Samsung już po raz 14. globalnym liderem rynku telewizorów
Według najnowszych danych firmy badawczej IHS Markit udział firmy Samsung w globalnym rynku telewizorów w 2019 wyniósł 30,9 procent, co oznacza wzrost o 1,9 punktu procentowego w stosunku do roku poprzedniego. Tym samym Samsung po raz 14. z rzędu jest globalnym liderem tego rynku.
- W 2019 roku Samsung osiągnął 30,9 proc. udziału w globalnym rynku telewizorów.
- Światowa sprzedaż telewizorów Samsung QLED wyniosła w ubiegłym roku ponad 5,3 mln sztuk, czyli ponad dwukrotnie więcej niż w 2018 roku.
- Samsung jest także liderem w segmencie telewizorów premium oraz w kategorii telewizorów wielkoekranowych.
Z badania przeprowadzonego przez firmę badawczą IHS Markit wynika, że globalna sprzedaż telewizorów QLED w 2019 r. osiągnęła aż 6 milionów sztuk, co jest wynikiem dwa razy wyższym niż w przypadku wszystkich OLED TV. Według danych, telewizory QLED stanowiły 12,1 procent całkowitej sprzedaży telewizorów Samsung w ubiegłym roku.
Samsung osiągnął także świetny wynik w segmencie telewizorów premium, który odnosi się do modeli wycenianych od 2,5 tys. dolarów w górę. Producent utrzymał tu najwyższą pozycję z udziałem 52,4 procent. Firma jest także liderem w kategorii telewizorów wielkoekranowych, których wielkość zaczyna się od 75 cali.
Obserwatorzy branży stwierdzają zgodnie, że silna obecność telewizorów Samsung na rynku wynika z konsekwentnej realizacji strategii firmy, która zainwestowała w rozwój linii QLED. Dzięki zastosowaniu nowych technologii, wraz z kolejną generacją tych produktów, widzowie mogą liczyć na coraz lepsze wrażenia wizualne. Prezentując podczas CES 2020 i Samsung Forum nowe produkty i technologie, w tym najbogatszą dotychczas serię QLED 4K i QLED 8K czy modele Lifestyle: The Frame, The Sero oraz The Serif, Samsung pokazał, że w 2020 roku telewizory będą jeszcze lepiej dopasowane do widza i jego potrzeb.