarczamy treści rozrywkowe milionom odbiorców za pośrednictwem usług streamingowych, kanałów telewizyjnych i stacji radiowych. Tworzone przez nas treści trafiają do użytkowników na całym świecie. Sprawiamy, że świat jest ciekawszy, opowiadając angażujące historie, dotykając prawdziwego życia i rozszerzając horyzonty – od sportu na żywo, filmów i seriali po muzykę i programy oryginalne. NENT Group z siedzibą w Sztokholmie jest notowana na giełdzie Nasdaq Stockholm („NENT A” i „NENT B”). www.nentgroup.com
Netflix
Netflix to jeden z największych na świecie rozrywkowych serwisów streamingowych, z którego korzysta ponad 167 mln opłacających abonament użytkowników w ponad 190 krajach. Udostępnia on wiele gatunków filmów, seriali i programów w różnych językach. Netflix umożliwia użytkownikom oglądanie materiałów bez ograniczeń czasowych, o każdej porze, w dowolnym miejscu i przy użyciu niemal każdego urządzenia wyposażonego w ekran i połączonego z internetem. www.netflix.com
Pickbox
Pickbox NOW dostarcza widzom najlepsze hollywoodzkie i europejskie filmy i seriale. Są one dostępne za pośrednictwem internetowego serwisu wideo na żądanie oraz w ofercie wybranych firm telekomunikacyjnych w Chorwacji, Serbii, Słowenii, Bośni i Hercegowinie, Północnej Macedonii oraz Czarnogórze. www.pickbox.tv
Sky
Dzięki 24 milionom klientów, ponad 120 milionów odbiorców oraz 8 miliardom euro inwestycji w treści w skali roku, Sky należy do wiodących europejskich spółek w branży mediów i rozrywki. Firma zatrudnia 32 000 pracowników, którzy umożliwiają klientom korzystanie z najlepszej jakości rozrywki, programów sportowych, wiadomości, kultury oraz oryginalnych treści lokalnych. https://www.skygroup.sky/
TVN
W ofercie TVN znajdują się aktualnie 24 kanały telewizyjne, w tym stacje ogólnodostępne oraz portfolio płatne – factualowe, lifestyle’owe, informacyjne, sportowe i filmowe.
Firma posiada również bogatą ofertę produktów online, m.in. player – jeden z najbardziej angażujących polskich serwisów OTT, z którego korzysta średnio 4,4 mln realnych użytkowników miesięcznie, a także Eurosport Player oferujący najlepsze wydarzenia sportowe w sieci na żywo i na żądanie. www.tvn.plUniverciné Belgium