Rusza profil OPPO Polska na TikToku
Od 27 kwietnia rozpoczyna działalność profil TikTokowy OPPO Polska, co zbiega się ze startem pierwszej kampanii marki w tym medium. Wraz z, m.in., Dominikiem Rupińskim i Kingą Sawczuk, jednymi z obecnie najpopularniejszych TikTokerów w Polsce, OPPO rzuca użytkownikom taneczne wyzwanie. Wykorzysta do tego formułę hashtag challenge, wizualizującą możliwości, jakie daje funkcja AI Highlight Video w najnowszej serii smartfonów OPPO Reno5.
Prostotę i łatwość obsługi, a przy tym ciekawe funkcje rozbudzające kreatywność w serii OPPO Reno doceniają użytkownicy. Tworzenie unikalnego kontentu, którym można dzielić się np. z pomocą internetowych platform komunikacyjnych jest jeszcze łatwiejsze w nowej serii Reno5. Opcje Dual-Mode Video, Video Bokeh czy AI Highlight Video sprawiają, że każdy z łatwością może spróbować swoich sił jako zarazem reżyser i operator.
By to jeszcze mocniej zaakcentować i podzielić się swoimi pomysłami na kreatywne wykorzystanie cyfrowych narzędzi, marka OPPO uruchamia nowy kanał komunikacji: polskojęzyczny profil @oppopoland na TikToku – medium, które szturmem zdobywa serca użytkowników na całym świecie. Z początku doceniony głównie przez młodzież, dziś uniwersalnie popularny dzięki angażującym treściom. Na nowym kanale OPPO Polska znaleźć będzie można wszystko to, co dało TikTokowi pozycję najczęściej pobieranej aplikacji mobilnej w 2020 roku: przyjemne treści, a także ciekawe i przydatne porady związane z profilem działalności marki.
Równolegle OPPO przygotowało zabawę dla społeczności TikToka, opierającą się na formule Hashtag Challenge’u o nazwie #livelynightout. Specjalnie stworzony filtr, symulujący działanie znanej z serii smartfonów Reno5 funkcji AI Highlight Video, będzie można uruchomić przez podniesienie dłoni w geście symbolizującym cyfrę 5. Do akcji zaangażowanych zostało wielu znanych z platformy twórców, w tym megagwiazdy polskiego TikToka – Kinga Sawczuk (5 mln obserwujących) i Dominik Rupiński (3 mln obserwujących). Dominik stworzył na potrzeby akcji specjalny układ choreograficzny, którego odwzorowanie będzie elementem zabawy.
TikTok to kolejny kanał komunikacji OPPO w social media, obok YouTube’a, Facebooka oraz Instagrama. Format Hashtag Challenge z powodzeniem był adaptowany przez wiele marek na świecie, w Polsce korzystały z niego np. Coca-Cola czy McDonald’s.
Kampania OPPO Reno5 – ukłon w stronę kreatywności
Lokalna kampania promująca serię smartfonów Reno5 obejmuje szereg niestandardowych działań: 22 marca br. odbyła się nietypowa premiera (można ją obejrzeć tutaj) w postaci daily vloga, w którym wzięli udział: Wujaszek Liestyle, Kinga Sawczuk, duet technologicznych youtuberów, tworzący Futura Podcast, czyli Michał Pisarski i Bartek Zawisza, znany jako Nieantyfan, oraz Piotr Żaczko, PR Manager w OPPO Polska. Nie zabrakło także oczywiście ambasadora OPPO w Polsce – Marcina Prokopa.
Z jego udziałem powstała także lokalna kampania reklamowa pod hasłem „Film Your Story”, którą oglądać już można w ogólnopolskich stacjach TV. Trwa także szeroka kampania na platformach cyfrowych, w której biorą udział znani twórcy internetowi, m.in. Nowciax, Rezigiusz, Patec, Zulu Kuki, Blowek i członkowie ekipy Wip Bros. Więcej na ten temat można przeczytać tutaj.
Przy okazji premiery serii Reno5 w Polsce, OPPO objęło partnerstwem XXI edycję Międzynarodowego Festiwalu Filmowego Nowe Horyzonty. W jego ramach obie marki przygotują, m.in., niepowtarzalną okazję dla młodych twórców: konkurs w którym do zdobycia będą smartfony Reno5, grant finansowy oraz możliwość zaistnienia na festiwalowym ekranie.