Serwis pogodowy Interii z rekordowym wynikiem za czerwiec 2020
Jak wynika z badania Gemius/PBI w czerwcu 2020 roku z serwisu pogodowego w Interii skorzystało o 1,24 miliona użytkowników więcej niż w maju br. Daje to wynik na poziomie 5,99 mln RU i stanowi nowy rekord, jaki osiągnął serwis pogodowy. Pogoda.Interia.pl pozostaje tym samym liderem w swojej kategorii, a więc serwisem pierwszego wyboru dla polskich internautów.
Po okresie izolacji wymuszonej epidemią koronawirusa Polacy ruszyli na letnie wyjazdy. Podróżom sprzyjał także tegoroczny kalendarz i długi czerwcowy weekend, który pozwalał na zaplanowanie długiego wypoczynku. Nie bez znaczenia dla wyników serwisu pogodowego pozostają także anomalie pogodowe, jakie obserwowaliśmy w tym roku w czerwcu, a szczególnie intensywne opady deszczu, które skutkowały lokalnymi podtopieniami. Większość serwisów pogodowych zanotowała tym samym większy ruch niż w poprzednim miesiącu.
– Bardzo nas cieszy, że jesteśmy naturalnym wyborem dla tak wielu Polaków. To nasz kolejny już rekord, gruntujący pozycję lidera i dowód na słuszność przyjętej strategii działań promocyjnych, jak i rozwoju samego produktu. Serwis pogodowy Interii to skuteczne narzędzie, które zapewnia naszym użytkownikom nie tylko informacje o pogodzie na najbliższe dni, ale dostarcza w zasadzie pełen pakiet danych pogodowych, uwzględniających także np. zanieczyszczenie powietrza — komentuje Karolina Leputa, Senior Brand Manager w Grupie Interia.pl. – A już dziś w Pogodzie rusza nowy projekt, w którym będziemy, wraz z prognozami, dostarczać naszym użytkownikom także wakacyjnych inspiracji i wiedzy o Polsce — dodaje.
Dla porównania, zarówno serwisy pogodowe Grupy Onet-RASP, jak i Grupy Wirtualna Polska w czerwcu br. zanotowały odpowiednio po ok. 1,9 i 1,7 mln użytkowników. Grupa Interia.pl jest liderem w kategorii serwisy pogodowe i wyprzedza także specjalistyczny Accuweather.com (2,8 mln RU) oraz serwisy koncernów telewizyjnych jak Grupa Cyfrowy Polsat (1,9 mln RU), czy Grupa TVN (2,9 RU).